در سی و یکمین سفر استاندار خراسان رضوی مطرح شد:
استاندار خراسان رضوی با اشاره اینکه تکمیل طرح‌های ناتمام استان۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: 55 مصوبه زیرساختی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی در سفر به شهرستان مرزی تربت‌جام با اولویت اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 11 October 2021

به گزارش خبرنگارتابناک رضوی در تربت جام، محمدصادق معتمدیان در سی و یکمین سفر استانی به تربت‌جام در جمع مردم روستای محروم و صفر مرزی صیدآباد از توابع بخش پایین جام این شهرستان که ۲9 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در کانکس مشغول به تحصیل دارد، افزود: برای ساخت مدرسه دو کلاسه 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص گرفت و در همین راستا برای هر خانوار ساکن این روستا مبلغ یک‌میلیون تومان به همراه ۴۰۰ هزار تومان بسته لوازم‌التحریر برای هر دانش آموز قول مساعدت داده شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سه هزار و ۷۰۰ طرح نا‌تمام در حوزه‌های مختلف استان خراسان رضوی، تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری سه هزار و ۷۰۰ طرح نا‌تمام در حوزه‌های مختلف استان به ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیاز داریم.

معتمدیان در جمع مردم شیعه و اهل سنت مرزنشین با اشاره به اینکه شهرستان مرزی تربت‌جام از مناطق مهم مرزی کشور محسوب می‌شود یادآور شد: وحدت بین مردم شیعه و اهل سنت در این منطقه یک الگوی برتر کشوری است و مردمان این دیار با وحدت، اتحاد و انسجام در کنار هم زندگی می‌کنند که مسئولان باید همت بیشتری برای رفع مشکلات آنان انجام دهند.

وی به تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های اولویت‌دار در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در این راستا باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرد.

وی ابرازکرد: برای رفع عمده نیازهای این منطقه بنا به گفته اعضای شوراهای اسلامی که نبود زیرساخت‌های ورزشی، کمبود فضای آموزشی در مناطق با تراکم بالای جمعیت، نبود درمانگاه شبانه‌روزی و نیاز به نوسازی ناوگان و تجهیزات شهرداری‌ها هست استانداری برای رفع مشکلات شهرهای تابعه مبلغ ۲ میلیارد تومان به توسعه شهری با اولویت اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام به‌صورت صد درصد تخصیص داده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تصویب 55 مصوبه زیرساختی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی در این سفر گفت: سفرهای میدانی به 75 شهر استان از سال گذشته شروع‌شده و از نزدیک مشکلات و معضلات و مطالبات مردم موردبررسی قرار گرفت و مدیران باید با الگو گیری از سفر شهرستانی و نگاه همه‌جانبه با اقلیم خراسان و توجه ویژه به شهرهای مرزی و محروم تازه تأسیس داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرهای جدید از امکانات استانی برای توسعه کمک بگیرند تا کار توسعه‌ای جهشی با اولویت پروژه‌های ناتمام تکمیل آن در دستور کار قرار بگیرد که از این بیشتر مردم در مناطق مرزی چشم‌انتظار تکمیل و افتتاح پروژه نباشند.

معتمدیان با اشاره به اینکه در طولانی شدن پروژه‌ها سرمایه اجتماعی از دست می‌رود، تأکید کرد: مدیران تلاش کنند مواردی که اجتناب‌ناپذیر است با توزیع اعتبارات و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی نسبت تکمیل پروژه‌ها با اولویت‌بندی، ضرورت‌ها و مطالبات مردمی اقدام کنند تا رضایتمندی بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.

وی بابیان وجود 700 حلقه چاه کشاورزی در تربت‌جام، بیان کرد: چاه‌های عمیق کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است که باید به آنان برنامه بدهیم ک ویکی از آسیب‌های بخش کشاورزی تربت‌جام خام فروشی تولید محصولات است و عواید آن بیشتر در جیب دلالان می‌رود و باید زمینه کارخانه‌ها فرآوری در منطقه راه‌اندازی شود.
استاندار خراسان رضوی، با اشاره به معادن سیلیس در تربت‌جام گفت: اولویت اول تربت‌جام پهنه معدنی سیلیس از که با فرآوری آن صنعت و معدن با نگاه به آینده در منطقه متمرکز شود تا ریل‌گذاری و نقشه راه برای توسعه این منطقه مرزی قرار گیرد.

گفتنی است: در سی و یکمین سفر استانی به شهرستان مرزی تربت‌جام ابتدا با حضور در مزار پنج شهید گمنام ضمن عطرافشانی و گل‌باران به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس به شهرهای احمدآباد صولت، نیل شهر، سمیع آباد و نصرآباد به‌صورت میدانی حضور پیدا کرد که در این سفر یکروزه 55 مصوبه زیرساختی، عمرانی و اقتصادی دستاورد با اولویت اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام به تصویب رسید.

گزراش: مهدی حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار