مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر تغییر پایتخت فرهنگ جهان اسلام را تکذیب کرد و گفت: جابه‌جایی پایتخت فرهنگ اسلامی کذب محض است و در سال 2017 مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی بوده و این کماکان به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 26 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی اظهار کرد: برنامه‌های پایتخت فرهنگ اسلامی در شورای عالی سیاستگذاری موضوع به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور فعالانه وزارت مسکن و راه‌سازی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، و ... به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: خوشبختانه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی در استان نیز به صورت جدی فعال شده و برنامه‌ریزی‌های کامل و جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه فعالیت‌های عمرانی با محوریت معاونت عمرانی استانداری، حوزه مدیریت شهری با محوریت شهردار مشهد و رخدادها و برنامه‌ها فرهنگی و هنری انجام پذیرفته و هیچ خللی در برنامه‌ریزی‌ها ایجاد نشده است.

وی گفت: بنا به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 2017 زمینه حضور وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای اسلامی، اندیشمندان و نخبگان فرهنگی و هنری جهان اسلام در مشهد و در قالب برنامه‌های مهم سال 2017 از جمله افتتاحیه، ولادت امام علی بن موسی الرضا(ع)، روز ملی فردوسی و ... در حال پیگیری است چون بر این باور هستیم که این نوع حضور هدفمند و هدایت شده برای ما کارآمدتر و مفیدتر خواهد بود.

سرابی با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در سودان گفت: اصولا پروژه پایتخت فرهنگ اسلامی و پروژه اجلاس وزرای فرهنگ اسلامی دو پروژه متفاوت آیسسکو است که ربطی به هم ندارد و آیسسکو در جلسه اخیر خود سودان را به عنوان میزبان اجلاس مصوب کرده است و این ربطی به پایتخت فرهنگ جهان اسلام در مشهد ندارد و جزییات این انتخاب را نماینده آیسسکو در ایران می‌تواند در اختیار قرار دهد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار