قاسمعلی اسفندیاری، شاعر پیشکسوت مشهدی دفاع مقدس است که این روزها پس از سکته مغزی به کما رفته و در بیمارستان بستری شده است.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 05 October 2015
تابناک بوشهر: قاسم‌علی اسفندیاری شاعر دفاع مقدس و جانباز 20 درصد است که بسیاری او را با شعرهایی مانند «من مسلمانم، اهل قرآنم» و «پدرم یار تفنگه/ پدرم رفته بجنگه» می‌شناختند در حالی که چهره او برای خیلی‌ها شناخته شده نیست.

او بعد از دوران دفاع مقدس مانند بسیاری دیگر از هنرمندان این عرصه خانه‌‌نشین شد. آقای اسفندیاری در دوران دفاع مقدس دو بار به حضور مقام معظم رهبری رسیده و به شعرخوانی پرداخته است. آرزوی او در این سال‌های پس از پایان دفاع مقدس همواره این بوده است که بار دیگر در دیدارهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری حاضر باشد که چندی پیش این اتفاق میسر شد. حالا این روند بی‌توجهی به هنرمندان و شاعران و پیشکسوتان کشور، به اتفاقی عادی و معمولی تبدیل شده که آنها بعد از مدتی به حاشیه رانده شوند و خودشان با دردها و بی‌توجهی‌‌ها سر کنند. او در سال 91 هم به‌دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود و در همان زمان هم با همین بی‌مهری‌ها روبه‌رو شده بود.

حالا جواد شیخ‌‌الاسلامی شاعر جوان و عضو مؤسسه شهرستان ادب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اعلام خبر بستری شدن این شاعر و گلایه از عدم توجه مسئولان می‌گوید: آقای قاسم‌علی اسفندیاری از روز چهارشنبه و به‌علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده و به کما رفته‌اند و در وضعیت سلامت مناسبی نیستند.

شیخ‌‌الاسلامی ادامه داد: اسفندیاری از شاعران تأثیرگذار و فعال دفاع مقدس بوده و با مداحان بسیاری در استان‌های مختلف کار کرده و در بحث تبلیغات جنگ و کارهای فرهنگی دفاع مقدس نیز تأثیرگذاری بسیاری داشته است. او از همرزمان شهید برونسی و شهید علم‌الهدی نیز بوده است. وی همچنین با آقای مهمان‌دوست، مداح مشهدی که به‌نوعی نسخه استانی آهنگران است نیز کار کرده است.

وی افزود: آقای اسفندیاری خود از جانبازان دفاع مقدس بوده که بعد از پایان دفاع مقدس، خانه‌نشین شدند. حالا او چند روزی است که به کما رفته و نیازمند توجه مسئولان است. امیدواریم که آنهایی که در این عرصه توانایی دارند به عیادت ایشان آمده و خیّرین هم بتوانند با کمک مالی قدری از فشارهای واردشده به خانواده ایشان را مرتفع کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار