رقابت ۷۴ هزار و ۸۱۷ نفر از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای نخستین بار در زمستان از امروز و همزمان با سراسر کشور در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی و ۳۶ حوزه اصلی امتحانی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 19 January 2023

به گزارش تابناک  رضوی، مجید سالاری مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد:از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۰۹ نفر از داوطلبان مشهدی در هفت حوزه امتحانی دانشگاه‌های فردوسی، خیام، امام رضا (ع)، سجاد، علوم پزشکی، شهید منتظری و جهاد دانشگاهی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

به گفته او تعداد کل داوطلبان کنکور در سطح استان خراسان رضوی ۷.۶ دهم درصد کل کشور است.

تعداد شرکت کنندگان به تفکیک درصد رشته‌ها

سالاری مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۶۰ درصد داوطلبان کنکور در خراسان رضوی را بانوان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و ۴۵ درصد داوطلبان در گروه آموزشی علوم تجربی، ۱۲ درصد در گروه آموزشی ریاضی، ۳۳ درصد در گروه آموزشی علوم انسانی، ۶ درصد در گروه آموزشی زبان‌های خارجی و چهار درصد نیز در گروه آموزشی هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد با ۲۳ هزار و ۲۰۸ داوطلب به عنوان بزرگترین مرکز آزمون سراسری دانشگاه‌ها در شرق کشور است و همزمان با برگزاری آزمون، اینترنت در برخی مناطق نزدیک به محل برگزاری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع خواهد بود.

فرایند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه، ۲۹ دی آغاز شد و تا عصر فردا جمعه ۳۰ دی ادامه خواهد داشت.

در این آزمون تعداد ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند و با احتساب آن که برخی داوطلبان در رشته‌های زبان و هنر نیز علاوه بر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فنی و علوم انسانی شرکت می‌کنند، در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در این ۲ روز سر جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حاضر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار