با حضور فرماندار انجام شد؛
آئین افتتاح از کتابخانه سیار «پیک دانایی 7» شهرستان مشهد با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد و مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 29 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شهرستان مشهد در راستای برگزاری این آئین گفت: این آئین به معنای ترویج علم و دانش است. آنچه که امروز مهم است این است که گروهی تصمیم بر انجام کاری بسیار مهم وموثر در راستای ارائه خدمات اطلاع رسانی و دانایی گرفته اند. تصمیمی که زمینه علم آموزی و دانش اندوزی را در روستای النگ امان آباد فراهم ساخته است.

وی افزود: این کتابخانه شما را به علم و دانش وابسته می کند و اگر کودکان این علم را در برگیرند بدون شک خلاقیتی بدیع را در آینده پدید خواهند آورد. در واقع می توان اینگونه گفت که افتتاح هر کتابخانه زمینه ساز برداشتن گامهای بزرگتر، موثرتر و مفیدتر از طرف مردم به واسطه افزایش علم، آگاهی و دانایی در آن منطقه می شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن قدردانی از همراهی فرماندار مشهد و دغدغه مندی ایشان در حوزه فرهنگی گفت: در روایت امام علی(ع) می فرمایند«هرکس با کتاب آرامش بگیرد، هیچ آرامشی را از دست نمی دهد». از این روایت می توان اینگونه برداشت کرد که اگر کتاب منبع آرامش باشد کتابخانه نیز پایگاه آرامش بخشی به جامعه است.
وی تصریح کرد: امروز کتابخانه ای افتتاح خواهد شد که با معلومات و دانایی همراه خود منبع آرامش مردم روستای النگ امان آباد می شود. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند «اسلام پرچمدار کتابخوانی است» و رسالت ما نیز در اداره کل کتابخانه های عمومی بر آن است که این منبع آرمش را وارد زندگی مردم کنیم.
سبزیان با اشاره به اجرای سرود «سلام فرمانده» در اقصی نقاط کشور، اظهار داشت: کتابخانه های سیار به عنوان سرباز برای فرمانده اصلی خدمت می کنند. سعی ما بر این است که از کنار این کتابخانه ها با دانایی، آگاهی و توانایی سلام به فرمانده اصلی، حضرت مهدی(عج) بدهیم و بگوئیم ما آماده ظهور ایشان هستیم.
وی همچنین از افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی 8» در منطقه رضوی نیز خبر داد.

محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد ضمن خیر مقدم به فرماندار و تشکر ویژه از مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای راه اندازی کتابخانه های سیار به منظور اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی در نقاط دورافتاده و کم برخوردار گفت: وجود کتابخانه های سیار در روستاهایی که امکان احداث کتابخانه مستقر وجود ندارد، یک نعمت و موهبت فرهنگی است.
وی افزود: والدین باید به این مسئله توجه داشته باشند، همانگونه که نیازهای مادی کودکان خود توجه دارند، باید به نیازهای دانشی و اطلاعاتی آنها نیز توجه کنند و این بر این مسئله واقف باشند که کتابخانه ها می توانند با ارائه خدمات دانشی و اطلاعاتی خود آینده فرزندان شما را تغییر دهند.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط جمعی از کودکان روستای النگ امان آباد و رونمایی و امضای پوستر آئین افتتاح کتابخانه سیار نیز برگزار شد.
شایان ذکر است، تعداد 8 کتابخانه سیار در استان راه اندازی شده است. در حال حاضر کتابخانه سیار نور رحمت شهرستان تایباد، نورالهدی شهرستان کاشمر، خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران، پیک دانایی 4 شهرستان باخرز، سردار شهید ابوالفضل روشنک، سردار شهید نورعلی شوشتری و پیک دانایی 7 نیز در شهرستان مشهد مشغول ارائه خدمات کتابخانه ای در روستاهای کم برخوردار و دورافتاده هستند.

گفتنی است این مراسم با حضور محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد و جمعی از مسئولین محلی در روستای النگ امان آباد بخش احمد آباد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار