رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: با هماهنگی صورت گرفته، وسایل نقلیه عمومی همزمان با پیاده‌روی جاماندگان اربعین به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی رایگان خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 15 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته مردم برای راحتی بیشتر تا ابتدای مسیر پیاده روی اربعین از وسایل حمل و نقل عمومی که در این روز به صورت رایگان به عزاداران حسینی آماده خدمت‌رسانی هستند، استفاده کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی افزود: دو پارکینگ پایانه مسافربری (ترمینال) و پارکینگ بوستان جهانشهر (پادگان سابق) به صورت رایگان در این روز برای راهپیمایان در نظر گرفته شده است، که البتّه توصیه می‌کنیم زائرین و مجاورین محترم در این روز تا حدّ امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی بیان کرد: تاکنون و با همکاری و همدلی صمیمانۀ مردم مشهد و با محوریت مساجد، تعداد ۴۲ موکب تدارک دیده شده که در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد به زائران خدمات می‌دهند.

مهدوی ارفع گفت: مواکب مردمی پذیرایی‌های متنوّع و مختلفی برای این روز اعمّ از خوراکی و نوشیدنی تا انواع خدمات فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و… تدارک دیده‌اند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: برخی خدمات از جمله واکس کفش، آرایشگری، ماساژ و خیاطی، خدمات فرهنگی و هنری مانند صنایع دستی، نقاشی و خطاطی و خدمات مخصوص کودک و نوجوان نیز از سوی همشهریان به صورت صلواتی ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: هنرمندانی هم در ردۀ استانی در این اجتماع عظیم حضور و فعالیت خواهند داشت که در همین راستا یکی از مواکب نیز به اکران فیلم اربعینی «خیمه» اختصاص داده شده است.

مهدوی ارفع در ادامه گفت: با توجّه به اینکه این مراسم مردمی بوده و فعالان مسجدی نقش‌آفرینی ویژه‌ای در آن دارند، مراسم عزاداری متنوّعی نیز در مسیر برگزار که در قالب‌های مختلفی چون اجرای گروه‌های سرود مسجدی، پرده‌خوانی، تعزیه‌خوانی و چهارپایه‌خوانی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در خصوص تداعی حال و هوای پیاده‌روی اربعینی در کشور عراق گفت: سعی شده است که فضاسازی و ارائۀ خدمات به همان صورت انجام بشود که امیدواریم با خلاقیت و شوق و اخلاصی که عزیزان برای خدمت‌گزاری دارند، تا حدّ زیادی آن فضا بازسازی شود و تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته، گامی برای تقویت گفتمان تمدّن‌ساز اربعین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار