مديرکل فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد از پاکسازي و بازگشايي باند 31 راست و 13 چپ اين فرودگاه از ساعت 11:30 صبح امروز 21 دي ماه با تلاش جهادي و بي وقفه عوامل فرودگاهي خبر داد.  
کد خبر: ۱۰۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 11 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمود امانی بنی ضمن اعلام این خبر گفت: طی 24 ساعت گذشته و به طور مستمر، دو تیم عملیات فرودگاهی با 14 خودروی اوره پاش، مایع پاش و برف روب اقدام به پاکسازی باند از برف و یخ با استفاده از 50 تن اوره و 10 هزار لیتر مایع استات پتاسیم کردند.

به گفته وی چهار شیفت هشت نفره در اطلاعات پرواز 199 پاسخگوی مسافران برای اعلام وضعیت پرواز بودند و همچنین حدود 30 نفر در حوزه لندساید و محاوط ترمینالی اقدام به خدمت رسانی به مسافران کردند.

شایان ذکر است به دنبال بارش برف و کاهش شدید دما در فرودگاه مشهد و یخ زدگی سطوح پروازی، از ساعت 19 روز گذشته بیستم دی ماه، تعداد 57 پرواز شامل 24 پرواز خروجی داخلی، 23 پرواز ورودی داخلی، چهار پرواز ورودی خارجی و شش پرواز خروجی خارجی تا ساعت هشت و نیم صبح امروز 21 دی ماه باطل شد.

به گفته امانی بنی علی رغم کاهش شدید دما (منفی 15درجه) و برودت هوا با تلاش عوامل فرودگاهی، در حال حاضر باند اصلی فرودگاه مشهد عملیاتی است و هواپیماها با اجرای عملیات یخ زدایی امکان انجام پرواز از این باند را دارند.

از مسافران محترم درخواست می شود به دلیل شرایط ناپایدار جوی، کاهش دید افقی، برودت هوا، پیش از عزیمت به فرودگاه مشهد از وضعیت پرواز خود با تماس با شماره 199 آگاهی یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار