دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده
کد خبر: ۱۰۶۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 18 September 2022

تابناک رضوی: کربلایی تر از شهدا مگر وجود دارد؟ این را تنها از خود نمی پرسم که جوابش را هم بلند می گویم تا همه بدانند که شهدای ما کربلایی بودند.

از شهدای انقلاب اسلامی تا عاشوراییان کربلای جبهه‌ها و شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت همگی عهدی جانانه داشتند با حضرت دوست و از الست تا آخرالزمان زمان است برای قرار گرفتن در زمره اصحاب سیدالشهدا(ع).
در واقع، واقعی ترین معنایی که می شود برای کربلایی در نظر گرفت برای شهدا محقق شد. ما به جسم کربلا می رسیم اما آنان به جان و روح آن رسیدند. هل من ناصر حسینی را جواب شدند و هر کدام به تکلیف عاشورایی، در جایگاه هفتاد و سومین نفر، نام خود را به خون نوشتند و در ادامه ثارالله، صراط معرفت را چراغ شدند. آانان بودند که چهار دهه پیش به نیابت از ما راهی کربلا شدند. و امروز فراخی " مشایه"  و جاده پیاده‌روی عظیم اربعین به برکت وجود آنان است. کم نبودند شمار رزمندگانی که در آخرین نفس به خون برآمده شان، رو به کربلا ترنم السلام علیک یا ابا عبدالله بر زبان داشتند و به یقین آن سلام های سرخ را حتما علیک سبز اجابت کرده است. مگر نه این که همیشه" به سلامی دلخوشیم که جوابش واجب است"؟ مگر می شود حسین(ع) که مصباح الهدی و سفینه النجات است، به ادای این واجب، شهدا را اجابت نکرده باشد؟
راز فتح جاده های عشق همان جواب است. این روزها که زائران به کربلا می روند یا باز می اآیند، جای شهدا سبزتر از هر بهاری، زمین و زمان را طراوت می بخشد. در این فضای معطر به یاد شهدا باشیم و به نیابت از شهدا زیارت کنیم. نه این که فقط به فاتحه یاد کنیم که احیای یاد شهدا جز عمل به سیره آنان نیست. چون آنان و به سبک و سیره شهدا عمل کنیم. علم شهادت را عامل شویم تا جامعه بر مدار سعادت، به سوی قله های معرفت برود. دیاری که همه خاکش را شهدا سلطان‌اند نباید به زیر سلطه هیچ ناحقی برود.
به قول سردار دلها حاج قاسم عزیز ما ملت امام حسینیم و ملت امام حسین، شعورش با شعار هیهات منالذله آمیخته شده است.
حق همان است که حسین و یارانش به شکوه هرچه تمامتر، تمام کردند. حق راه حسین است؛" صراط المستقیم. صراط الذین انعمت علیهم" است." ضالین" و " مغضوب علیهم" را امروزه توان بستن این راه نیست. سنت الهی" لیس للانسان الا ماسعی" را شهدا با خون به فتح الفتوح تحریر کردند و شور و شکوه امروز اربعین در تداوم راه شهدا به ظهور عاجل حضرت منتقم ثارالله نزدیک است ان‌شاالله

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار