رئیس اداره مهندسی و نظارت بر ساخت‌ و سازهای شهرداری نیشابور گفت: طرح جمع‌آوری مشاغل مزاحم شهر نیشابور با همکاری عوامل اجرایی و دادستان نیشابور در منطقه ترمینال کفکدک آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 08 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سیدمحمدرضا حسینی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شهرستان نیشابور سالانه میزبان هزاران گردشگر و توریست است اما متاسفانه در سال‌های اخیر مشاغل مزاحمی در ورودی‌های شهر ایجاد شده که اینگونه مشاغل در ورودی‌های شهرستان، چهره این شهر گردشگری را برای توریست‌ها نازیبا کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور در راستای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مبنی بر اینکه جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که به نحوی سبب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است آنها را تعطیل و در صورت نیاز آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: شهرداری نیشابور به استناد این ماده قانونی روز گذشته با هماهنگی دادستان طرح جمع‌آوری صنوف مزاحم را در نیشابور در دستور کار خود قرار داد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت‌ و سازهای شهرداری نیشابور خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون در منطقه کفدک که سبب خوشحالی شهروندان آن منطقه شد، بسیاری از کیوسک‌ها و دکه‌هایی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بود، جمع‌آوری شد.

حسینی خاطرنشان کرد: این اداره با همکاری شورای شهر نیشابور در نظر دارد زیرساخت‌های ایجاد شهرک مشاغل مزاحم را امسال بررسی و بعد از ایجاد شهرک فوق تمام مشاغل مزاحم از سطح شهرستان نیشابور جمع‌آوری و به آن شهرک انتقال داده شود.

حسینی اظهار کرد: در راستای پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ملکی واقع در خیابان کمال‌الملک که برای ساخت و ساز و تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز اقدام به قطع بسیاری از درختان موجود در باغ کرده بود، توسط اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها اعمال قانون شد.

وی ادامه داد: مالکان این باغ با وعده‌های واهی مبنی بر ارزان بودن این قطعات و اینکه این قطعات دارای مجوز از شهرداری نیشابور است، اقدام به فروش باغ مذکور کرده بودند.

حسینی در پایان از شهروندان درخواست کرد: حتما قبل از خرید و یا هر نوع ساخت و سازی به شهرداری مراجعه نمایند تا در آینده دچار مشکل نشوند و شهروندان حتما با اطلاعات کامل نسبت به خرید و یا ساخت و ساز قانونی اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار