معاون ارشاد خراسان رضوی:
معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی گفت: 70 درصد کتابداران خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 23 November 2015
یوسف امینی در همایش تجلیل از خادمان کتاب خراسان‌رضوی اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد برپایی مداوم هفته کتاب در جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم و امسال نیز بیست و سومین دوره این امر برگزار شد و تمامی این مسائل بیانگر اهتمام و اهمیتی است که موضوع کتابخوانی دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی همواره این است که شمار جمعیت کتابخوان و همچنین سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم و تاکنون راهکارهای مختلفی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

امینی بیان کرد: با این وجود شاهد هستیم که همچنان سرانه مطالعه در جامعه پائین است و علت اصلی این مسئله این است که کتاب جزو سید خانوار قرار نگرفته و مطالعه نیز به عنوان یک ضرورت در میان خانواده‌ها شناسایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه این مسئله تاکنون آسیب‌های زیادی را به همراه داشته است گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی به ویژه در حوزه اوقات فراغت برای جوانان داشته باشیم و زمینه استفاده بهینه آن‌ها از این اوقات را از طریق افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کنیم.

امینی افزود: نویسندگان و ناشران نیز به عنوان حلقه اصلی توزیع و نشر کتاب در جامعه باید راهکارهای لازم را برای برطرف کردن مشکلات حوزه کتابخوانی فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کتابداران در استان افزود: در حال حاضر 70 درصد کتابداران فعال در استان خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند و باید از ظرفیت کتابداران نیز برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار