روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در پی حضور حیوانات وحشی در محیط های شهری در اطلاعیه ای از شهروندان درخواست کرد حضور گرگ و روباه در شهر را به محیط زیست اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 18 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، با توجه به هجوم حيوانات وحشی نظیر گرگ و روباه، در اثر سرمای چند روز اخير و گرسنگی به داخل محيط شهری (پارک كوهسنگی، كوه پارك، رضاشهر  و ...) و تماس‌های مكرر شهروندان مبنی بر مشاهده آنها در سطح محدوده های مذكور، بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محيط زيست، جمع آوری حیوانات وحشی در حوزه وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

براساس این قانون باید نسبت به اعزام اكيپ های كنترل، جمع آوری، شكار و يا صيد اين حيوانات اقدامات لازم انجام شود؛ چرا که حضور این حیوانات در محیط های شهری علاوه بر خطرات مختلف برای شهروندان، خطرات جانی زیادی برای كارگران خدمات شهری كه شب هنگام مشغول فعاليت هستند را نیز دارد.

در همین راستا با مکاتبات انجام شده درخواست جمع آوری این گونه ها به اداره کل محیط زیست استان ارسال شده و پيشنهاد شده است به جهت جلوگيری از ورود اين حيوانات به داخل محيط شهری غذا رسانی به صورت مصنوعی در سطح محدوده های كوهستانی توسط آن اداره كل محترم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار