یک متخصص رادیوتراپی عنوان کرد:
یک متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با اعلام اینکه رشد سرطان در ایران به دلیل ناآگاهی مردم است و با اشاره به اینکه ما در استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه سرطان بی بهره مانده ایم، گفت: سرطان‌های دستگاه تناسلی زنان مثل سرطان دهانه‌ رحم جزو سرطان های ویروسی هستند که خوشبختانه برای درمان آن ها واکسن تولید شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 10 October 2015
به گزارش تابناک رضوی ، دکتر «فهیمه خوشرو» اضافه کرد: کشورهای دیگر در سنین 9 تا 26 سالگی از این واکسن استفاده می‌کنند، اما در کشور ایران به دلیل عدم آگاهی مردم در این خصوص شاهد رشد سرطان دهانه رحم هستیم.
وی گفت: درحالی که آمار سرطان در کشور ایران نسبت به میانگین جهانی پایین تر است، سرعت ابتلا به این بیماری در ایران نسبت به سرعت جهانی پیشی گرفته است.
خوشرو با اشاره به اینکه شایع ترین سن ابتلا به سرطان سینه 45 تا55 سالگی است، بیان کرد: سالانه بیش از 8 هزار مورد جدید سرطان پستان در ایران تشخیص داده می شود که حدود هفت هزار و 778 مورد آن در بین زنان است .
وی سرطان سینه در آقایان را خطرناک تر دانست و گفت: دلیل خطرناک تر بودن این سرطان در مردان به دلیل عدم جدی گرفتن این سرطان است که در مراحل بالاتر و پیشرفته تر تشخیص داده می شود.
خوشرو با اعلام اینکه سرطان سینه در آقایان عمدتا به دلیل ژنتیک خانوادگی است، افزود: حدود 4 تا 5 درصد مبتلایان به سرطان سینه از ژنتیک خاصی برخوردار هستند و در صورت مشاهده این سرطان در آقایان بستگان درجه یک آنان نیز باید مورد آزمایش قرار بگیرند.
این متخصص در خصوص برگزاری کارگاه تشخیص سرطان ویژه عموم بانوان در این کنگره گفت: اولین قدم در این کارگاه اهمیت شناخت سرطان و قدم بعدی توضیح سن سرطان, نحوه خود معاینه گری در بانوان, زمان مراجعه به پزشک و زمان انجام اقدامات تصویر برداری و نیاز به سونوگرافی است.
دکتر خوشرو ادامه داد: در این کارگاه ریسک فاکتورهای سرطان و معرفی عوامل قابل حذف از زندگی و عوامل اجتناب ناپذیر ارائه می شود.
گفتنی است؛ 11 تا 17 مهرماه هفته آگاهی و دانش افزایی سرطان است که در این روزها بیمارستان رضوی علاوه بر افتتاح یک مرکز پیشرفته تشخیص و درمان سرطان با عنوان «مهر رضوی»، میزبانی کنگره روانشناسی سرطان و کارگاه بین المللی اندوسونوگرافی را نیز عهده‌دار است.
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار