رئیس ودبیرشورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تبریزتاکید کردند:
رئیس و دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در جمع مسئولان و فعالان مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تبریز به ضرورت انتشار معارف اهل بیت (ع) در میان مردم تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 04 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امشب در جمع مسئولان و فعالان مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تبریز با اشاره به ضرورت انتشار معارف اهل بیت (ع) در میان مردم اظهار داشت: بر اساس فرمایش معصوم اگر معارف و سخنان اهل بیت و امر اهل بیت در میان مردم منتشر شود مردم به این بزرگان راغب‌تر می‌شوند.

رئیس شورای عالی مجمع  جهانی اهل بیت(ع) افزود: باید تلاش کنیم معارف اهل بیت را به دست آورده و میان مردم منتشر کنیم و به گوش بشریت برسد چرا که مطالب و حقایقی بهتر از سخنان اهل بیت وجود ندارد و روایات فراوانی در زمینه فضائل نشر معارف خاندان رسالت وجود دارد.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه گفت: بر اساس آماری که مقامات رسمی و مسئولان منتشر شده مراجعان به اینترنت و فضای مجازی بیشتر از مراجعه کننده‌ها به کتب است و این فضای مجازی در خدمت پخش تمام مسائل است.

آیت الله مجتهد شبستری یادآور شد: در حال حاضر ماهواره‌ها و برخی شبکه‌های مجازی برای گسترش مسائل مبتذل تلاش می‌کنند اما در کنار آن مراجعه مذهبی و علمی نیز به فضاهای مجازی موجب کاهش زمان و صرفه‌جویی در وقت می‌شود و کار برای محققان علوم مختلف راحت‌تر شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت یادآور شد: در تمام شرایط استفاده از این نرم افزارها مناسب است و در حال حاضر که تبلیغات گسترده منفی زیادی وجود دارد باید این ابزار مثبت و سازنده معنوی وجود داشته و نیازهای علمی و فقهی جوانان را رفع کرد و مطالب ارزشمند را به آنان ارائه کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) یادآور شد: این مجمع در حال حاضر فعالیت گسترده‌ای دارد و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به این مجمع دارند.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با تاکید بر بازگشت سریع‌تر جنازه‌های حجاج فوت شده در منا بیان کرد: در حال حاضر کار زیادی از دست ما بر نمی‌آید و ضروری است که امور هر چه سریع‌تر به پیش رود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):
350 میلیون پیرو اهل بیت در تمام کشورهای جهان وجود دارد/ وجود 3 هزار مبلغ بومی در کشورهای مختلف دنیا

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز شیعه 12 امامی و پیروان اهل بیت (ع) در تمام جهان هستند و 350 میلیون شیعه و پیروان اهل بیت در سراسر جهان هستند.


به گزارش تابناک  تبریز، آیت‌الله محمدحسن اختری شامگاه امروز در مراسم رونمایی از محصولات دیجیتال مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تبریز بر ضرورت معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) در جهان اسلام و دنیای امروزی تاکید کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تسلیت حادثه منا گفت: نعمت ولایت که در روز عید غدیرخم اکمال شد موجب شکرگزاری بوده و آیه صریح قرآنی در این زمینه وجود دارد که خداوند اسلام را دین برگزیده معرفی کرده است.

اختری ادامه داد: حرکت در مسیر ولایت و اهل بیت (ع) توفیقی الهی است و قرارگرفتن در این راه یک توفیق الهی است و این امر با عنایت خداوند است.

وی بیان کرد: ملت ایران اسلامی نیز این توفیق را دارند که در این دوره و این نظام و این عصر قرار گرفته‌اند و ما باید به این موضوع افتخار کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش رهبری ولایت فقیه در شرایط کنونی اظهار کرد: نقش ولایت فقیه و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری را در روزهای گذشته شاهد بودیم و سخنرانی ایشان موجب شد تا کشورهای دیگری که قربانی دادند به سخن بیایند و جرات حرف زدن پیدا کنند.

اختری یادآور شد: ملت ایران نیز از این سخنان روحیه گرفت چرا که از رفتار آل‌سعود احساس حقارت می‌کردند و با این فرمایشات روحیه گرفتند و خود را پیدا کرده و احساس غرور و سربلندی پیدا کرد.

وی تاکید کرد: برکات رهبری و ولایت فقیه زیاد است و نمونه‌های آن را زیاد دیده‌ایم.

وی یادآور شد: امروز شیعه 12 امامی و پیروان اهل بیت (ع) در تمام جهان هستند و 350 میلیون شیعه و پیروان اهل بیت در سراسر جهان هستند و مجمع جهانی اهل بیت نیز تلاش می‌کند تا به صورت یک سازمان بزرگ به هم مرتبط باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در بخش دیگری از سخنان خود  با انتقاد ضمنی از برگزاری مراسم رونمایی نرم افزار اسلامی در تبریز بیان کرد: ما تلاش داشتیم تا برنامه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در  تبریز با حضور بیشتری از مردم و در مکانی بهتر برگزار می‌شد.

وجود 3 هزار مبلغ بومی در کشورهای مختلف دنیا

وی یادآور شد: در حال حاضر تاثیرگذاری برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) به صورت گسترده امکان‌پذیر است ولی به علت فقر شیعیان در بسیاری از کشورهای جهان امکان دسترسی شیعیان به آنها وجود ندارد و در دانشگاه اهل بیت (ع) تلاش می‌شود بر اساس فرهنگ اهل بیت مطالب آموخته شود و در حال حاضر 3 هزار مبلغ در کشورهای مختلف جهان داریم که بومی این کشورها هستند.

اختری گفت: 15 هزار نفر نیز افراد فارغ التحصیل در کشورهای مختلف هستند که به علت کمبود منابع مالی نمی‌توانیم آنها را تحت پوشش قرار دهیم و فعالیت در کشورهای خارجی برای شیعیان بسیار سخت و با مشکلات فراوان است و زمینه خیلی خوبی در آمریکا و آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارد که می‌توانیم اقبال آنان را پاسخ دهیم.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار