روزنامه جوان در یادداشتی کوتاه نوشت که شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال سخنان روز گذشته رئیسی درباره آب را تحریف کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 29 November 2021

تابناک رضوی: روزنامه جوان در یادداشتی کوتاه نوشت که شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال سخنان روز گذشته رئیسی درباره آب را تحریف کرده است.

این روزنامه اصولگرا در یادداشت خود آورده:

 تلویزیون ایران اینترنشنال با تحریف سخنان رئیسی در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) تلاش کرد زمینه‌ساز اعتراضات در ایران شود.

 اینترنشنال روز گذشته در خبری نوشت که «ابراهیم رئیسی، در اجلاس اکو اعلام کرد جمهوری اسلامی آماده است برنامه‌های آموزشی نفت و گاز را توسعه دهد و پروژه‌های انتقال آب از سوی ایران مورد توجه اکو قرار گیرد. این رسانه فارسی زبان تیتر خبر را اینگونه زده است: «ابراهیم رئیسی: آماده‌ایم به کشورهای عضو اکو آب صادر کنیم».

این در حالی است که از قضا، رئیسی درخواستی کاملاً برعکس آنچه که ادعا شده، طرح کرده و در بخشی از سخنرانی خود در نشست سران اکو گفته که «علاقه‌مند هستیم پروژه‌های انتقال آب به کشورهای متقاضی از جمله جمهوری اسلامی ایران در دستور کار سازمان اکو قرار گیرد.»

ایران در روزهای اخیر شاهد برخی اعتراضات پیرامون آب بود و روز جمعه این اعتراضات در اصفهان با درگیری همراه شد.

 رئیسی برای حل مشکل آب ایران، درخواست کرده ورود آب از کشورهای عضو اکو به ایران مورد بررسی قرار بگیرد، اما اینترنشنال این سخنان را برعکس منعکس کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار