دبیرهفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد گفت: 500 ناشر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 25 October 2015
یوسف امینی که در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران ایران در مشهد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سخن‌می‌گفت در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف عمده ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است زیرا ما با خلا فرهنگی کمبود مطالعه مواجه هستیم.

وی ادامه داد:اگر مردم بیشتر با کتاب مانوس بشوند و کتاب به معنای واقعی وارد زندگی مردم شود و ما همگام با سایر نیازهایمان به کتاب هم بپردازیم بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور غلبه خواهیم کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: ما در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم که یکی از آن‌ها نمایشگاه کتاب است و در کنار آن طرح‌هایی مثل پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب را نیز اجرا می‌کنیم.

امینی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما تلاش کرده‌ایم علی‌رغم تمام مشکلات آن را اجرا کنیم نمایشگاه کتاب است که از 5 تا 12 آبان از ساعت 15 تا 22 و در روز جمعه از 10 صبح تا 22 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحییه این نمایشگاه ساعت 18 روز 6 آبان ماه خواهد بود و همزمان با افتتاحیه مراسم انتخاب کتاب سال را خواهیم داشت و تقدیر از برگزیدگان دوازدهمین دوره این آیین را برگزار خواهیم کرد.

دبیر نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: همزمان با مراسم افتتاحییه از یکی از نسخ ارزشمند صحیفه سجادیه رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی مشهد به این نمایشگاه اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بخش‌های کتاب‌های عمومی و مذهبی، کمک آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ناشران خارجی، دوستداران کتاب، نشر الکترونیک، سرای اهل قلم، کبوترانه و مطبوعات و خبرگزاری‌ها قسمت‌های مختلف نمایشگاه امسال را تشکیل می‌دهند.

امینی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال بخش عمومی و مذهبی در سالن فردوسی، بخش کمک آموزشی و دانشگاهی در سالن عطار، بخش ناشران خارجی در سالن انوری، بخش کودک و نوجوان در سالن ابوسعید، بخش دوستداران کتاب در سالن مولوی و نشر الکترونیک در سالن بهار قرار خواهد داشت.

دبیر نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس با بیان اینکه ‌در سالن B1 سرای اهل قلم قرار گرفته است، عنوان کرد: در این محل محفلی برای نویسندگان و ... برپا خواهد بود و همچنین مراسمات رونمایی و... در آن برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بن مطابق سال‌های گذشته انجام می‌شود و ما تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم در این خصوص فعالیت‌های موثری را انجام دهیم و 700 میلیون تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است که شامل 10 درصد سهم وزارت ارشاد، 10 درصد سهم استان و مابقی سهم خود ناشران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار