مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، برای جلوگیری از فقر ایجاد اشتغال در الویت اقدامات این نهاد است .
کد خبر: ۱۰۲۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 22 January 2022

‌به گزارش تابناک رضوی، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان گناباد گفت: مراجعات مردمی به این نهاد با توجه به شرایط اقتصادی افزایش یافته است، افزود: حفظ کرامت، شخصیت افراد از اهداف این نهاد است.
وی منابع را محدود دانست و افزود: با توجه به ایجاد شغل در سال آینده توسط کمیته امداد، توانمندسازی اقتصادی خانواده ها تسریع می شود.
سلم آبادی با اعلام اینکه، مجتمع دام پروری و تجمیعی دام سبک و سنگین و گلخانه که توسط کمیته امداد گناباد راه اندازی شده است، خیلی خوب است ، اعلام کرد: برای ماندگاری و ثبات طرح های اشتغال سایر دستگاهای دخیل به این امر کمک کنند.
مدیر کل کمیته امداد با اشاره به ایجاد مراکز نیکوکاری و توانمندسازی تحت نظارت کمیته امداد گفت: در شهرستان گناباد این مراکز برای ایجاد مشاغل خانگی و خرد اقدامات خوبی را انجام داده اند و خواستار رسیدگی به تامین برخی درخواست های این مراکز از جمله تامین آرد به نرخ مصوب شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اگر زمین رایگان به کمیته امداد داده شود، طی ۳ سال آینده برای تمام مددجویان فاقد مسکن شهرستان طبق ضوابط با اعطای تسهیلات مسکن ساخته می شود.
سلم آبادی در دیدار با نماینده مردم شهرستان گناباد و بجستان از سرانه ایجاد اشتغال گفت و ادامه داد این سرانه های با توجه به شرایط اقتصادی پایین است و خواستار بررسی موضوع در شواری عالی اشتغال شد تا سرانه ها و مدت زمان بازپرداخت اقساط افزایش یابد.
همچنین در ادامه، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه، باید از تولید فقر و نابرابری در جامعه جلوگیری کرد، افزود: برای اولین بار در کشور مالیات بر درامد عایدات سرمایه توسط مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار دارد که امیدواریم در کنار تصویب بودجه ۱۴۰۱، این امر هم مصوب شود تا به امور آبادانی کشور کمک کند.
محمد صفایی دلویی، با اشاره به اینکه، در جهت عدالت محوری منابع بانکی و سایر منابع باید به موقع در شهرستان تزریق شود، اعلام کرد: برای اشتغالزایی در شهرستان، تاکید بر زنجیره های تولید تا فروش است و در این خصوص بر بازار عرضه و فروش آن تاکید داریم.
وی همکاری خود را به منظور رفع مشکلات مددجویان در امور مختلف اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همراهی کمیته امداد در حوزه مسکن وآموزش های لازم برای اشتغال مددجویان گام های موثری انجام داد.
صفایی نیز یادآور شد: به منظور افزایش سرانه تسهیلات اشتغال با وزارتخانه های تعاون و رفاه اجتماعی و اقتصاد مذاکراتی خواهیم کرد .
در این نشست، رئیس کمیته امداد گناباد، با بیان اینکه، ۱۳۷۵ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت حمایت این اداره هستند، ادامه داد: اکنون کمیته امداد گناباد از ۴۳۰۰ خانوار حمایت می کند که ۸۰۰ خانوار به صورت موردی مورد حمایت هستند.
هادی آریان نژاد، با اعلام اینکه، در شرایط کنونی که همراه با سختی اقتصادی است از ابتدای امسال تاکنون در مجموع نیکوکاران ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد گناباد کمک کردند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی، با اشاره به اینکه، مجتمع های اشتغالزایی کمیته امداد گناباد در کشور منحصر به فرد میباشد که امیدواریم الگو شود، ادامه داد: کمترین انحراف شغلی در کمیته امداد است.
لازم به یادآوری است: مدیرکل کمیته امداد استان در سفر به شهرستان گناباد با نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان دیدار و گفتگو کرد.
شایان ذکر است: در این سفر مدیرکل کمیته امداد استان از ۳۴ پروژه مسکن مددجویی در سه روستا ، ۳ طرح اشتغال و یک مرکز نیکوکاری بازدید کرد و در ادامه به منزل ۲ خانواده مددجو رفت و مشکلات آنها را بررسی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار