۱۰ هزار و ۷۶۱ داوطلب از خراسان رضوی امروز در ۱۲ حوزه امتحانی در آزمون مقطع دکتری شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 02 March 2023

به گزارش تابناک رضوی، مسوول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون شرکت بیش از ۱۰ هزار داوطلب خراسان رضوی در آزمون مقطع دکتریدکتری سال تحصیلی ۱۴۰۲ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با رقابت ۱۰ هزار و ۷۶۱ داوطلب از این استان، صبح امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
مهدی قاسم زاده افزود: پنج هزار و ۶۹۳ نفر از این داوطلبان مرد و پنج هزار و ۷۴ نفر زن هستند.
وی ادامه داد: هشت هزار و ۴۰۷ نفر از داوطلبان آزمون دکتری خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد در ۱۲ حوزه امتحانی به رقابت می‌ پردازند.
مسوول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: ۵۳ شهروند معلول در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ از خراسان رضوی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ زن و بقیه مرد هستند و اکنون در حوزه‌های مختلف آزمونی که متناسب با شرایط آنها فضاسازی شده در حال رقابت علمی هستند.
قاسم زاده افزود: علاوه بر داوطلبان آزمون دکتری در مشهد، ۸۸ نفر در مجتمع آموزش عالی تربت جام، ۵۸۰ نفر در دانشگاه تربت حیدریه، ۶۵۶ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری، ۲۵۳ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی قوچان، ۲۸۱ نفر در حوزه امتحانی شهر کاشمر و ۴۹۶ نفر در حوزه دانشگاه نیشابور، شرکت دارند.
مسوول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون امروز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در بهترین شرایط ممکن برگزار و فاصله میان صندلی های داوطلبان، تب‌ سنجی آنها و استفاده از مواد ضدعفونی در حوزه های امتحانی رعایت و اجرا شده است.
آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در ۲۴۷ کد رشته و در هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان تعریف شده است.
آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌ متمرکز (Ph.D) برای پذیرش در دوره‌ های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مشترک و پردیس خودگردان دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار