کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی از حرکت یک سامانه جوی ناپایدار به سوی این استان و آغاز فعالیت آن از فردا پنجشنبه ۱۱ آذر ماه با احتمال بارشهای پراکنده برف و باران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 01 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، زهرا آهنگرزاده با بیان این مطلب افزود: ورود تدریجی این سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی از عصر فردا و ساعات شب موجب بارشهای پراکنده در نواحی شمال غربی خواهد شد.

وی بارش باران در روزهای جمعه ۱۲ و شنبه ۱۳ آذر ماه جاری و همچنین نزول باران و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی را از دیگر آثار قابل انتظار فعالیت این سامانه جوی اعلام و بیان کرد: این وضعیت جوی همچنین بر سرعت وزش باد با افزایش آن در خراسان رضوی تاثیر می‌گذارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس افزایش سرعت وزش باد برای فردا پنجشنبه ۱۱ و جمعه ۱۲ آذر ماه جاری در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: وزش باد شدید به صورت لحظه‌ای نیز در برخی از نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی شرق و جنوب استان همراه با کاهش دمای هوا برای همین مدت دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا پدیده غالب جوی امروز خراسان رضوی را هم افزایش سرعت وزش باد و در نواحی شرقی آن همراه با گرد و خاک اعلام و بیان کرد: امروز ابرناکی آسمان در سطح استان به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان افزایش می‌یابد.

وی همچنین دمای هوای مشهد را ظرف ۲۴ ساعت اخیر در نوسان بین سه تا ۲۰ درجه سلسیوس ذکر و بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۲ درجه و کمینه آن به هفت درجه سانتیگراد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار