مدیرکل بهزیستی:
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: به علت بافت مذهبی قم 70 درصد آسیب های اجتماعی در این استان غیر بومی است.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 31 October 2015
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در جلسه مشترک با نیروی انتظامی و دادگستری قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکثر آسیب های اجتماعی در قم متعلق به افزاد غیر بومی است افزود: در مرکز مداخله با بحران، طی شش ماهه امسال 79 مورد شناسایی شده و توسط بهزیستی قم خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به خط اورژانس اجتماعی بهزیستی گفت: یک هزار و 606 مورد تماس با این مرکز گرفته شده است که افراد دارای مشکلات خانوادگی بوده اند که از خدمات مشاوره ای بهزیستی بهره مند شده اند.
وی افزود: 219 مورد تیم سیار اورژانس اجتماعی با حضور در محل خدمات ارائه کرده اند.

سلیقه با اشاره به اینکه دبیرخانه طلاق در بهزیستی قم مستقر است گفت: تیم مشاوره بهزیستی در دادگاه خانواده مستقر است از این رو کلیه طلاق های توافقی به این تیم ارجاع داده می شود و این تیم زوجین را به 10 مرکز مشاوره بهزیستی معرفی می کند، در چندین سال اخیر شاهد کاهش آمار طلاق در این استان به خاطر ارائه آموزش ها و مهارت های زندگی پیش از ازدواج و مشاوره بوده ایم.

وی افزود: 28 درصد از این طلاق ها با مشاوره هایی که صورت گرفته است به سازش منجر شده است ضمن اینکه طبق آمار تحلیلی از سال 1387 تا 1393 بیشترین علت های طلاق؛ اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری همسر، اختلالات شخصیتی، عدم بلوغ فکری و دخالت اطرافیان بوده است.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه در شش ماهه امسال 108 کودک خیابانی در قم پذیرش شده اند گفت: وظیفه شهرداری تهیه امکانات و مکان برای نگهداری کودکان خیابانی است ولی تا کنون شهرداری اقدامی در این زمینه انجام نداده است لذا بهزیستی قم مکانی را تجهیز کرده است و کودکان را پذیرش می کند.

سلیقه افزود: در این مکان کودکان مهارت های فنی و حرفه ای را دریافت می کنند همچنین 124 زن متکدی در قم پذیرش شده اند که برای ساماندهی کودکان کار و متکدیان باید سیستم قضایی برنامه ای جامع ارائه کند تا شاهد حضور مجدد متکدیان بعد از ارجاع به محل سکونتشان در این شهر نباشیم.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به اینکه 11 پایگاه بهزیستی در استان قم فعال است گفت: این پایگاه ها در نقاط مختلف شهر دایر شده است تا با بررسی های جامع از مشکلات منطقه و خانواده ها نیازسنجی ها را انجام داده و بر اساس فرهنگ های مختلف و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خدمات ارایه کنند.

وی افزود: در شش ماهه امسال 10 هزار و 368 تن در این پایگاه ها شناسایی شده و خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد از مهدهای کودک استان قم دارای مجوز و آموزش های استاندارد نیست گفت: در طرح ساماندهی مهدهای کودک، مهدهای غیر مجاز شناسایی شده اند و برای آنها اخطار صادر شده است تا مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر این صورت از فعالیت باز خواهند ماند.

سلیقه افزود: اداره کل بهزیستی بر مهدهای کودک نظارت مستمر دارد تا از آموزش های غیر استاندارد و وقوع آسیب های اجتماعی در آینده جلوگیری کند چراکه بسیاری از آموزش ها در سنین کودکی اثر گذار تر است و برای تربیت نسل سالم توجه به آموزش این قشر ضروری است.

مدیرکل بهزیستی قم از فعالیت 80 مرکز سرپایی و هشت کمپ ترک اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: 12 هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار