کد خبر: ۱۰۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 27 September 2015

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز از برنامه‌ریزی این نهاد برای ایجاد اشتغال 20 هزار مددجوی تحت حمایت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان البرز، علی سالارکیا اظهار داشت: ایجاد طرح‌های خوداشتغالی و فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌ها از اهداف ویژه نهاد مردمی کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای اشتغال‌زایی مددجویان جویای کار، کسب مهارت و بهره‌مندی آنان از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول یکی از روش‌های ایجاد اشتغال را آموزش مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی به صورت کوتاه‌مدت، بلندمدت و استاد شاگردی به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

سالارکیا افزود: این امر از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی که این نهاد قبل از ورود به بازار کار برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌کند، تحقق می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز یادآور شد: مددجویان قبل از ورود به بازار کار مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند، سپس با پرداخت تسهیلات خودکفا می‌شوند.

وی بیان کرد: در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای رشته‌های فرش‌بافی، خیاطی، آرایشگری، دامداری، لوله کشی گاز خانگی، رایانه، حسابداری، پرورش گل‌های زینتی و قارچ به صورت رایگان به مددجویان آموزش داده می‌شود.

سالارکیا خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت اقشار آسیب پذیر، ارتقای سطح مهارت مددجویان جویای کار فاقد مهارت از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد است.

وی گفت: تسهیلات اشتغال، در قالب وام‌های قرض‌الحسنه امدادی و یا بانکی کم بهره بوده و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های موثر و کارآمد بتوانیم گام‌های موثرتری را در این زمینه برداریم.

مدیرکل کمیته امداد البرز خاطرنشان کرد: افراد زیرپوشش این نهاد مردمی پس از مشاوره شغلی و گذراندن آموزش‌های تکمیلی می‌توانند در رشته‌های فنی و حرفه‌ای با دریافت تسهیلات به خودکفایی برسند.

وی خاطرنشان کرد: حجم و کیفیت خدمات‌رسانی به افراد محروم و مستضعف نسبت به گذشته رشد محسوسی داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار