فرماندار مشهد:
امروز دولت تصمیم شجاعانه ای برای تغییر و تحول در امر اقتصاد گرفته تا بتواند جلوی فساد اقتصادی را بگیرد و هم اکنون دولت برای صیانت از این طرح دست به سوی بسیج دراز کرده است. امروز مردم ما در عرصه اقتصادی دچار مشکل شده اند و یکی از موضوعاتی که مردم دچار مشکل شده اند عرضه نان است و افرادی فرصت طلب و سودجو ظرفیتی برای ایجاد نارضایتی در مردم فراهم کرده اند از این رو بنا را بر برخورد با این افراد گذاشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 14 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، محسن داوری امروز در نشست توجیهی 100 تیم بازرسی بسیج برای نظارت ویژه بر نانوایی‌های مشهد مقدس که در مجتمع آیه‌ها برگزارشد با بیان این مطلب که شغل نانوایی و پروانه این حرفه آن قدر می‌ارزد که تا چهار دست خرید و فروش می‌شود اظهارداشت: سود نانوایی‌کم نیست و این که می‌گویند چون آب، برق و گاز گران شده است از این رو قیمت نان نیز باید گران شود صحیح نیست اگر این طور بود پروانه نانوایی در مشهد بین 6 تا 10 میلیارد ریال به فروش نمی‌رسید.

وی افزود: 2 نوع آرد به نانوایی‌ها عرضه می‌شود که نوع نخست به قیمت هر کیسه 350 هزار ریال و نوع دوم نیز 500 هزار ریال است حال آن که هرکیسه آرد در بازار 6 میلیون و 500 هزار ریال خریداری می‌شود و اگر من و شما هم نانوایی داشتیم برای سود 6 میلیون ریالی در هر کیسه وسوسه می‌شدیم در حالی که تولید نان از هر کیسه آرد 800 هزار ریال سود دارد.

فرماندار مشهد مقدس گفت: در ساز و کار نظارتی جدید نانوایی‌ها ضرر نمی‌کنند چرا که ابتدا هدف این است که چرخ نانوایی را بچرخانیم از این رو 300 نانوایی که کمترین تخلفات را در سطح شهر داشته اند انتخاب کرده و به آنان آرد اضافه می‌دهیم تا از 6 صبح تا 12 شب نان تولید کنند و بازرسان هم باید مراقبت کنند که اینها حتی نیم ساعت هم در کار تعلل نکنند، چرا که با همین میزان تعلل می توان یک کیسه آرد را در بازار آزاد به فروش رساند و درآمد نامشروع 6 میلیون ریالی کسب کرد.

داوری افزود: نانوایی‌ها در مدت پخت نباید توقفی به جز برای استراحت و صبحانه داشته باشند و باید طوری برنامه ریزی شود که شاطر و کارگر در سه شیفت فعالیت کنند.هم اکنون که تقاضای نان زیاد است پخت نان برای مردم در اولویت است و پخت و فروش نان برای رستوران‌ها و فروشگاه‌ها تخلف است.

فرماندار مشهد مقدس گفت: نان نباید به هیچ عنوان گران فروخته شود و پخت نان کنجدی و روغنی با آرد یارانه ای ممنوع است و اگر هم مشتری، نان کنجدی خواست باید صبر کند تا نان برای او اختصاصی پخت شود.

داوری افزود: امروز دولت تصمیم شجاعانه ای برای تغییر و تحول در امر اقتصاد گرفته تا بتواند جلوی فساد اقتصادی را بگیرد و هم اکنون دولت برای صیانت از این طرح دست به سوی بسیج دراز کرده است. امروز مردم ما در عرصه اقتصادی دچار مشکل شده اند و یکی از موضوعاتی که مردم دچار مشکل شده اند عرضه نان است و افرادی فرصت طلب و سودجو ظرفیتی برای ایجاد نارضایتی در مردم فراهم کرده اند از این رو بنا را بر برخورد با این افراد گذاشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار