کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز هوا در استان به نسبت پایدار و آرام است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته جاری نیز این وضعیت تداوم یابد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 20 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، زهرا آهنگرزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: طی این مدت آسمان استان خراسان رضوی اغلب صاف تا کمی ابری خواهد بود اما پیش‌بینی می‌شود در نواحی بادخیز شرقی استان گاهی با وزش باد همراه باشد.

وی ادامه داد: هچنین افزایش ابرناکی برای روزهای پایانی هفته جاری برای اغلب مناطق استان نیز پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز، این ابرناکی، بارندگی به دنبال نخواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه هفته جاری نیز سرعت وزش باد در مناطقی از شمال غرب، مرکز و شرق استان افزایش پیدا کند که گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: طی امروز و فردا دوشنبه تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای در دمای استان خراسان رضوی رخ نخواهد داد اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مقداری هوا در استان گرم‌تر خواهد بود.

وی با بیان این که هم اکنون کیفیت هوای مشهد ناسالم است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود هوای مشهد از امروز تا سه شنبه هفته جاری نیز در اکثر ساعات در حد ناسالم باشد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین پنج تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به چهار درجه سلسیوس می‌رسد.

آهنگرزاده افزود: قوچان با کمینه دمای هوای منفی یک درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ها در بجستان با ۲۹ کیلومتر در ساعت و بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با ۲۰ میلی‌متر گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار