رئیس سازمان سینمایی از تجهیز 100 مجتمع برای اکران فیلم محمدرسول‌الله(ص) در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 30 September 2015
رئیس سازمان سینمایی از تجهیز 100 مجتمع برای اکران فیلم محمدرسول‌الله(ص) در کشور خبر داد.

به گزارش فارس؛حجت‌الله ایوبی با بیان اینکه سالن‌های سینمایی اندک، یکی از دغدغه‌های اساسی ما بود، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما از روز نخست این بود که از مشکلات عبور کرده و سالن‌های اندک سینما را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرها سالن‌های متروکی داریم، گفت: یکی از این سالن‌ها در همدان بود که به یمن برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان بازسازی شد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: همدان با سابقه بلند تاریخی و حجم جمعیتی، فاقد یک سینمای خوب بود به طوری که پروژه بازسازی سینمافلسطین نیز متوقف شده بود اما خوشبختانه دوباره راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوانان موجب شد که بازسازی سینمافلسطین تسریع یابد، تأکید کرد: بسیار از این اتفاق خوشحالیم.

ایوبی افزود: نمونه این کار را در شهرهای دیگری چون اراک و نیشابور انجام دادیم که تجربه موفقی بود.

وی با بیان اینکه وقتی سالن‎ها بهسازی شده و تجهیزات آن به‌روز می‌شود، باعث استقبال مردم از سینما خواهد شد، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که سینما؛ در سبد زندگی مردم قرار گیرد علاوه بر تولید فیلم‌های خوب، وجود مکان‌های نمایشی درست است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تجربه نشان داده هر جا سالن‌های سینمایی اصلاح شد استقبال بیشتر و سینما توسعه یافته‌تر می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم تولید خوب هم شکل گیرد باید فضای نمایشی خوب داشته باشیم.

وی در خصوص اکران فیلم «محمد رسوال‌الله(ص)» افزود: بیش از 60 مجتمع فرهنگی در شهرهای کشور این فیلم را اکران می‌کنند و به سیستم دیجیتال تجهیز شده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: با کمک شرکت نورتابان و بنیاد مستضعفان بنا بر این است 100 مجتمع را تجهیز کنیم و تاکنون 50 مجتمع تجهیز شده تا فیلم محمدرسول‌الله(ص) در آنها اکران شود.

وی اظهار کرد: در کشورهای دیگر نیز تصمیم‌گیری در اکران بخش خارجی با کارگردان فیلم؛ مجید مجیدی است و رایزنی‌ها در حال انجام است.

ایوبی با بیان اینکه برای افزایش تولید آثار سینمایی در شهرستان‌ها، اختیارات فیلم‌های بلند ویدوئی به شهرستان‌ها واگذار شده است، تأکید کرد: استان‌هایی که این امکان را دارند می‌توانند شورایی که مورد قبول ما هست را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه نیازی نیست بچه‌های سینما از شهرستان آمده و در تهران کار کنند، افزود: شهرستان‌ها می‌توانند آثار سینمایی خود را با ویدیو تولید کرده و به سمت ساخت فیلم‌های بلند بروند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تولید فیلم‌های بلند هزینه بالایی دارند، گفت: به همین دلیل باید مراحل تولید آنها در تهران طی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار