کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:هم اکنون آسمان استان در اکثر نقاط صاف است و طی امروز پنجشنبه و فردا انتظار پدیده جوی خاصی را نداریم اما از روز شنبه تا اواسط هفته آینده بر شدت و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 22 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، آذر رضایی‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که در برخی از نقاط استان خراسان رضوی به ویژه نوار شرقی و نیمه جنوبی استان وزش باد شدیدتر از سایر نقاط استان و همراه با گرد و خاک باشد.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه تا یکشنبه هفته آینده نیز دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت و به نسبت گرم خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین روز یکشنبه هفته آینده مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دمای هوا در استان به حدود ۳۵ درجه سلسیوس خواهد رسید اما از عصر روز دوشنبه هفته آینده با توجه به نفوذ جهت شمال شرقی دما روند کاهشی خواهد داشت و طی روز سه شنبه مصادف با شهادت امام رضا(ع) دما در شهرستان مشهد به ۲۵ تا ۲۶ درجه خواهد رسید.

رضایی‌پور افزود: همچنین هفته آینده که هفته پایانی دهه صفر است وضعیت جوی استان‌های همجوار استان خراسان رضوی نیز پایدار خواهد بود و تنها در استان خراسان شمالی در برخی از ساعات روز دوشنبه احتمال وقوع بارش‌های رگباری وجود دارد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۶ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوا و کمینه دمای هوای امروز مشهد نیز بدون تغییر ۳۳ و ۱۶ درجه سلسیوس خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

رضایی‌پور افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار