اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، برای شرکت در چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی فراخوان داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 22 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: این فراخوان به منظور انتخاب بهترین اثر ویدیویی بلند و کوتاه تولید شده توسط فیلمسازان استان طی یک سال گذشته منتشر شده تا فعالان سینمایی آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

سید حجت طباطبایی افزود: از فعالان سینمایی دعوت می شود که آثار خود را در قالب لوح فشرده حداکثر تا هشتم بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره سیمرغ سینمای خراسان رضوی واقع در دفتر انجمن سینمای جوانان استان در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) مشهد ارسال کنند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره سیمرغ سینمای خراسان رضوی توسط آرای مردمی بررسی شده است و معرفی آثار برتر در مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با پایان نمایش فیلمهای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود.

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امسال برگزار می شود.

طباطبایی همچنین از صدور مجوز ساخت برای ۱۳ فیلم کوتاه در استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: در نشست شورای بررسی فیلمنامه استان ۲۰ فیلمنامه بررسی و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای بررسی فیلمنامه خراسان رضوی با ساخت ۱۳ فیلمنامه که غالبا موضوع اجتماعی داشتند، موافقت کردند و پنج مورد به بازنویسی مجدد ارجاع و با ۲ اثر نیز مخالفت شد.

وی افزود: فیلمنامه های مورد تایید این شورا برای دریافت مجوز فیلمبرداری به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی معرفی و تولید آنها پس از اخذ مجوز فیلمبرداری آغاز می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار