در پی ورود موج سرما و در راستای مدیریت مصرف گاز تمامی ادارات و مراکز آموزشی در چند استان در ۲۲ دی ماه تعطیل و یا به صورت دور‌کاری خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ 11 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، در پی ورود موج سرما و در راستای مدیریت مصرف گاز تمامی ادارات و مراکز آموزشی در چند استان در 22 دی ماه تعطیل و یا به صورت دور‌کاری خواهند بود و مدارس در این استان‌ها نیز به صورت غیرحضور برگزار می‌شود.

کاهش ساعت کار ادارات آذربایجان شرقی‌

استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و به منظور مدیریت بهینه مصرف و حامل های انرژی به استناد اختیارات حاصله از مصوبات هیات وزیران، ساعات کاری تمام دستگاههای اجرایی دولتی و دانشگاههای استان ، فردا ساعت 15: 12 دقیقه پایان می‌یابد.

این دستورالعمل شامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و درمانی نمی‌شود.

ادارات هرمزگان پنجشنبه‌ها تعطیل شد

محسن خاکی‌نهاد معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: با موافقت استاندار و به منظور مدیریت مصرف انرژی دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان پنجشنبه‌ها تعطیل شد. تمامی دستگاه‌های اجرایی، مجموعه ستادی بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری‌ها و موسسات عمومی از پنجشنبه این هفته 22 دی‌ماه تا پایان سال جاری تعطیل خواهند بود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان درباره تغییر ساعت کاری ادارات در روزهای شنبه تا چهارشنبه گفت: ساعت کار ادارات از ساعت 7:00 تا 15 تعیین شده است.

تعطیلی ادارات اصفهان در 22 دی ماه

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار داشت: براساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان، کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و مراکز آموزشی استان اصفهان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 دی ماه با هدف مدیریت مصرف انرژی تعطیل شدند.

وی افزود: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی در استان و با توجه به شرایط جوی و برودت شدید دما در روزهای آینده هفته اتخاذ شده است. مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

ادارات ‌گیلان پنجشنبه تعطیل شد

تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های گیلان به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز استان و براساس دستور استاندار روز پنجشنبه 22 دی‌ماه تعطیل شد.این اقدام با توجه به برودت هوا و در راستای مدیریت مصرف گاز در استان انجام شد ضمن اینکه مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها هم پیش از این مقرر شد که طی دو روز پایانی این هفته به صورت غیر حضوری برگزار شوند.

ادارات همدان روز پنجشنبه تعطیل شد

محمدصادق محبی دبیر کارگروه مدیریت مصرف انرژی همدان در این زمینه گفت: با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی همه دستگاه های اجرایی، مراکز دانشگاهی شامل بخش اداری و آموزشی و همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، سازمان ها، نهادها، شرکت ها و موسسات فردا پنجشنبه تعطیل هستند. این تصمیم شامل حال مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک ها نمی شود.

دبیر کارگروه مدیریت مصرف انرژی همدان گفت: همچنین امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار و و در همه مراکز آموزشی ، آموزش به صورت غیر حضوری است.

ادارات استان کردستان تعطیل شد

با توجه به اخطار وضعیت نارنجی هواشناسی و برودت هوا، بنا به پیشنهاد شرکت گاز استان و موافقت استاندار کردستان به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی در روز پنجشنبه 21 و 22 دی‌ماه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مدارس و مراکز آموزشی استان کردستان به‌جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس 115، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها تعطیل خواهد بود.

براساس این اطلاعیه، بانک‌ها با دو ساعت تاخیر از ساعت 9:30 صبح دایر هستند و خدمات بانکی را به مردم ارائه خواهند کرد. 

ادارات استان قم فردا دورکار شد

استانداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی، تمام دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی (بخش آموزشی و اداری) تمام مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی ودرمانی و بانک ها در روز پنج شنبه مورخ 22 دی ماه 1401 در سطح استان فعالیت آنها بصورت دور کار خواهد بود.

ضمنا امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار و در تمامی مراکز آموزشی؛ آموزش بصورت غیر حضوری می باشد. همچنین کلیه دستگاهها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نمودن سیستم های گرمایشی از ساعت 14 روز چهار شنبه مورخ 1401/10/21 تا صبح روز شنبه مورخ 1401/10/24 است.

دورکاری همه ادارات دولتی اردبیل‌

بنابراعلامِ معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل، با موافقت استاندار، برای پیشگیری از افت فشار گاز، ضروری بودن صرفه‌جویی در مصرفِ گاز و توزیع پایدارِ آن به همه مناطق استان، فردا پنجشنبه 22 دی همه دستگاه‌های اجراییِ استان به صورت حضوری تعطیل است و فعالیتِ آن‌ها با دورکاری انجام می‌شود.همچنین بانک‌ها با دو ساعت تأخیر، و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان هم، با روالِ قبل فعالیتِ خود را انجام می‌دهند.

فردا پنجشنبه 22 دی هم، همه دوره‌های تحصیلیِ نوبتِ صبح و عصر در همه مناطقِ استان، غیرحضوری و در شبکه مجازی شاد برگزار می‌شود.امتحانات داخلیِ مدارسِ استان هم به جای فردا به زمانِ دیگری موکول می‌شود و همچنین امتحاناتِ نهایی پایه دوازدهمِ رشته‌های نظری، اما فردا به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دورکاری ادارات استان مرکزی در روز پنجشنبه

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی ‌اعلام کرد: دورکاری و کاهش فعالیت حضوری ادارات تا پنجشنبه آینده یعنی 22 و 29 دی ماه و پایان دی ماه به صورت غیرحضوری و دورکاری خواهد بود و فردا کارکنان حضور ندارند و همه دستگاه‌های اداری استان اعم از ادارات کل و شهرستان‌ها و ادارات تابعه باید تا قبل پایان ساعت اداری امروز سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنند.

‌ادارات آذربایجان‌غربی 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شود

جعفر ذوالفقاری معاون توسعه منابع و مدیریت استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: براساس این بخشنامه فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تابعه، بانک‌ها و مراکز آموزشی به استثنای مراکز امدادی و خدمات رسان و بهداشت درمان فردا پنج‌شنبه 22 دی ماه به مدت 2 ساعت زودتر از موعد قانون تعطیل می‌شود.

وی در ادامه خواستار نظارت کامل بر روند کاهش مصرف انرژی و سیستم‌های گرمایشی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت مصرف گاز شد.

تعطیلی ادارات زنجان در 22 دی ماه

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، در پی سرمای شدید هوا و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، ادارات استان زنجان امروز چهارشنبه 21 دیماه با 2 ساعت تاخیر و از ساعت 9 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: همچنین روز پنج‌شنبه 22 دی‌ماه نیز همه ادارات استان زنجان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و امدادرسان تعطیل اعلام شده است. کلیه مقاطع تحصیلی به غیر از مقطع ابتدایی و دانشگاه‌ها در روز چهارشنبه 21 دی‌ماه دایر بوده و امتحانات دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

تعطیلی ادارات ‌چهارمحال و بختیاری

با توجه به اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری و با موافقت استاندار چهارمحال و بختیاری، ادارات، سازمان ها، نهادها، ارگان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی، امروز تعطیل هستند. مراکز آموزش عالی غیرحضوری است.

همچنین بنابر اطلاعیه آموزش و پرورش استان، با توجه به شدت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، امروز، فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان به صورت غیرحضوری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

ساعت کاری ادارات استان لرستان تغییر کرد

حمید کشکولی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان لرستان اظهار داشت: با توجه به سرمای هوا ساعت کاری ادارات لرستان به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز تغییر کرد.

وی افزود: آغاز ساعات کار تمام ادارات، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و سایر موسسات عمومی غیر دولتی به جز بانک‌های‌ استان از هفته آینده 8 صبح و روزهای پنج شنبه تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان عنوان کرد: ساعات کار بیمارستانها، بانکها، مراکز درمانی، دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و آتش نشانی به روال گذشته خواهد بود و مشمول این مصوبه نمی‌شود.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند ترتیبی اتخاذ کنند که پس از پایان ساعات کار اداری نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز نظارت داشته و کلیه سیستم گرمایشی را خاموش کنند.

ادارات مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شدند

سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: ادارات شهرستان‌های بویراحمد، مارگون، دنا، و دو بخش دیشموک و چاروسا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 دی‌ماه تعطیل هستند.

وی دلیل این تعطیلی را برودت هوا، یخبندان و همچنین صرفه جویی در مصرف گاز عنوان کرد و افزود: هفته آینده کار اداری به روال سابق بوده و تعطیلی پنجشنبه را نداریم. دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها تعطیل نبوده و باید برای خدمات رسانی به مردم در آمادگی کامل باشند.مدارس این شهرستان‌ها و مناطق نیز امروز تعطیل هستند ولی کلاس دوازدهمی‌ها که امتحان نهایی دارند تعطیل نیستند.

فعالیت غیرحضوری ادارات خراسان رضوی در روز پنجشنبه

اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنا به پیشنهاد ستاد انرژی استان و موافقت استاندار خراسان رضوی با توجه به برودت هوا و سرمای شدید و به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مهدهای کودک و مدارس خراسان رضوی تا پایان هفته تعطیل و فعالیت‌های آموزشی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها ، مراکز آموزش عالی و نهادهای عمومی به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دورکار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار