جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 366 یادواره شهدا در استان برگزار شد، گفت: امسال برگزاری 380 یادواره شهدا در استان همدان برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 30 October 2015

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 366 یادواره شهدا در استان برگزار شد، گفت: امسال برگزاری 380 یادواره شهدا در استان همدان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فارس،سردار مظاهر مجیدی درپنجمین یادواره شهدای مخابرات وبیسیم‌چی استان همدان با بیان اینکه امسال با ورود شهدا به ویژه 175 شهید غواص فضای کشور دگرگون شد، اظهار کرد: سردار حسین همدانی نیز با شهادتش فضای استان، کشور و منطقه را متحول کرده است.

وی با تأکید بر اینکه 276 شهید را برادران مخابرات در دفاع مقدس به اسلام و انقلاب تقدیم کردند، افزود: لحظات شیرین و تلخ دفاع مقدس از زبان بیسیم‌چی مخابرات شنیده می‌شد به طوری که آنها یکی از رسته‌های اصلی دفاع مقدس بودند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بیسیم‌چی کار تخصصی انجام می‌داد و نزدیک‌ترین فرد به فرمانده بود، تصریح کرد: زمانی که فرماندهان مجروح شده یا به شهادت می‌رسیدند، بیسیم‌چی‌ها وظیفه خطیری را بر عهده داشتند زیرا باید ضمن حفظ راز شهادت فرمانده و اعلام به مافوق انسجام رزمندگان را نیز حفظ می‌کردند.

وی ادامه داد: در عملیات کربلای 5 وقتی حاج ستار ابراهیمی شهید شد، لحظه بسیار سختی برای بیسیم‌چی خلق شد که چه طور این خبر را اعلام کند.

سردار مجیدی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا به اشکال مختلف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های برگزاری یادواره شهدا، مربوط به رسته‌ است یعنی در هر سال برای یک رسته ویژه دفاع مقدس یادواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 93 تعداد 366 یادواره شهدا در استان برگزار شد گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا 380 یادواره شهدا در همدان برگزار شود.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان اظهار کرد: برای همه شهدا یادواره برگزار می‌شود تا نام شهدایی که تاکنون گمنام مانده‎اند مطرح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار