چهره ماندگار فرهنگی هنری کشور با اشاره به اینکه لباس سفید محلی تربت‌جام لباس کار، عبادت، ادب و هنر است گفت: افتخار این را دارم که با تن پوش سفید و از خانه‌های کلوخی پرچم ایران عزیز را در تالارهای فرهنگی ۲۴ کشور جهان به اهتزاز درآوردم.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 01 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، فرماندار تربت‌جام در آیین رونمایی از کاشی منقوش شده گنجینه زنده بشری استاد «فاروق کیانی پور» از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در مقابل منزلش گفت: این شهرستان دارای پیشینه غنی فرهنگی، هنری، ادبی، ابنیه تاریخی و مفاخر زیادی ازجمله استاد کیانی از اساتید برجسته بین‌المللی در حوزه فرهنگی و هنری است.

«مرتضی حمیدی» افزود: استاد کیانی پور باافتخار آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی برای همیشه در حوزه فرهنگی وهنری و نیز بازی‌های آئینی جاودانه می‌ماند که بدین منظور از تلاش‌های این چهره‌های ماندگار هنری به‌عنوان میراث ناملموس و گنجینه زنده بشری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

در ادامه چهره ماندگار فرهنگی هنری کشور با اشاره به اینکه مردم تربت‌جام هنردوست‌اند و به آئین‌های سنتی ارج می‌نهند، گفت: لباس سفید محلی منطقه لباس کار، عبادت، ادب و هنر است و با همین لباس و از خانه‌های کلوخی پرچم ایران عزیز را در تالارهای فرهنگی ۲۴ کشور جهان به اهتزاز درآوردم.

«فاروق کیانی پور»با اشاره به اینکه القابی که در سطح بین‌المللی و کشور عزیزم به دست آوردم متعلق به مردم هنردوست منطقه است، تأکید کرد: حرکات بازی‌های آئینی حرکات شاهنامه‌ای همانند تک و پاتک، جنگ‌وگریز و حریف طلبیدن است و از هنرمندان می‌خواهم این حرکات را به‌طور کامل اجرا و به نسل‌های آینده انتقال دهند.

گفتنی است: سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی موضوع گنجینه‌های زنده بشری «استاد فاروق کیانی پور» گنجینه زنده بشری در نمایش‌های آئینی شرق خراسان رضوی شهرستان تربت‌جام در سال ۱۳۹۹ در فهرست ملی «نادره کاران» حاملان میراث فرهنگی ناملموس معرفی گردید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار