مدیرکل ارشاد استان خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آئین انتخاب کتاب سال خراسان رضوی همزمان با نمایشگاه کتاب مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 25 October 2015
سید سعید سرابی در نشستی خبری در رابطه با برگزاری هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران اظهار داشت:برگزاری نمایشگاه کتاب در خراسان رضوی به عنوان بزرگترین جریان فرهنگی در خراسان رضوی مطرح است.

وی با بیان اینکه در آستانه سال 2017 قرار داریم و به دنبال برگزاری این نمایشگاه با حجم گسترده‌تری هستیم افزود: نمایشگاه ناشران کتاب مشهد در سال 2017، با عنوان نمایشگاه ناشران جهان اسلام برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی و موسسه کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود که امیدواریم این دوره از نمایشگاه کتاب نسبت به سنوات گذشته از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

سرابی به آئین افتتاحیه نمایشگاه کتاب مشهد اشاره و گفت: نمایشگاه ناشران کتاب ایران از 5 تا 12 آبان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود و آئین افتتاحیه آن نیز به همراه مراسم انتخاب کتاب سال خراسان رضوی ششم آبان ماه با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد، رئیس سازمان کتابخانه ملی ایران و مشاور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به کیفیت برگزاری هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در مشهد تصریح کرد: این نمایشگاه از ساعت 15 تا 22 و در روز جمعه از ساعت 10 صبح تا 22 میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه ناشران کتاب، از نفیس ترین صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود گفت: با توجه به تقارن برگزاری مدت نمایشگاه با ایام محرم، تلاش ستاد در جریان برگزاری این نمایشگاه، ترویج فرهنگ عاشورایی است.

سرابی بیان کرد: با توجه به‌کمبود اعتباراتی که در حوزه وزارتخانه موجود است معاونت فرهنگی وزارتخلانه با ارائه پیشنهادی مبنی برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور به صورت دو سالانه، منطقه‌ای برگزار شود.

وی افزود: در همین زمینه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از برگزاری نمایشگاه کتاب در مشهد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار