حجت الاسلام محمد ناطقی
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 07 January 2022

تابناک رضوی: ساعت یک شب بود ..با صدای بلند سیستم صوت ماشین از خواب برخواستم ..اول احساس کردم بد متوجه شدم و صدایی نباشد...اما رفته رفته دیدم صدای بوق ماشین و خوشحالی جوانان می آید و صدای ترانه ای که پخش می شد بیشتر و بیشتر شد..
از خانه آمدم بیرون و دیدم همسایه ی روبرویمان که به تازگی به این محل آمده اند عروسی گرفتند و امشب مراسم عروسیشان بود و الان از تالار برگشته اند و مراسم عروس کشان داشته اند و جوانانشان دم در میزدند و میرقصیدند ...
ایام فاطمیه است،ناراحت شدم و مانده بودم که چکار کنم..شاید نمیدانند ایام شهادت حضرت زهراست!!
آیا بروم و به ایشان بگویم و امر به معروف و نهی از منکر کنم یا نه شرایطش مهیا نیست..
اما با خودم گفتم باید تذکر بدهم و دلم آرام نمی شود اما چگونه به این جوانان تذکر بدهم که به حرفم گوش بدهند!!
نگاهی انداختم و دیدم آنطرف تر یک نفر از اقوام ایشان ایستاده کنار ماشینش گفتم بهتر است به ایشان که آدم آرام و تقریبا 40سال به بالایی بود بگویم تا ایشان به اقوامشان بگوید در این ایام رعایت کنند!!
جلو رفتم و سلام کردم
_علیک سلام
-ببخشید شما از اقوام عروس و داماد هستید؟!
_گفتند بله در خدمتم
-با برخوردی خوب گفتم مبارک باشه عروسی گرفتن حرام نیست اما اینجور شادی کردن در ایام فاطمیه و نزدیک شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها جالب نیست ..ببخشید میشه شما بهشون بگید مراعات این ایام عزاداری حضرت را داشته باشند
خیلی مودبانه گفتند:چشم درست میفرمایید و رفت بین آنها و به ایشان مساله را بازگو کرد و به اصطلاح تذکر دادند..
واکنش جوانان جالب بود...ضبطها را خاموش کردند از رقص و پایکوبی دست کشیدن و بدون شادی و هورا هرکس سوار ماشین خودش شد و رفتند..
خداروشکر کردم که به خیر گذشت و نسبت به این مساله بی تفاوت نبودم
یادمان باشد ما همه انسانیم و تذکر با خوش برخوردی و خوش کلامی بیشتر تاثیر میگذارد و باعث می شود انسانها زودتر و بهتر متقاعد شوند...و می شوند شکر خدا.
محمد ناطقی.
دی ماه1400

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار