معاون پرستاری وزارت بهداشت:
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از 8 میلیون سالمند داریم که بیش از 2 بیماری دارند و بالغ بر 10 نوع دارو مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 28 May 2022

به گزارش تابناک رضوی عباس عبادی در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران امور پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس با بیان این مطلب افزود: استفاده از شیوه‌های نوین و به‌روز حوزه پرستاری بسیار مورد تاکید بوده و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام کشور است.
وی اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که ما در لباس و کسوت پرستاری و در مسیر خدمت به مردم قرار داد و معتقدیم که برترین مخلوق خدا پرستاران هستند، همان کسانی که عاشقانه در مسیر خدمت به همنوع خود تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: شعار و سرلوحه کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم عدالت و تعالی است و معتقدیم که سلامت و امنیت از مطالبات به حق مردم و از مهمتریت وظایف دولت است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برای دسترسی به عدالت، نیازمند بازنگری در اجرای مدل‌های بهداشت و درمان هستیم.

عبادی اضافه کرد: مشکل دیگر در کاهش سن سالمندی بود و در حال حاضر بیش از 8 میلیون سالمند داریم که بیش از 2 بیماری دارند و بالغ بر 10 نوع دارو مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه انتظارات از پرستاران در قاعده بیمارستان بوده، در حالی که باید مبتنی بر نیازهای مردم پایه باشد، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از معاونان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نبود نیروهای تخصصی در حوزه پرستاری گلایه‌مند هستند و در دولت سیزدهم می‌خواهیم که با استفاده از ظرفیت پرستاران در حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی بهترین اثربخشی ممکن را شاهد باشیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشکده پرستاری مشهد در موضوع استفاده از شیوه‌های نوین و به‌روز حوزه پرستاری پیشگام کشور بوده است، خاطرنشان کرد: ما در زمینه بیماران روحی و روانی، مزمن، سرطانی و دیگر بیماران خاص، نیازمند ایچاد هاسپیس‌ها هم هستیم که اولین مرکز آن در هفته گذشته در مشهد افتتاح شد.

عبادی با تاکید بر اینکه اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک کمک ویژه‌ای در امر خدمت بهتر و موثرتر پرستاران کرده و نمونه موفق آن در بیمارستان ولایت مشهد دیده شد، گفت: در نظر داریم تا برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه پرستاری اجرا نماییم که هم‌اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های اولیه آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار