معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از سفر بیش از ۵.۸ میلیون زائر به مشهد در دهه پایانی صفر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 28 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: از ابتدای اربعین تا پایان شب گذشته بیش از ۵.۸ میلیون زائر وارد مشهد شده‌اند که ورود زائران به مشهد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این مدت ۷۱ درصد تمام ظرفیت اسکان مشهد تکمیل شد؛ ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی ۸۲ درصد، واحدهای اسکان موقت ۱۰۰ درصد، واحدهای اسکان اضطراری ۴۵ درصد اشغال شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۸۷ درصد زائران از طریق خودروهای شخصی، ۶ درصد از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ۵ درصد از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی و ۲ درصد از طریق ناوگان حمل‌ونقل هوایی در این مدت وارد مشهد شده‌اند.

گنابادی‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر مسئله اصلی ما سازماندهی و تسهیل‌گری برای بازگشت زائران است تا با کمترین مشکل با سلامت و امنیت کامل به شهر خود بازگردند.

ارائه خدمات بازگشت به زائران تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

محمود شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در خصوص بازگشت زائران خاطرنشان کرد: روز گذشته ۲۳۵۴ اتوبوس، مینی‌بوس و سواری از مشهد برای بازگشت بیش از ۶۰ هزار زائر سرویس‌دهی کرده است. همچنین حدود ۴۹۰ هزار زائر با ۱۲۲ هزار خودروی شخصی از مشهد خارج شده‌اند.

وی گفت: تا پایان هفته سرویس‌ها روی سامانه safar۷۲۴ و payaneh.ir باز و سامانه لیست انتظار کماکان موجود است و سرویس‌های فوق‌العاده نیز اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار