هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای در خصوص افزایش حجم و گستره بارشهای رگباری از امروز پنجشنبه تا آخر وقت روز جمعه در خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 26 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، در این اطلاعیه که روز پنجشنبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر شد آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی، سامانه ناپایداری در حال گسترش به نواحی شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی است که پیامد فعالیت آن از ساعات بعد از ظهر امروز تا قبل از ظهر فردا جمعه افزایش حجم و گستره بارش‌های رگباری در استان خراسان رضوی خواهد بود.

"با توجه به رگباری بودن بارش‌ها که همراه با رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است وقوع آبگرفتگی و سیلاب در برخی از نقاط به ویژه نیمه شمالی، غربی و برخی از نواحی مرکزی استان قابل پیش بینی است"

در این اطلاعیه پیامدهای دیگر عملکرد این سامانه جوی، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در نیمه شمالی، غربی و بخش‌هایی از مرکز استان در روز پنجشنبه تا قبل از ظهر فردا جمعه، همراه با آبگرفتگی، رواناب و در برخی نقاط مستعد ایجاد سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌هاست.

"بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌های درگز، جوین، جغتای، قوچان، چناران، گلبهار، کلات، بینالود، طرقبه - شاندیز، نواحی شمالی سبزوار، فیروزه، نیشابور، فریمان، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود و مشهد رخ می دهد."

همچنین وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در نواحی بادخیز همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت وجود دارد.

در این اطلاعیه توصیه شده است تا ضمن عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار