کد خبر: ۱۰۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 14 February 2023

مواد غذایی بدون تاریخ مصرف: یکی از اولین نکاتی که در خرید مایحتاج خود به آن توجه می کنیم ماندگاری مواد غذایی و البته تاریخ انقضای روی آن است. چون شما نمی خواهید چیزی که برای آن پول می دهید هدر برود. اما در این میان برخی از مواد غذایی هستند که پس از تاریخ انقضا، باز هم خراب نمی شوند. بنابراین حتی اگر هنگام خرید روی بسته بندی آن تاریخ انقضا را مشاهده کردید، زیاد نگران نباشید. زیرا در صورت داشتن شرایطی می توانید برای همیشه از این مواد غذایی استفاده کنید.

برخی از مهمترین این مواد غذایی بدون تاریخ مصرف عبارتند از:


عسل
یافتن عسل خوراکی در کوزه ها در حین کاوش های باستان شناسان در واقع بزرگترین مدرکی است که نشان می دهد عسل یک ماده غذایی مقاوم در برابر باکتری ها و میکروب هاست و پس از گذشت سال ها از میان نرفته است.


با این حال، اجازه دهید به کسانی که شکایت دارند عسل خانه به مرور زمان متبلور می شود، یعنی شکرک می زند و ….، اطمینان دهیم که حتی اگر عسل متبلور شود، چیزی از ارزش خوراکی خود را از دست نمی دهد. شما می توانید به راحتی عسل را به حالت اول بازگردانید. کافی است عسل را در دمای کمتر از 45 درجه به روش غیر مستقیم حرارت دهید.

قهوه
توصیه نمی کنیم قهوه را در یخچال نگهداری کنید، زیرا تمام طعم خود را از دست می دهد و حتی تمام بوهای دیگر یخچال را جذب می کند، این مسائل در مورد دانه های قهوه بیشتر صدق می کند، نباید فراموش کنیم. اگر می خواهید قهوه ای را که از بازار خریده اید برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید، می توانید آن را در فریزر عمیق خود قرار دهید نه در یخچال.

شکر
وقتی صحبت از نمک شد، اجازه دهید در مورد شکر صحبت کنیم. بخش سخت نگهداری شکر به عنوان یک ماده غذایی، محافظت از آن در برابر فساد نیست، بلکه جلوگیری از کلوخه شدن و سفت شدن آن است.


زیرا شکر یک ماده غذایی فاسد نشدنی است. شکر ساختاری دارد که از رشد باکتری پشتیبانی نمی کند. با این حال، اجازه دهید به شما هشدار دهیم: شما باید آن را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا مطمئن شوید که رطوبت با شکر برخورد نمی کند و آن را آلوده نمی کند.

برنج
برنجی که در کیسه های پارچه ای یا شیشه های محکم در بسته در برابر آلودگی، رطوبت و گرد و غبار نگهداری می شود، می تواند مانند روز اول خرید آن تازه بماند. دوستداران پلو از آن بسیار راضی هستند.

با این حال، یک استثنا وجود دارد. برنج قهوه ای این سرنوشت خوب را ندارد، زیرا چربی موجود در برنج سبوس دار بیشتر است. شما همچنان سعی کنید برنج خود را به درستی ذخیره کنید تا آلوده نشود.

سرکه سفید
سرکه سفید ابرقهرمانی، که بزرگترین کمک کننده ما به خصوص در تمیز کردن است، در آشپزخانه، در سس های سالاد و مارینادها کار بسیار خوبی انجام می دهد.بنابراین ما مقدار زیادی سرکه سفید ذخیره می کنیم، زیرا احتمال هدر رفتن آن وجود ندارد.

لوبیا
البته در مورد لوبیا پخته صحبت نمی کنیم. اما می توانید لوبیاهای نپخته را برای همیشه در خانه نگه دارید. البته زمانی که تصمیم به پخت آن دارید، بیشتر از حد معمول نرم می شود، اما ارزش غذایی خود را از دست نمی دهد. کنسرو لوبیا هم هست. ممکن است نتوانید آنها را تا آخر عمر نگهداری کنید، اما کنسرو لوبیا نیز بیش از 30 سال ماندگاری دارد. البته به شرطی که هرگز باز نشده باشد.


نشاسته ذرت
یک بسته نشاسته ذرت در آشپزخانه پیدا کردی که فراموش کرده بودی مدت زیادی وجود داشته است. خیلی بهش نیاز داری ولی چون مدت زمان زیادی گذشته بود دور انداختی. اشتباه اینجاست، ضایعات اینجاست. زیرا اگر نشاسته را در جای خشک و خنک نگهداری کرده باشید و دهان آن را محکم ببندید هیچ اتفاقی نمی افتد. از آن به خوبی استفاده کنید.

نمک
چه نمکی که در آشپزی استفاده می کنید چه نمکی که روی میز می گذارید. چه نمک معمولی یا نمک دریا، هر کدام از آنها این خاصیت را دارند که هرگز خراب نشوند. به عبارت دیگر، به اندازه روزی که آن را مصرف می کنید، روزی که از آخرین قاشق آن استفاده می کنید، تازه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار