بازیگر تلویزیون و سینمای کشور با اشاره به اینکه کار در فیلم نوجوان یک ریسک محسوب می شود، گفت: سینمای نوجوان نیاز به جذب مخاطب دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 27 September 2015
بازیگر تلویزیون و سینمای کشور با اشاره به اینکه کار در فیلم نوجوان یک ریسک محسوب می شود، گفت: سینمای نوجوان نیاز به جذب مخاطب دارد.

به گزارش مهر؛سیما مطلبی ‌با بیان اینکه همیشه تصور این بوده که کار کودک و نوجوان باید کودکانه باشد و یا مردم چنین انتظاری را از کار کودک و نوجوان داشته اند، اظهار داشت: آنچه برای کودک بیان می شود باید پیامدی برای وی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تلویزیون و سینما مخاطب بیشتر کارها بزرگسالان هستند، افزود: در چنین آثاری که مخاطب بزرگسال است نیز باید پیامی برای والدین به منظور توجه بیشتر به نوجوانان وجود داشته باشد.

بازیگر تلویزیون و سینمای کشور با اشاره به کار کارگردانان مطرح در زمینه نوجوان همچون مجید مجیدی، ادامه داد: مجیدی در آثارش به موضوعاتی می پردازد و حرفهایی می زند که کمتر کسی به آن توجه دارد و این بسیار حائز اهمیت است.

مطلبی با تاکید براینکه کودک و نوجوان از بزرگترها و والدین الگو می گیرند، گفت: آثاری که به ارتباط صادقانه بین بزرگترها با کودکان اشاره دارد تاثیرگذاری بیشتری بر والدین و نوجوانان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمتر برگزار شدن جشنواره ها برای گروه سنی کودک و نوجوان از مشکلات سینمای کشور است، افزود: هرچه بیشتر جشنواره برگزار شود به طور حتم فیلمسازان بیشتری شروع به ساخت فیلم و فعالیت در این حوزه خواهند کرد.

بازیگر تلویزیون و سینمای کشور با اشاره به تفکیک جشنواره فیلم نوجوان از کودک، این تفکیک را مناسب دانست و اضافه کرد: ارتباطی که باید با نوجوان داشت متفاوت از ارتباط با کودک است.

مطلبی ادامه داد: داستان ها برای این دو گرو مجزا نوشته می شود و این تفکیک سبب می شود با هجوم فیلم نامه در یک جشنواره مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه فیلم های جشنواره باید حاوی پیام هایی برای والدین نیز باشد، گفت: آگاه کردن نوجوان باید در جشنواره فیلم های نوجوان مدنظر قرار گیرد.

بازیگر تلویزیون و سینمای کشور به خصوصیات خاص نوجوانان به دلیل قرار گرفتن در برهه حساسی از زندگی اشاره کرد و یادآور شد: مستقیم گویی در نوجوان تاثیر خوبی ندارد و حتی موجب برخوردن به وی می شود اما اگر همان مطلب و پیام در قالب فیلم به نوجوان گفته شود به طور حتم اثر خود را خواهد داشت.

مطلبی همچنین گفت: برخی از نوجوانان نیز در کتاب خواندن تنبل هستند اما به دیدن فیلم علاقه نشان می دهند، به همین دلیل می توان از طریق فیلم جواب بسیاری از سوالات آنها را داد.

وی بابیان اینکه سینمای نوجوان نیاز به جذب مخاطب دارد، گفت: متاسفانه سینمای نوجوان در کشور بسیار ضعیف است.

بازیگر تلویزیون و سینمای کشور با تاکید براینکه فیلم خوب نیاز به فیلم نامه مناسب و هزینه مطلوب برای ساخت دارد، یادآور شد: بودجه در این زمینه ضعیف است و به همین منظور باید هزینه ها خصوصی تامین شود که البته ممکن است هزینه برنگردد.

مطلبی با اشاره به اینکه کار در فیلم نوجوان یک ریسک محسوب می شود، افزود: فیلم سازی درزمینه نوجوان کم است و باید فیلم های نوجوان طوری ساخته شود که گیشه نیز در آنها مورد توجه قرار گیرد و از طرفی اطلاع رسانی و تبلیغات نیز برای آن وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است سیما مطلبی در فیلم سینمایی «شرم گفتن» به کارگردانی حسین بابائیان نقش آفرینی کرده و بازی در مجموعه های تلویزیونی خسته دلان، مادرانه، ریحانه، عطر سیب، نرگس و ... را در کارنامه خود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار