مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد گفت: بازارچه صنایع‌دستی و سوغات طی نوروز 1402 در این شهرستان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 12 March 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد نظام آبادی امروز یکشنبه 21 اسفند ماه 1401 با اشاره به مصوبات دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: شهرستان خلیل آباد بعنوان دیار تاکستان‌های سرسبز بیش از 20 جاذبه گردشگری و تاریخی و 4 اقامتگاه بوم‌گردی دارد که در نوروز 1402 پذیرایی گردشگران خواهد بود.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد ادامه داد: در ورودی شهر خلیل‌آباد و بخشش ششطراز چادرهای عشایری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و امداد و نجات برپا و جاذبه‌های گردشگری شهرستان معرفی خواهند شد.
او تصریح کرد: بازدید از انواع جاذبه‌های گردشگری هم‌چون آبگرم معدنی، پارک جنگلی، تفرجگاه خارزنج و مناطق کوهستانی، کویری و بیابانی در کنار اماکن تاریخی و مذهبی خاطره خوبی برای گردشگران خواهد ساخت.
نظام آبادی با اشاره به پشتوانه تاریخی این منطقه اظهار کرد: بر اساس کتب تاریخی، پیشینه شهرستان به دوران زرتشت بر می‌گردد، به‌طوری که آثار و ابنیه زرتشتیان در اطراف شهرستان به چشم می‌خورد، اما رونق علمی و فرهنگی آن به قرون سوم و چهارم هجری که به نام خارزنج معروف بوده مربوط است، به‌عنوان نمونه در جلد ششم لغتنامه دهخدا از خارزنج به‌عنوان شهری آباد و خاستگاه اهل علم وادب یاد شده‌ است.
او افزود: شهر خارزنج در ناحیه شمالی شهرخلیل آباد فعلی واقع شده بود که در اثر زمین لرزه تخریب و ساکنان آن در دشت‌های جنوبی پراکنده و آبادی‌های متعدد را ساختند.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد افزود: حدود ۲۵۰ سال قبل خلیل خان فرزند جلیل بیگ از خاندان عرب میش مست قلعه‌ای بزرگ و زیبا به نام خودش بنا نهاد که بعدها خلیل آباد نام گرفت.
شهرستان خلیل آباد در فاصله 240 کیلومتری جنوب غربی مشهد مقدس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار