نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر:
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در مشهد تأکید کرد: برای دستگیری از دیگران فقط نان دادن کافی نیست باید به جامعه امید و نشاط داد و روحیه امید و مسئولیت‌پذیری را در جامعه نهادینه کرد و درد دیگران را تسکین داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 01 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور در آیین طرح مشترک کمیته امداد و هلال‌احمر در پروژه ملی یاس در مشهد اظهار کرد: رنج و محنت دیگران درد ماست و ما در قبال درد دیگران هم مسئولیت داریم و در قیامت از ما پرسیده می‌شود که برای زدودن و کاستند درد دیگران چه کرده‌اید!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی تأکید کرد: باید همه ما در میدان بوده و مسئولیت‌پذیر و با تمام توان خادم مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد برآمده از روح بزرگ و معنوی امام خمینی (ره) بود و بزرگانی مانند جناب عسگراولادی و نیروی با دستور حضرت امام در این نهاد مبارک خدمت می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در هلال‌احمر با اشاره به برخی محرومیت‌ها در جامعه تصریح کرد: برای دستگیری از محرومان فقط نان دادن، کافی نیست باید امید و نشاط داد و درد دیگران را تسکین داد.

وی افزود: کانون طلاب و سایر کانون‌های جوانان در ارتقای فرهنگ دینی در جامعه می‌توانند مؤثر و موفق باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به 99 سالگی هلال‌احمر تصریح کرد: در پی کاستن و تسکین آلام بشری هستیم و در این راستا نیازمند امید و نشاط و سرور هستیم و باید برای ایجاد جوشش و خروش و امید در دل جوانان تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه امید یعنی نگاه مثبت به حال و آینده اظهار کرد: انسان‌های منفی‌باف به‌جایی نمی‌رسند و افسردگی در جوامع زنده و نهادهای پویا جایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در هنگام سیل استان گلستان، شش هزار طلبه جوان برای کمک به مردم و کاهش رنج سیل‌زدگان در تکاپو بودند همچنین در زلزله کرمانشاه حضور جوانان برای کمک به مردم همانند حضور جوانان در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس حماسه‌ساز بوده است.

وی با اشاره به طرح یاس ویژه بانوان افزود: اگر شرایط ازدواج برای فردی فراهم نشد نباید افسرده و در حاشیه قرار بگیرد.

وی افزود: امروزه فروپاشی خانواده‌ها و اعتیاد و حاشیه‌نشینی از سخت‌ترین آسیب‌هاست که خواب را از چشم رهبری ربوده و ایشان نگران هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اهمیت طرح‌های مختلف هلال‌احمر و روحیه امدادگری و سرپرستی کودکان گفت: طرح نیابت را فرانسوی‌ها از هلال‌احمر ایران الگو گرفتند که معنای آن این بود که به‌جای فرزندی که شب عید نتوانسته در کنار والدین کهن‌سالش باشند داوطلبان هلال‌احمر همانند دختران و پسران والدین کنارشان هستند.

وی خطاب به مخاطبان طرح یاس اظهار کرد: رایحه یاس فاطمی در این طرح روح انسان را تازه می‌کند و این طرح ارزشمند با ایجاد امید و نشاط در جوانان می‌تواند اعتیاد و حاشیه‌نشینی و بیکاری را از جامعه دور کند.

وی با اشاره به حضورش در جمعیت هلال‌احمر بنا به‌حکم ولی‌فقیه گفت: هلال‌احمر جمعیت جوانی با حضور میلیون‌ها نفر است و بر اساس نظامنامه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب به بنده و درواقع به جمعیت هلال‌احمر در قالب شوراهای فرهنگی تأکید شده موضوع جوانان اهمیت و اولویتی خاص دارد.

وی با اشاره به شرایط کرونا گفت: قریب با دو سال توفیق زیارت حرم مطهر رضوی را نداشتم که این طرح جوانانه باعث حضورم در مشهدالرضا و سعادت رسیدن به پابوسی حضرت رضا (ع) نصیب و قسمتم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار