مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی از راه‌اندازی گروه تلویزیونی و رادیویی بسیج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 01 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از صدا و سیمای خراسان رضوی، محسن نصرپور در دیدار با فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی اظهار کرد: قطعاً در شرایط امروز که دشمنان نظام جمهوری اسلامی تمام قد و با استفاده از ابزارهای تکنولوژیک رسانه‌ای علیه نظام قد بر افراشته‌اند، تعامل نهادهای ارزشی چون سپاه، بسیج با رسانه ملی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی بر تولیدات مشترک بسیج و رسانه و استفاده از پژوهش‌ها و دستاوردهای فکری بسیج تأکید کرد و مقرر شد گروه تلویزیونی و رادیویی بسیج راه‌اندازی شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در ادامه با اشاره به اینکه حضور بسیج در جامعه سبب آرامش می‌شود، گفت: شایسته است تعاملات بین صدا و سیما و مجموعه سپاه و بسیج بیشتر شود تا مردم از فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج به درستی آگاه شوند.

سردار نظری همچنین اهمیت جایگاه رسانه ملی را که بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب قرارگاه جنگ نرم نامیدند مهم بر شمرد که باید مورد حمایت و توجه همه نهادهای انقلاب و سکانداران عرصه‌های فرهنگی باشد.

در پایان این دیدار کلنگ احداث ساختمان بسیج صدا و سیما بر زمین زده شد.

* ویژه برنامه‌های اربعین حسینی صدا و سیمای خراسان رضوی

«شب‌های ماه هجران »، ویژه اربعین حسینی و شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام رضا(ع) به مدت 50 دقیقه از ساعت 21 تا 22 از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی و به مدت 10 شب پخش می‌شود.

برنامه «شب‌های ماه هجران»، سعی دارد حال و هوای این ایام را به تصویر بکشد، طرح مباحث کارشناسی با موضوعاتی چون نقش امام حسین(ع) در نهضت عاشورا، تأثیر حادثه کربلا، شهادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مداحی، شعر، مقتل‌خوانی و تعزیه‌خوانی از بخش‌های مختلف این برنامه است.

ویژه برنامه «مرثیه آفتاب»، به تهیه‌کنندگی علی محمد کاظمیان پور و کارگردانی رضا ضیغمی در هفت قسمت 50 دقیقه‌ای از 10 آذر ساعت 18 تا 19 از شبکه سیمای استانی خراسان رضوی به روی آنتن می‌رود.

پرداختن به اربعین و زیارت سید الشهدا(ع)، زائران پیاده به مشهد مقدس، پیگیری مشکلات زائران پیاده، تبیین و بیان آداب زیارت، بیان فرهنگ معصومین(ع) در آداب اجتماعی، ارتباط با شهرستان‌های استان، معرفی برنامه‌های دهه آخر صفر، معرفی حسینیه و تکایای قدیمی شهر مشهد، ارتباط با حرم مطهر و پخش برنامه‌های رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر از بخش‌های مختلف این برنامه است.

برنامه رادیویی «پای پیاده»، نیز ویژه اربعین حسینی در شبکه استانی صدای خراسان رضوی در دو استودیوی رادیو خراسان و کربلا به تهیه‌کنندگی نادر افشار و امیر دادور تهیه شده است.

این برنامه ساعت 9 تا 11 روز اربعین با پوشش کامل مراسم اربعین در کربلا و مسیرهای منتهی به آن و مشهد، شهرستان‌های استان و حرم مطهر رضوی به روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه رادیویی «شمعی برای دل»، در صدای خراسان رضوی از شب اربعین تا شهادت حضرت امام رضا(ع) به مدت 11 شب همراه عزاداران استانی به روی آنتن می‌رود.

این برنامه ساعت 18 تا 19 به تهیه کنندگی علیرضا اعلم با محوریت آموزه‌های دینی از بزرگان دین حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسین(ع)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) با مخاطبان همراه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار