مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مردم استان در نیمه نخست امسال حدود ۱۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی داشتند.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 04 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، مسعود فیروزی امروزبا بیان این مطلب افزود: گزارش کودک آزاری با ۲ هزار و ۱۰۰ مورد در صدر و دارای رتبه نخست تماس های مردمی بوده است که نشان از رشد آگاهی مردم نسبت به ضرورت گزارش این موارد دارد.۱۲ هزار تماس مردم خراسان رضوی با اورژانس اجتماعی

وی گفت: بیش از سه‌ چهارم این موارد با موضوع غفلت و مسامحه بوده که نشان از ناآگاهی والدین نسبت به تعاریف و حقوق کودک دارد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: همچنین اختلافات خانوادگی با هزار و ۴۷۰ تماس و همسرآزاری با ۹۶۱ تماس رتبه‌های دوم و سوم تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی را داشته‌اند.

فیروزی گفت: اورژانس اجتماعی" با شماره تماس ۱۲۳ یکی از همین برنامه‌ها و راهکارهاست که حاصل فعالیت سالهای متمادی سازمان بهزیستی بوده و راهی برای رسیدن به فریاد بی‌صدای آسیب‌دیدگان اجتماعی و خشونت‌دیدگان است.

او افزود: اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی است که به دو شیوه اعزام گروه سیار یا ارائه خدمات در پایگاه های این طرح خدمت رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۰ شهرستان دارای پایگاه اورژانس اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار