دو هفته‌ای است که «ارس» پلنگ ۱۰ ساله باغ وحش مشهد دوباره حال ناخوشی پیدا کرده و تلاش ها برای نجات او از بیماری ادامه دارد، گوشه گیری این حیوان در قفس و تشنج های پی درپی آن موجب نگرانی فراوان دوستداران و فعالان محیط زیست شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 04 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، دو هفته ای است که «ارس» پلنگ 10 ساله باغ وحش مشهد که تنها پلنگ این باغ‌وحش است دوباره حال ناخوشی پیدا کرده و تلاش ها برای نجات او از بیماری ادامه دارد در همین راستا اواخر هفته گذشته بود که یک تیم دامپزشکی برای بررسی آخرین وضعیت ارس تشکیل شد تا راهی برای درمان وی بیابند

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی در همین راستا اظهارداشت: ارس حال ناخوشی دارد و افسرده و بی حال در گوشه ای از قفس افتاده است.

سالاری با بیان اینکه برای درمان ارس کمیسیون پزشکی تشکیل شده است، افزود:روند بی‌هوشی، نمونه‌گیری خون، رادیولوژی و سونوگرافی ها برای ارس انجام شده و منتظر جواب آزمایش ها هستیم تا جواب قطعی درباره وضعیت ارس را اعلام کنیم.

تلاش تیم 10 نفره دامپزشکان برای تشخیص بیماری ارس

محمدی، کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز از تلاش تیم 10 نفره دامپزشکان برای تشخیص بیماری "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد خبر داد و گفت: خوشبختانه اکنون حال عمومی ارس در وضعیت ثابتی است و منتظر نتایج آزمایش‌ها و نمونه‌ گیری انجام شده هستیم.

وی ادامه داد: حال عمومی ارس پس از ریکاوری موفق بعد از بیهوشی، در وضعیت ثابت و همچنان درگیر بیماری چند ساله اش است.

وی ادامه داد: احتمالا این هفته جواب همه آزمایش‌های ارس ارائه می شود، پس از ارائه نتایج آزمایش‌ها مشخص خواهد شد که این پلنگ دچار چه بیماری شده، اگرچه در گذشته ارس دچار بیماری صرع بوده است.

هنرمند، دامپزشک مستقر در باغ وحش وکیل آباد نیز اظهارداشت: جواب آزمایش‌های ارس به زودی ارائه می‌شود و خداروشکرتمام داروهای مورد نیاز در کشورمان تولید می‌شود و مشکلی در این باره وجود ندارد.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار