همایش مهندسی کنکور 95 با حضور جمعی از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نخبه استان خراسان رضوی، برگزار شد درحالیکه مدیر کل در سخنانی مهم و آسیب‌شناسانه اظهار تاسف کرد: قم و مشهد علی‌رغم شرایط خاص مذهبی خود در رده‌های اول آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که همه مسئولین برای بهبود این وضعیت در تلاش‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 16 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی همایش مهندسی کنکور 95 با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون آموزش متوسطه استان و جمعی از مسئولین، کارشناسان، مدیران مدارس و دانش آموزان نخبه استان در تالار نور مشهد برگزار شد.

هدف این جلسه نشستی صمیمی بین دانش‌آموزان و مسئولین برای تشویق امیدهای کنکور 95 به کسب رتبه تک رقمی عنوان شد.

در این جلسه دکتر سیدجواد حسینی، رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی، رمضان نیری معاون آموزش متوسطه استان، دکتر مجید میرزا وزیری، از اساتید سرشناس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر جواد سرگلزایی رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی و رسول رحیم‌زاده مشاور تحصیلی آموزش و پرورش به ایراد سخن پرداختند.

نکته قابل توجه در جلسه تأکید مسئولین استان برای کمک به دانش‌آموزان برای برنامه‌ریزی بهتر آنها در جهت کسب رتبه تک رقمی در کنکور 95 بود. این در حالی بود که علی‌رغم تلاش مسئولین بی‌نظمی در خلال جلسه کاملاً مشهود بود.

اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کرد بیشتر بودن تعداد مدعوین نسبت به صندلی‌های سالن بود. این موضوع در رفت و آمد مسئولین سالن برای گذاشتن صندلی اضافه در گوشه و کنار سالن به چشم می‌آمد.

کاغذی حاوی لیست برنامه‌ها و بن ناهار در ابتدای ورود هر دانش‌آموز به همراه هدایای به آنها وجود داشت که برنامه همایش در آن نوشته شده بود.

برنامه‌ها تا ساعت 10 و 15 دقیقه طبق جدول ارائه شده پیش رفت. سپس مجری همایش ضمن عذرخواهی از جمع حاضر به خاطر عدم حضور دکتر حسینی از آقای رحیم‌زاده برای سخنرانی دعوت کرد و به جمع حاضر گفت: به خاطر اینکه امروز روز، کتاب و کتابخوانی است برنامه‌های آقای دکتر شلوغ است و ایشان به ما قول داده است که ساعت 12 به جمع ما ملحق می‌شود. ما تا اذان ظهر در خدمت آقای رحیم‌زاده هستیم و پس از آن برای شما عزیزان برنامه نماز و پذیرایی در نظر گرفته‌ایم.

وی ضمن عذرخواهی از جمع ادامه داد: فضای نمازخانه کوچک و به اندازه حاضران نیست ولی ما برای آن تا نماز فکری می‌کنیم.

ساعت 11 و ده دقیقه سخنرانی رحیم‌زاده به خاطر سلام و علیک بلند ردیف جلوی سالن با آقای دکتر حسینی قطع شد و رحیم‌زاده پس از سلام و خوش‌آمدگویی با مدیرکل آموزش و پرورش استان به ادامه‌ی سخنان خود پرداخت.

ساعت 11 و 15 دقیقه مجری برنامه‌ها به جایگاه آمد و از اشتیاق دکتر حسینی برای صحبت با دانش‌آموزان و خبرهای داغ و فوری ایشان خبر داد و گفت آقای دکتر می‌گویند که باید همین الان با شما صحبت کنند!

به این ترتیب سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان آغاز شد. وی با تأکید بر اینکه استان خراسان رضوی در ابعاد مختلف در مسیر رشد قرار گرفته گفت: شعار امسال ما نشان می‌دهد که ما از رشد تک ساحتی فراری هستیم زیرا این رشد مانع توسعه کشور است.

وی ضمن عذرخواهی از تأخیر خود برای حضور در جلسه ادامه داد: ما مسئولیم که به همه‌ی ابعاد تربیت از جمله تربیت سیاسی، اجتماعی، هنری، تربیت شناختی و تربیت علمی دانش‌آموزان اهمیت بدهیم. ما معتقدیم که دانش‌آموزان باید حداقل در 6 ساحت رشد پیدا کنند تا بتوانیم به توسعه کشور برسیم.

رئیس آموزش و پرورش استان گفت: استان خراسان رضوی امسال در مسابقات جابربن حیان رتبه اول، نوجوان خوارزمی، امسال و سال گذشته اول، جشنواره جوان خوارزمی مقام دوم، در مسابقات نانو رتبه اول و در مسابقات فنی و عملی رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای نیز اول شدیم اما متأسفانه آنچه در مسیر موفقیت یک استان بولد می‌شود رتبه‌های تک رقمی کنکور است.

وی افزود: تلاش ما برای دانش‌‌افزایی دانش‌آموزان باعث شده تا در 31 ماده امتحانات به غیر از درس دین و زندگی از میانگین کشوری بالاتر باشیم و البته امسال در کل 31 ماده رشد داشته‌ایم.

این مدیر کل جامعه شناس ، گفت: اینکه چرا یک شهر مذهبی در درس دین و زندگی لنگ می‌زند بسیار حائز اهمیت و قابل بررسی است.

دکتر حسینی ضمن تأکید بر علمی نبودن رتبه‌بندی کنکور گفت: استان خراسان رضوی در سال 90 در کنکور سراسری رتبه 12، سال 91 رتبه 11 در سال 92 یعنی زمانی که بنده آمدم رتبه 10 و امسال رتبه 8 کشور را کسب کردیم.

وی افزود: استان خراسان در سه رشته علوم تجربی، ریاضی و انسانی صعود بالاتری داشته است. در ریاضی از رتبه 6 به 4، در تجربی از 10 به 7 و در انسانی از 11 به 10 رشد کرده‌ایم اما متأسفانه نداشتن رتبه تک رقمی در کنکور ما را زیر سؤال برده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تأکید بر تلاش مسئولین برای کیفیت بخشی به مسائل آموزشی گفت: خلأها شناسایی شده و تیم معاونین برای بررسی این خلأها وارد کار شده‌اند. ما طرح کنکوریاران و مداخله در مراکز آموزشی شبانه‌روزی نقاط محروم را به صورت پشتیبانی پراکنده در مرحله اجرا داریم و من از همه شما می‌خواهم که از توان خود بهترین استفاده را در کنکور 95 داشته باشید.

به این ترتیب بعد از خاتمه سخنان مدیرکل، ساعت 11 و 35 دقیقه اذان با تأخیر در سالن همایش پخش شد و از مدعوین دعوت شد برای اقامه نماز و صرف چای و نسکافه تا ساعت 12 و پنج دقیقه سالن را ترک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار