آیت الله علم الهدی:
آیت الله علم الهدی گفت: اگر در اجتماع خودمان بتوانیم برای اقتصاد معیشتی مردم، ایمن‌سازی ایجاد کنیم، هیچ‌وقت حرکتی انجام نمی‌گیرد که برای دشمن موج‌آفرین باشد، مشکل به نوع مدیریت ما و کارگزاری بعضی عزیزان مسؤول بازمی‌گردد.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 04 December 2021

به گزارش تابناک رضوی آیت الله علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد مسعود امام عسگری (علیه‌السلام)، اظهار کرد: عرض تسلیت به مناسبت رحلت جان‌گداز خواهر کریمه امام هشتم، حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) که فردا هست، زندگانی حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) مثل زندگی همه بزرگان اهل‌بیت (علیه‌السلام)، هم برای ما و هم برای نسل جوان یک الگوی به‌تمام‌معنا است.


حضور خواهران و برادران جوان در عرصه جهاد


ایشان ادامه داد: نکته‌ای که باید برادران و خواهران جوان به‌خصوص در مثل فردایی که روز 16 آذر و روز دانشجو هست به آن توجه کنند، فعالیت جهادی نسل جوان در این مقطع حساس و نقطه عطف انقلاب مقدس اسلامی ما هست؛ وجود مقدس حضرت معصومه (علیه‌السلام)، خانم جوانی که هنوز زندگانی مشترک را تشکیل نداده، وقتی پشت سر حضرت رضا (علیه‌السلام) آن لشکر از فرزندان موسی بن جعفر راه افتادند، چون امام موقع خروج از مدینه فرمودند این‌ها توطئه کشتن مرا دارند، این لشکر برای یاری امام با فرماندهی ابراهیم بن موسی بن جعفر راه افتاد و وجود مقدس زینب صغری، حضرت فاطمه معصومه (علیه‌السلام) با 7 نفر از خواهرانشان، زینب گونه همراه این لشکر از مدینه خارج شدند.


امام‌جمعه مشهد مقدس افزود: این خانم دلاور جوان به همه خواهران ما نشان داد، آن روزی که بنای جهاد و ایثارگری در خط ولایت و ایثار باشد، خواهر جوان در کنار برادر جوان در عرصه جهاد وارد می‌شود و کار جهادی در شأن زن را انجام می‌دهد آن‌چنان‌که برادر جوان کار جهادی در شأن مرد را انجام می‌دهد.


نباید انقلاب را با عناصر خسته 40 سال کار کرده ادامه داد


ایشان به اهمیت جوان‌گرایی در اداره نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مسئله جوان‌گرایی که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند، برای این است که جوانان به عرصه بیایند، امروز در نظام اسلامی نیازمند تغییر و تبدیل نسل در پاسداری از انقلاب و ادامه راه انقلاب هستیم، نباید انقلاب را با عناصر خسته 40 سال کار کرده ادامه دهیم، باید با نسل جوان انقلابی خودمان انقلاب را ادامه دهیم، انقلاب ما در ادامه و در مسیر پیشرفت گام دوم و 40 ساله دوم به تغییر نسل نیاز دارد، جوانان باید به عرصه بیایند.


آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که برای ادامه راه انقلاب نیاز به تغییر نسل داریم، گفت: علت این‌که جوانان به عرصه بیایند با وجود تجربه بالای افراد مسن، روحیه جهادگری آنان است، جوان روحیه جهادی دارد، امروز انقلاب ما هم در عرصه‌های مدیریتی، هم عرصه‌های مبارزاتی، عرصه دفاعی و عرصه پاسداری از اصول انقلاب، نیازمند حرکت‌های جهادی توفنده است.


جوانان وارد عرصه‌های کارگزاری نظام شوند


ایشان یادآور شد: هرچه این حرکت‌های جهادی قوی‌تر و مقتدرانه‌تر انجام بگیرد، هم بنیه انقلاب در عرصه جهانی بیشتر خواهد شد و هم دفاع از این انقلاب در مقابل دشمنان جانانه‌تر است، ازاین‌رو، مسئله فداکاری، حرکت و اقدام ایثارگرانه این فرزند عترت اطهار و زینب صغری تاریخ اسلام، این واقعیت را به نسل جوان ما ثابت می‌کند که باید مجاهدانه هم در عرصه‌های کارگزاری و دفاعی در انقلاب وارد شوند و این جهت جوان‌گرایی است که رهبری تأکید دارند.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به سالروز به توپ بسته شدن گنبد حرم امام رضا (علیه‌السلام) اشاره و تصریح کرد: امروز، سالروز به توپ بستن حرم مطهر است، بیش از 110 سال پیش، این مرقد مطهر به‌وسیله روس‌های حکومت تزار، به توپ بسته شد و گنبد مطهر را هدف گلوله‌های توپ قرار دادند، این مسئله در چند سال پیش در مشهد رسم بود که به خاطر اهانتی که به ساحت امام هشتم (علیه‌السلام) انجام گرفت، اعلام عزاداری می‌کردند.


ایشان به هدف به توپ بستن حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) اشاره و اظهار کرد: اصلی کلی وجود دارد که همین امروز نیز دشمنان استکباری ما روی این اصل عمل می‌کنند، به این صورت که جریان‌های استکباری به دنبال حادثه‌ای می‌گردند، موجی ایجاد کنند که بر آن سوار شوند، یا مستکبرانه مسلط شوند یا دشمنی‌شان را اعمال کنند.


چرا گنبد حرم مطهر به توپ بسته شد؟


آیت‌الله علم‌الهدی به نحوه به توپ بستن گنبد حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) اشاره و بیان کرد: در انقلاب مشروطیت، عده‌ای به‌عنوان حمایت از جریان استبداد ستم‌شاهی گذشته حرکت کردند، با مشروطیت مخالفت کردند، آمدند در مسجد گوهرشاد و متحصن شدند، انقلابیون مشروطه‌خواه نیز با آنان سر ستیز و جنگ برآمدند، برخورد تا جایی انجام گرفت که عزیزان انقلابی مشروطه داشتند بر این جریان استعمار زده و مستبدان پیروز می‌شدند و آنان را در مسجد گوهرشاد محاصره می‌کردند، روس‌ها به خاطر این‌که بیایند از این جریان ارتجاعی مستبد استعمار زده حمایت کنند، یک خط آتش درست کردند که آنان در این خط آتش، از محاصره فرار کنند؛ این خط آتش را به این قیمت ایجاد کردند که گنبد مطهر امام رضا (علیه‌السلام) را هدف توپ قرار دادند.


ایشان ادامه داد: از این قضیه بیش از 110 سال می‌گذرد، این مربوط به 110 سال گذشته بود، مربوط به امروز نیز هست، جریان استکباری می‌خواهد در حوادثی که پیش می‌آید و موجی ایجاد می‌شود، بر این موج‌سوار شود و عداوت مستکبرانه خودش را نسبت به دین و مردم اعمال کند، این کار استکبار است، این هم توطئه استکباری بود، حرمت حرم مطهر را شکستند، ارزش‌های دینی مردم انقلاب این شهر را هدف سوء خود قرار دادند که صرفاً عده‌ای تبعه روس داریم، در این اختلاف تبعه روس ما باید امنیت داشته باشند! این کار جریان استکبار است، استکبار آن روز روس تزار بود، استکبار امروز، امریکای جهانخوار.


اقتصاد معیشت مردم را ایمن کنید


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که استکبار طوری عمل می‌کند که در موج ایجاد شده، نتیجه به نفع خودشان تمام شود، افزود: اگر مثل جریان یکی دو هفته گذشته در کشور شکست خوردند، دشمنی خودشان را انجام دهند؛ باید بینا و هوشیار باشیم، مدیران و مسؤولان ما باید مدیریت را بر اساسی قرار بدهند که در جامعه موج مورد بهره‌برداری دشمن به وجود نیاید، امروز ما اگر در اجتماع خودمان بتوانیم برای اقتصاد معیشتی مردم، ایمن‌سازی کنیم، هیچ‌وقت حرکتی انجام نمی‌گیرد که برای دشمن موج‌آفرین باشد، مشکل به نوع مدیریت ما و کارگزاری بعضی عزیزان مسؤول بازمی‌گردد.


ایشان متذکر شد: باید در ایمن‌سازی اقتصاد معیشت مردم طوری عمل کنند که مردم اقدام به حرکتی نکنند که منفعت موج آن حرکت برای دشمن باشد، ایمن‌سازی معیشت مردم در اقتصاد خرد است، ولو در اقتصاد کلان به خاطر تهاجم دشمن نتوانیم ثبات در ایمن‌سازی ایجاد کنیم، با مدیریت ]صحیح[، در اقتصاد خرد مردم ایمن‌سازی ایجاد کنیم.


معیشت مردم با ثبات نرخ‌ها ایمن می‌شود


آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آقای کارگر زمانی می‌تواند با حداقل دستمزد زندگی خود را برنامه‌ریزی کند که اقتصاد معیشتی‌اش ایمن باشد، هر روز نرخ تازه به وجود نیاید، هر حادثه کوچک ایجاد گرانی نکند، هر مسئله، مسئله اقتصاد معیشتی آقای کارگری که با حداقل دستمزد کار می‌کند را به هم نزند.


ایشان با انتقاد از عملکرد اقتصادی کارگزاران اقتصاد کشور، تصریح کرد: در همین حد نیز ایمان سازی اقتصادی نداریم، آقایی می‌گفت در خانه به بچه‌ها گفتم شما چرا این‌قدر نان می‌خورید، بچه‌ها گفتند همین نان خالی را می‌خوریم، همین را هم نخوریم؟ دیدم هرچه نان می‌خرم، زود تمام می‌شود، معلوم شده آقای نانوا چانه‌های نان را کوچک کرده؛ بنزین گران شده، چه ربطی به چانه نان دارد که نان را کم کنید و نان کمتر بدهید که یک فرد بگوید با نانی که همیشه می‌خریدم بچه‌های من سیر نمی‌شوند.


عذر بدتر از ...


امام‌جمعه مشهد مقدس افزود: مدیران جامعه ما بیایند روی این قصه بایستند، این‌که می‌گویند گرانی اجتناب‌ناپذیر است و دچار گرانی هستیم، بیخود دچار گرانی هستیم، چرا دچار گرانی؟ مثل این است که بگوییم مردن اجتناب‌ناپذیر است، همه بمیریم دیگر! شما نمی‌توانید مدیریت گنید و از عهده برنمی‌آیید، باید بالای سر قضیه بایستید و مدیریت کنید، بالا و پایین رفتن نرخ‌ها، ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی را در جامعه ما به هم می‌زند و اگر به هم خورد، خدایی نکرده حرکاتی ایجاد می‌شود که برای دشمن موج ایجاد می‌کند تا دشمن بر آن سوار شود


ایشان خاطرنشان کرد: عزیزان مسؤول ما، مدیران اجتماعی و کارگزار نظام ما که افرادی با اخلاص هستند، روی این جهت تکیه کنند که مشکل گرانی حل شود، معیار زندگی شما آقای مدیر و بنده نیست، معیار برای زندگی، زندگی آن کارگر با حداقل دستمزد است، ببین اگر این حداقل دستمزد را داشتی، چطور می‌خواستی زندگی‌ات را اداره کنی.


توان مدیریت ندارید، مسؤولیت نپذیرید


آیت‌الله علم‌الهدی ایمن‌سازی در اقتصاد معیشت را طوری مدیریت کن که واقعاً زندگی برای این آقا امنیت داشته باشد، کم بخورد اما امنیت داشته باشد، زیاده‌روی نمی‌کند اما در اولیات زندگی امنیت داشته باشد و لقمه نانی برای خانواده خودش بتواند تأمین کند، واقعیتی است که عزیزان ما روی این واقعیت بی اندیشند و مدیر باشند، شما مدیریت این مردم را قبول کردید، نمی‌توانستید، قبول نمی‌کردید.


ایشان گفت: الآن نیز مقام معظم رهبری فرمودند «کسانی که توانایی ندارند به عرصه نیایند»، مگر مجبورند در این مملکت وزیر و وکیل بشوند؟ کشور انقلابی است، کشور در حال جنگ با آمریکا است، کشوری است که هر لحظه با توطئه‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی روبرو است، کسی که بخواهد در این مملکت وزیر و وکیل شود و مسؤولیت بگیرد، قدرت خود را ارزیابی کند، ببیند اگر می‌تواند، این کار را قبول کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار