یبوست یکی از مشکلات انسان امروزی است که در نتیجه کم تحرکی و رژیم های غذایی مدرن و مسائلی دیگر به وجود می آید. رهایی از دست یبوست ممکن است مورد علاقه خیلی ها باشد خصوصا اگر این کار با نوشیدن یک نوشیدنی گوارا و خوشمزه مانند آب آلو بخارا صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 06 January 2023

تابناک رضوی: یکی از راه های رهایی از دست یبوست استفاده از آب آلو بخارا است. ممکن است شما درباره آب آلو بخارا برای نوزادان یا سالخوردگان شنیده باشید، اما این نوشیدنی بنفش رنگ، در حال شکستن کلیشه های قدیمی و به دست آوردن یک نتیجه کاملا جدید است. اشتباه نکنید، مزیت های سلامت آب آلو بخارا همچنین شامل تسکین یبوست است، اما این همه چیزی نیست که می تواند ارائه دهد. آب آلو بخارا، از آلو بخارا (که همچنین به عنوان آلوی خشک شده شناخته می شود)، ساخته شده است و پر است از مواد مغذی مفید، آنتی اکسیدان ها و فیتو کمیکال ها که می توانند سلامت شما را از سر تا پا حفظ کنند.
اگر شما به دنبال راه های طبیعی برای حمایت از هضم درست، رشد استخوان، عملکرد روده بزرگ، سلامت قلب، و بیشتر از این موارد هستید، پس شما نیاز دارید که به آب آلو بخارا یک شانس بدهید برای اینکه این کارها را برای شما انجام دهد. در زیر، ما همه مزیت های سلامت آب آلو بخارا، که باید آن را بنوشید، و نحوه ساخت آب آلو بخارای ارگانیک توسط خود شما و در منزل را بررسی می کنیم.
آلو بخارا چیست؟
آلو بخارا، آلوی خشک شده است. کشاورزانی که آلو پرورش می دهند امروزه با توجه به پتانسیل منحصر به فرد آنها برای خشک شدن و آب گیری، انواع مختلف آلو را انتخاب می کنند. در ایالات متحده تنها تعداد انگشت شماری از گونه های آلو وجود دارد که قسمت اعظم آنها برای تهیه آب آلو، تولید می شوند که محبوب ترین آنها آلوهای غیر وحشی است، که گاهی اوقات آلوی اروپایی نامیده می شود.
به نظر من، آلو باید از قفسه فروشگاه ها پرواز کند و در منزل شما جا بگیرد. با این حال، آنها در طول سال ها بحران محبوبیت را تجربه کرده اند، زیرا این گونه فرض شده بود که بسیاری از آلوها فقط برای استفاده افراد خیلی جوان یا خیلی پیر هستند. یک بار در حدود سال 2001، تولید کنندگان آلو شروع کردند به بازار یابی برای محصول خود با عنوان "آلوی خشک" . در حالی که آن محصول جدید، همان محصول قبلی است، هنگام انتخاب بهترین آب آلو، شما باید محصولی را انتخاب کنید که برچسب "آلو" داشته باشد. این انتخاب کمک می کند تا مطمئن باشید که رنگ ممتاز، عطر و طعم، و تغذیه ای که آب آلو ارائه می دهد را به دست آورده اید. هر زمان که مقدور بود، گزینه های گواهی شده و ارگانیک را انتخاب کنید.
آب آلو بخارا چگونه تولید می شود؟
هنگامی که آلو ها برداشت می شوند و خشک می شوند، فرآیند آب گیری شروع می شود. اولا آلوچه ها در آب جوش قرار می گیرند و خیس می شوند تا زمانی که آب آنها شروع به آزاد شدن می کند و میوه شروع به تجزیه شدن می کند. سپس، مخلوط به وجود آمده، جدا شده و فیلتر می شود. آنچه که باقی مانده است، یک آب خوشمزه است که مقادیر فراوانی فیبر رژیمی و سایر ترکیبات تقویت کننده سلامت دارد.
چه ویتامین ها و مواد معدنی در آب آلو بخارا یافت می شود؟
بسیاری از مواد مغذی به طور طبیعی در آب آلو بخارا وجود دارد. هر لیوان از آن حاوی ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنل است که برای قرن ها به حفظ سلامت کمک کرده اند. آلوها همچنین دارای برخی از مواد معدنی معروف مانند ید و بور است و مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی برای تقویت اعصاب و سیستم عصبی، یعنی پتاسیم را فراهم می کند.
در ادامه، اطلاعات تغذیه ای برای یک فنجان آب آلو بخارا به صورت تفکیکی و با توجه به پایگاه داده های ملی تغذیه وزارت کشاورزی ایالات متحده ارائه شده است.
ماده مغذی مقدار موجود در هر 100 گرم
پروتئین 0.61 گرم
کربوهیدرات ها 17.45 گرم
چربی 0.03 گرم
فیبر 1.0 گرم
قندها 16.45 گرم
کلسیم 12 میلی گرم
آهن 1.18 میلی گرم
منیزیم 14 میلی گرم
منگنز 0.15 میلی گرم
فسفر 25 میلی گرم
پتاسیم 276 میلی گرم
سلنیوم 0.6 µg
سدیم 4 میلی گرم
زینک (روی) 0.21 میلی گرم
ویتامین C 4.1 میلی گرم
تیامین 0.016 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.07 میلی گرم
نیاسین 0.785 میلی گرم
ویتامین B-6 0.218 میلی گرم
ویتامین A 3 IU
ویتامین E 0.12 میلی گرم
ویتامین K 3.4 µg

7 مزیت بالا و برتر سلامتی مربوط به آب آلو بخارا
در حالی که بعضی از مزیت های سلامت آب آلو بخارا به خوبی شناخته شده است، برخی دیگر از مزیت های آن ممکن است شما را متعجب کنند. در اینجا هفت مزیت سلامت نوشیدن آب آلو بخارا وجود دارد.
1. رهایی از یبوست
بله، آب آلو می تواند به شما کمک کند تا راحت دفع کنید – این شوخی نیست! آب آلو بخارا به طور طبیعی حاوی فیبر نامحلول و محلول و همچنین یک ترکیب طبیعی است که سوربیتول نامیده می شود. این ترکیبات با هم می توانند به کاهش وقوع و اثرات یبوست کمک کنند.
آلوها و آب آلو بخارا یکی از بهترین روش های طبیعی برای اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی شماست. فیبر برای کسانی که به دنبال توقف یبوست هستند بسیار مهم است. فیبر نامحلول در آب آلو بخارا کمک می کند تا توده و حجم و وزن مدفوع خود را اضافه کنید، و کمک می کند تا مدفوع از طریق دستگاه گوارش شما سریعتر حرکت کند.
سوربیتول در آلوها و بسیاری دیگر از میوه های سالم، از جمله سیب، گیلاس و هلو یافت می شود. این یک الکل قند طبیعی استتراکم استخوان و مقاومت آن، یک نگرانی رو به رشد در میان آمریکایی های بزرگتر و مسن تر است. اغلب، کسی حتی نمی داند مسئله ای وجود دارد تا زمانی که یک شکستگی یا ضایعات استخوانی و آسیب های استخوانی قابل ملاحظه ای رخ دهد. که به عنوان یک شیرین کننده در آب آلو بخارا عمل می کند. سوربیتول همچنین یک ملین موثر است. اگر سوربیتول را به آب اضافه کنید برای نرم کردن مدفوع و دفع آن در دستشویی به بسیاری از مردم کمک می کند.
2. از استخوان های قوی پشتیبانی می کند
تراکم استخوان و مقاومت آن، یک نگرانی رو به رشد در میان آمریکایی های بزرگتر و مسن تر است. اغلب، کسی حتی نمی داند مسئله ای وجود دارد تا زمانی که یک شکستگی یا ضایعات استخوانی و آسیب های استخوانی قابل ملاحظه ای رخ دهد.
خوشبختانه برخی میوه ها و سبزیجات وجود دارد که هر کسی می تواند به رژیم غذایی خود اضافه کند تا از تغذیه خود و سلامت استخوان ها حمایت کند.
استخوان های سالم همیشه در یک سیکل و دوره ثابت از زوال و رشدِ دوباره است. با این حال، افرادی که دارای تعداد بالایی رادیکال آزاد هستند، ممکن است با ضایعات و آسیب دیدگی استخوانی با سرعت و رشدی فراتر روبرو شوند. این عدم تعادل می تواند منجر به شکستگی دردناک شود. مصرف آنتی اکسیدان ها از طریق میوه ها و سبزیجات، مانند آلو، ممکن است رادیکال های آزاد را تحت کنترل نگه دارد و به رشد و استحکام استخوان ها کمک کند.
آلو همچنین منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای تقویت و حمایت از استخوان های سالم مفید تشخیص داده شده اند، مواد مفیدی از جمله بور، کلسیم، منیزیم و ویتامین K .
3. سلامت روده بزرگ را تقویت می کند
هزاران آمریکایی هر ساله به علت عوارض روده بزرگ خود می میرند. بنا براین علم به دنبال راه حل های پیش گیرانه است، برخی از مطالعات و تحقیقات از آلوها به عنوان یک پاسخ احتمالی یاد کرده اند. در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است؛ یکی از این مطالعات نشان داد که آب آلو بخارا باعث رشد سالم و عملکرد سلول های روده بزرگ می شود که ممکن است به حفظ سلامت روده بزرگ در طول زمان کمک کند .
بیشتر بخوانید : بهترین ملین فوری

4. سلامت روده را افزایش می دهد
بسیاری از نگرانی های بهداشتی ناشی از یک روده ناسالم است. بهترین نتیجه برای سلامتی در دراز مدت باید بر روی ارتقاء سلامت مناسب روده با مصرف متعادل و مناسب پروبیوتیک تمرکز کند. اگر این هدف شماست، پس آلوچه ها می توانند کمک کنند. روده سالم به مجموعه ای از باکتری های خوب که فلورای روده را تشکیل می دهند تکیه می کند، که به نام میکرو بیوتای روده شما شناخته می شود. برای کسب موفقیت، باکتری سالم در روده شما باید مواد مغذی شناخته شده به عنوان پری بیوتیک را دریافت کند. فیبر موجود در آب آلو بخارا پری بیوتیک لازم را فراهم می کند و می تواند به یک روده سالم و متعادل کمک کند.
5. به حفظ سلامت طبیعی قلب کمک می کند
آب آلو بخارا توانایی بالایی برای کمک به بدن شما برای حفظ سلامت قلب دارد که این کار را با چندین روش انجام می دهد. آلو می تواند تأثیر مثبت بر سطح کلسترول، فشار خون و حتی افزایش پلاک داشته باشد.
یک تحقیق، شرکت کنندگانی را که هر روز به مدت یک سال آلو مصرف می کردند را تحت نظر گرفت. میزان کلسترول در پایان آزمایش به میزان 8 % درصد کاهش یا فته بود. مطالعه و تحقیق دیگری که در طول مدت بسیار کوتاهی انجام شد باز هم اثرات کاهش دهنده آن را برای کسانی که کلسترول بالا دارند نشان می دهد. شرکت کنندگان در طی هشت هفته مطالعه و تحقیق، روزانه 12 عدد آلو بخارا مصرف کردند و میزان کلسترول LDL خود را که به کلسترول بد معروف است، کاهش دادند.
فشار خون نیز مانند کلسترول برای کسانی که به دنبال حفظ سلامت قلب هستند، نگرانی ایجاد می کند. آلو سابقه ای طولانی برای کاهش فشار خون در کشورهایی مانند هند و پاکستان دارد و تحقیقات مدرن، برخی از مزیت های بالقوه آن را تأیید می کند. حقیقات و مطالعات متعدد انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که عصاره آلو باعث کاهش فشار خون در موش ها می شود.
آلوها ممکن است به جلوگیری از نگرانی های رایج در مورد قلب مانند افزایش پلاک در دیواره های شریانی، کمک کنند و سلامت قلب را در دراز مدت از طریق فراوانی آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین K افزایش دهند.
6. می تواند مدیریت وزن را پشتیبانی کند
هر کسی که تا به حال یک رژیم غذایی جدید را آزمایش کرده است، می داند که تنقلات نقش حیاتی در موفقیت یا شکست اهداف در مورد کاهش وزن دارند. بعضی از تحقیقات نشان داده است که آلوها ممکن است انتخاب خوبی برای برخی از افراد در حال رژیم باشند زیرا آنها می توانند مصرف انرژی را کاهش دهند. به عبارت دیگر، آلو ها می توانند به شما کمک کنند تا کمتر بخورید. قند خون همچنین می تواند برای کسانی که به دنبال مدیریت وزن خود هستند یا افرادی که دچار عوارض دیابت هستند نگران کننده باشد. برخی تحقیقات و مطالعات نشان می دهند که خوردن آلو باعث افزایش سطح گلوکز شما نمی شود، در حالی که یگران از آلو به عنوان راهی برای کاهش سطح قند خون استفاده می کنند. برای تعیین دقیق چگونگی تاثیر آلو بر روی قند خون، نیاز به تحقیقات قطعی تری است. اما مواد موجود در آلو مانند سوربیتول در بعضی از آب میوه های مخصوص افراد دیابتی به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده می شود.
7. عملکرد طبیعی کبد را تقویت می کند
آلو شامل مواد مغذی است که ممکن است به رشد عملکرد طبیعی کبد کمک کنند. یک آزمایش بالینی، اثرات آلو در 166 فرد سالم را مورد بررسی قرار داد. به هر فرد به مدت هشت هفته در هر روز آب آلو بخارا یا خود آلو بخارا، داده شد. نمونه های خون در ابتدا و انتهای آزمایش گرفته شد. محققان به این نتیجه رسیدند که آلو ممکن است کبد سالم را تقویت کند و از برخی مشکلات مربوط به سلامت کبد جلوگیری کند.
چه کسی می تواند آب آلو بخارا بنوشد؟
مصرف روزانه آب آلو بخارا واقعا می تواند برای تقریبا هر فردی مفید باشد. با این حال، افرادی که بیشتر در معرض یبوست هستند، مانند زنان باردار، ممکن است به خصوص از مصرف روزانه آب آلو بخارا سود ببرند. آب آلو دارای اثر ملین و خفیف است و هیچ عوارض جانبی جدی ندارد و تاثیر آن در میان بیشترین درمان های خانگیِ محبوب، برای درمان کودکان مبتلا به یبوست نیز ثابت شده است.
راه های افزودن آب آلو بخارا به رژیم غذایی شما
راه های مختلف زیادی برای شروع مصرف بیشتر آب آلو بخارا وجود دارد. نوشیدن یک تا دو فنجان در روز باید برای این که بتوانید یک تفاوت را احساس کنید، کافی باشد. بسیاری از مردم آن را برای نوشیدن در وعده صبحانه هر روزشان مناسب می دانند.
اگر شما نمی خواهید آب آلو بخارا را بنوشید، می توانید از آلوی خشک شده و کامل که می تواند یک جایگزین عالی باشد، استفاده کنید. بعضی از والدین حتی دوست دارند آلو را همراه با آجیل و دیگر تنقلات سالم مخلوط کنند تا یک ورژن سالم تر از ترکیب این مواد با هم، برای فرزندانشان فراهم کنند.
چگونه آب آلو بخارای ارگانیک را در خانه درست کنند. اگر نمی توانید آب آلو بخارا را در سوپر مارکت محلی خود پیدا کنید، یا فقط می خواهید یک گزینه ای بدون هیچ گونه مواد نگه دارنده یا افزودنی داشته باشید، بنابراین درست کردن آب آلو بخارا در خانه یک جایگزین سالم است. همه آن چه که شما نیاز دارید عبارت است از مقداری زمان و دو ماده لازم برای این کار – آلو بخارا و آب.
مواد لازم
• 1 فنجان آلو بخارای ارگانیک
• 5 فنجان آب مقطر یا فیلتر شده
دستور العمل ها
1. اطمینان حاصل کنید که هسته همه آلوها را جدا کرده باشید.
2. 5 فنجان آب مقطر یا فیلتر شده را در یک ظرف غیر سمی قرار دهید.
3. شعله را زیاد کنید و درجه حرارت را بالا ببرید و آب را به جوش بیاورید.
4. در حالی که آب داغ می شود، فنجان تان را که پر است از آلو بخارای بدون هسته در یک ظرف شیشه ای غیر سمی و مقاوم در برابر حرارت، قرار دهید.
5. هنگامی که آب به مدت 2 تا 5 دقیقه جوشید، با دقت آب جوش را درون ظرف شیشه ای بریزید تا تمام آلوها به طور کامل با آب جوش، پوشیده شود. حدودا باید 1 فنجان آب گرم بریزید.
6. آب اضافی را برای این که بعدا استفاده کنید کنار بگذارید و سپس آلوها را به مدت 24 ساعت رها کنید تا خیس بخورند.
7. پس از اینکه آلوها به طور مناسب خیس خوردند، آلوها و آب را با یک دستگاه مخلوط کن کاملا با هم مخلوط کنید. مخلوط کردن را تا زمانی که یک مخلوط با قوام و صاف به دست بیاید ادامه دهید.
8. برای فیلتر کردن و صاف کردن هر قطعه بزرگ از مخلوط، از یک اَلَک یا یک تیکه پارچه پنبه ای استفاده کنید.
9. آب باقی مانده که قبلا با آلوها مخلوط شده بود و کنار گذاشته بودید، را با این مخلوط ترکیب کنید.
10. ظرف را به خوبی تکان دهید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و سپس آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.
11. اگر آب آلو بخارای شما به اندازه کافی شیرین نبود، بعضی از گزینه های شیرین کننده ارگانیک وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. سعی کنید با اضافه کردن مقداری آب گلابی ارگانیک، عسل یا مقداری میوه راهب (نوعی هندوانه است که برای افراد مبتلا به دیابت ضرر ندارد) به طعم و مزه شیرین و ظریف آن بیافزایید.
اثرات جانبی آب آلو بخارا و اقدامات پیش گیرانه
آب آلو بخارا عوارض جانبی جدی ثبت شده ای ندارد. با این حال، برخی افراد نسبت به آلو آلرژی دارند. والدین باید محتاط باشند و قبل از دادن آلوی خشک شده و یا آب آلو بخارا به فرزندان خود، توصیه های متخصص اطفال را دنبال کنند. از آنجا که آب آلو بخارا دارای اثر ملایم خفیف است، مصرف بیش از حد آن می تواند گاز ناخواسته یا اسهال خفیف ایجاد کند. نوشیدن فقط یک تا دو فنجان آب آلو در روز می تواند از هر یک از این عوارض در بزرگ سالان سالم جلوگیری کند. در حالی که آب آلو بخارا به اندازه آب میوه های دیگر اسیدی نیست، با این حال یک سطح اسیدی کمی دارد که ممکن است باعث ایجاد ریفلاکس اسید برای افرادی که حساس هستند بشود.
تمیزکننده و پاک سازی کننده ایمن و طبیعی برای روده بزرگ
یبوست گاهی اوقات نشانه ای از مسائل پیچیده تر است که بر سیستم گوارش شما تأثیر می گذارد. اغلب این علایم به علت وجود سموم در رژیم غذایی یا محیط زندگی شما ایجاد می شوند. اگر در معرض یبوست گاه به گاه (و نه مزمن) هستید، پس پاک کردن وده بزرگ ممکن است به از بین بردن علت اصلی کمک کند. Oxy-Powder یک پاک کننده طبیعی اکسیژن برای روده بزرگ است با یک فرمول منطبق با اصول علمی که به راحتی تخریب، تحریک و یبوست مرتبط با یک روده بزرگ مسموم را کاهش می دهد.
برگرفته از سایت : Food Articles – Global Healing Center.url

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار