بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 08 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



عیادت حسین فریدون از مهدی کروبی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان آخرین وضعیت سلامتی مهدی کروبی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سایت حزب اعتماد ملی این خبر را منتشر کرده و نوشته است: مهدی کروبی که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود، صبح امروز - سه‌شنبه - تحت عمل جراحی قرار گرفت.

حسین کروبی با اعلام این خبر گفته که عمل جراحی روی پای کروبی با موفقیت انجام شد و حسین فریدون، برادر و دستیار حسن روحانی، با حضور در بیمارستان، از وی عیادت کرده است.

فرزند مهدی کروبی افزود: روز گذشته نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان، در جریان کم و کیف پرونده درمانی وی قرار گرفت.


واکنش وزیر بهداشت به حادثه اصفهان

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رسیدگی به پرونده تخلف پزشکی در بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان گفت: در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی‌کند.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولیدات و خدمات حوزه سلامت در خصوص قصور پزشکی که در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان اتفاق افتاد، گفت: این را بپذیرید که حواشی این اتفاق غیرطبیعی است. با دریافت گزارش این موضوع، دو تیم بازرسی و نظارت و همچنین معاونت درمان به اصفهان اعزام شدند.

وی ادامه داد: در خصوص این پرونده دیشب اعلام رای شد و جلسه نظام پزشکی و رسیدگی به تخلفات نیز تشکیل شد. در این مورد نباید تابع جو شد. آنچه مربوط به وزارت بهداشت و مسائل مدیریتی بود، انجام شد و طبق آن با رئیس، مدیر بیمارستان، بازرسی و حراست این بیمارستان را توبیخ، به دادگاه تخلفات اداری معرفی و بعد از آن برکنار کردیم.

هاشمی افزود: شاید تصور شود که این کار سختگیرانه است، اما بازدارنده خواهد بود. بخش پزشکی آن هم مربوط به سازمان نظام پزشکی و دستگاه‌های قضایی است. در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی‌کند.

هاشمی با اشاره به گستردگی بازتاب این اتفاق گفت: برخی به دنبال التهاب به خصوص در حوزه خدمتگزاران جامعه هستند. مقام معظم رهبری در خصوص جامعه پزشکی فرموده‌اند که آنها سرمایه اجتماعی و بی‌نظیر هستند. در اربعین شاهد بودید که همکاران ما در راه خدمت‌رسانی از بین رفتند. در طول یک ماه گذشته سه نفر از پزشکان ما فوت شدند. بعضی‌ها دارند گروه‌های مختلف پزشکی را به چالش می‌کشند.

هاشمی ادامه داد: تخلف فردی در هر سیستمی امکان پذیر است، مهم واکنش مسئولان است. وزارت بهداشت در همه موضوعاتی که به آن گزارش شده سریع و بدون هیچ چشم پوشی عمل کرده و تلاش می‌کند کم اشتباه باشد.

مردم نترسانید

با تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا مخالفیم

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: در مورد آنفلوآنزا بیش از حد نیاز اطلاع رسانی می‌شود؛ این مورد هم تقریبا مشابه پروژه‌هایی است که دارد مردم را می‌ترساند. ما با تعطیلی مدارس مخالف هستیم.

وی افزود: شیوع آنفلوآنزا بیش از گذشته نیست و آنچه هست در حد هشدار است. کسانی که باردار یا دچار نقص ایمنی هستند باید رعایت کنند و نیازی به تزریق واکسن ندارند. واکسن برای تمام افراد نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه این نوع آنفلوآنزا از سال 65 وجود داشته، ادامه داد: این آنفلوآنزا با شیوع هوای سرد آغاز می‌شود و دوباره فروکش می‌کند و در سال دو تا سه نوبت دیده می‌شود. مردم نباید نگران باشند. اولین مورد آن نیز یک ماه و نیم پیش در رفسنجان دیده شد که فوت به علت آنفلوآنزا نبوده بلکه به علت نقص ایمنی که بیمار داشته، فوت شده است.

هاشمی با اشاره به حضور تیم‌های بهداشتی در استان کرمان گفت: تا الان بیش از دو نوبت تیم‌های بهداشتی در مناطق مختلف کرمان حاضر شدند و من فکر می‌کنم همه چیز تحت کنترل است و اگر نگرانی وجود داشته باشد، من خودم اعلام خواهم کرد. فردا هم برای چهارمین بار این تیم در کرمان حضور پیدا خواهند کرد و خودم هم آنجا حاضر خواهم شد و با تشکیل شورای امنیت و غذا وضعیت را بررسی می‌کنیم. اطلاعات در حوزه آنفلوآنزا را اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و دکتر گویا اعلام می‌کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم در مسیری قرار نگیرند که حاصل آن افزایش استفاده از واکسن باشد. مردم نیز مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی با اشاره به خبرهایی که در خصوص شیوع آنفلوآنزا از سایر استان‌ها می‌رسد، گفت: خبرهای پراکنده استان‌ها مورد تایید نیست و اطلاعات رسمی از خود وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

در ادامه وزیر بهداشت در خصوص کمبود پزشک متخصص در مناطق حاشیه تهران گفت: ما در طول دو سال گذشته بیش از 7500 متخصص را توزیع کردیم. در تهران و حاشیه تهران محرومیت جدی و شدید و ساخت است.

وی افزود: ما ترجیح دادیم برای این مناطق بیشتر از افراد غیر طرحی استفاده کنیم. تا قبل از پایان زمستان در پاکدشت یکی از بزرگترین بیمارستان‌ها را افتتاح کنیم.


دعایی: به دادگاه روحانیت احضار نشده‌ام/ مشی «اطلاعات» همان است

 مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات گفت: امروز بر خلاف برخی اظهارنظرها به دادگاه ویژه روحانیت نرفتم و دعوتی نیز از بنده نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خبرهای منتشر شده مبنی بر حضور وی در دادگاه ویژه روحانیت تصریح کرد: من امروز در دادگاه ویژه حضور پیدا نکردم و هیچ دعوتی از بنده نشد و کتبا هم احضار نشدم.

وی افزود:‌ من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه، به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است اما بنده هیچ چیزی دریافت نکردم. البته من با دوستان دادگاه ویژه روحانیت مانوس هستم و آشنایی دارم.

دعایی با تاکید بر اینکه "مشی روزنامه اطلاعات در مورد انتشار اخبار آقای خاتمی همان مشی قبلی است"، گفت: ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و کماکان مثل گذشته عمل خواهیم کرد.


حمله به مادر زن با چماق و تبر در خیابان

خبرگزاری ایسنا:  ‌فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد جزییات درگیری بین چند نفر در چهارراه دانش آموز بجنورد را اعلام کرد.

سرهنگ "علی پاکدل" گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد درگیری خانوادگی در چهارراه دانش آموز بجنورد، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری 11 در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل و بررسی اولیه مشخص شد فردی به هویت «م.ح» ‌همراه همسرش با خودروی شخصی در حال تردد بوده که دامادشان به هویت معلوم با یک دستگاه سواری پژو به همراه سه نفر دیگر با چوب و چماق و تبر، جلوی خودروی آنان را گرفته و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه آقای "م.ح" از ناحیه دو پا و دست چپ و همسرش نیز از ناحیه سر و صورت مورد جراحت قرار گرفته که بلافاصله برای مداوا به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد اعزام و تحت مداوا قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از بروز شایعات مختلف، بلافاصله معاون دادستان عمومی و انقلاب بجنورد دستور دستگیری متهمان و توقیف خودروی آنان را صادر کرد که ماموران انتظامی به آدرس متهمان اعزام شدند که در محل کسی حضور نداشت.

سرهنگ"پاکدل" در پایان با بیان اینکه پلیس با افرادی که امنیت و آسایش شهروندان را به خطر بیندازند، برخورد می‌کند، افزود: تلاش برای دستگیری همه متهمان ادامه دارد.


واکنش اینستاگرامی رضایی به ماجرای بخیه کودک اصفهانی

محسن رضایی آخرین پست اینستاگرامی خود را به ماجرای شکافتن بخیه کودک چهار ساله در بیمارستان اصفهان اختصاص داد و خواستار رسیدگی به آن شد.

وی در این پست خود نوشت:

گر دولتمردان به اخلاق اهميت كافي بدهند، درآمد و رفاه هم به دست می‌آيد، ولي ترجيح پول بر اخلاق و انسانيت باعث شده كه اخلاق اجتماعی در جامعه ضعیف شود.

وزارت بهداشت و درمان كشور و آموزش و پروش كشور بيش از هر نهاد ديگري بايد به اخلاق و ارزش‌های انساني و الهی توجه كنند. نبايد بداخلاقی‌ها در پس هیاهوها به فراموشی سپرده شوند.

کشيدن بخيه از گلوي يك كودك چهارساله به دلیل نداشتن پول و یا سوختن دانش آموزان در كلاس به دليل آتش بخاري، جنايات بزرگ و نابخشودنی است.

بايد برای كساني كه اين اعمال غیرانسانی را انجام داده‌اند مجازات شديدي اعمال شود.

واکنش رضایی به کودک اصفهانی



اعترافات تکان‌ دهنده همدست رهبر داعش


خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی گزارش دادند معاون ابوبکر البغدادی ملیت عراقی دارد و از سرکردگان بعثی صدامی در دوران حکومت صدام معدوم به شمار می‌رود، وی که به دام دستگاه‌های امنیتی عراق افتاده، اعترافات خطرناکی درباره ساختار داعش و شخص ابوبکرالبغدادی بر زبان جاری کرده است.

این جنایتکار داعشی اعتراف کرده است که منابع مالی داعش تنها از طریق فروش نفت (سرقتی) تأمین نمی‌شود، بلکه این گروه تکفیری منابع مالی ویژه‌ای هم دارد به‌طوری که داعش، نفت را از طریق دولت ترکیه به کشورهای مختلف می‌فروشد، اما دیگر منابع مالی داعش از طریق کشورهای حامی این گروه تکفیری تأمین می‌شود که در رأس آنها رژیم‌های عربستان، قطر، امارات و بحرین قرار دارند.

چگونگی پرداخت حقوق داعشی‌ها


بر اساس اعترافات این سرکرده داعشی میزان دلارهای ارسالی از سوی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس برای گروه تروریستی داعش به این شرح است:

حکومت قطر: 120‌میلیون دلار

آل سعود: 50‌میلیون دلار

شیخ‌نشین امارات: 35میلیون دلار

حکومت بحرین: 12میلیون دلار

کویت: یک‌میلیون و 850‌هزار دلار

مبالغ فوق از طریق تجار این کشورها در اختیار گروهک تکفیری داعش قرار می‌گیرد.

بنا به اعتراف این سرکرده داعشی، برخی منابع مالی داعش از سوی برخی دولت‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود.

تعداد تروریست‌های داعشی

اعترافات همدست ابوبکرالبغدادی نشان می‌دهد که تعداد تروریست‌های عضو گروهک تکفیری داعش، حدود 52هزار نفر است.

چگونگی پرداخت حقوق داعشی‌ها


پرداخت حقوق 22 هزار داعشی از طریق آنچه والیان مناطق تابع داعش خوانده می‌شود، صورت می‌گیرد و حقوق بقیه تروریست‌ها از طریق کشورهای حامی داعش(که در بالا ذکر شد) پرداخت می‌شود.

بر اساس این اعترافات، کمک‌های لجستیکی و تجهیزات نظامی، خرید خودروها، نفربرها و دیگر نیازهای گروه تروریستی داعش از طریق تجار و دلالان کشور ترکیه تامین می‌شود. همچنین خدمات پزشکی، دارویی، کمک‌های اولیه و مداوای تروریست‌های مجروح در بیمارستان‌های ترکیه صورت می‌گیرد.

مشاوران نظامی داعش


سرکرده داعشی در ادامه اعترافات خود از حضور مشاوران نظامی در گروه تکفیری داعش سخن گفته است: در مناطق ما(مناطق تحت اشغال داعشی‌ها)، شمار زیادی مشاور و فرمانده نظامی ترکیه‌ای حضور دارند که از طریق وضع طرح‌های نظامی و نظارت بر آن و آموزش جنگجویان به ما خدمت می‌کنند.

چگونگی پیوستن تروریست‌ها به داعش


بر اساس اعترافات سرکرده داعشی، بیش از 90 درصد تروریست‌های خارجی از طریق فرودگاه استانبول ترکیه با اطلاع ترکیه و از طریق هماهنگی با آن وارد می‌شوند.

حضور پررنگ بعثی‌های صدامی و کارشناسان اسرائیلی در داعش

بر  اساس این اعترافات که براثا منتشر کرده است، در گروه تروریستی داعش، 50 تروریست حضور دارند که به عنوان متخصص در ماموریت‌های ویژه خوانده می‌شوند و با انواع سلاح‌های سبک، سنگین، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای آشنایی دارند که بیشتر آنها از سرکردگان بعثی صدامی هستند و به طور مستقیم با خلیفه(ابوبکرالبغدادی) ارتباط دارند و تجارب نظامی آنها به کشورهای همسایه از جمله ترکیه منتقل می‌شود. کارشناسان و متخصصان سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با تابعیت رژیم صهیونیستی هم در گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کنند.

سفر مخفیانه سرکرده داعش به یک کشور خارجی


سرکرده داعشی در ادامه اعترافات خود گفته است : ابوبکرالبغدادی در سال جاری میلادی به صورت مخفیانه و سری به کشور سومالی سفر کرد تا 2500 سومالیایی را ساماندهی کند که بیشتر آنها به داعش پیوستند.


حمله اینستاگرامی به امیر قلعه‌نویی (عکس)

امیر قلعه نویی که یک بار با تواکتورسازان به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافت، اکنون به عنوان محتمل ترین گزینه هدایت این تیم نام برده می شود. این در حالی است که برخی از هوادان این تیم دیگر طرفدار وی نیستند.


به گزارش"ورزش سه"، مدت ها قبل از جدایی رسمی تونی اولیویرا از جمع تراکتورسازان، نام امیر قلعه نویی به عنوان گزینه اصلی هدایت این تیم شنیده می شد تا اینکه امروز و پس از فسخ قرارداد پیرمرد پرتغالی، مدیرعامل تبریزی عنوان منتظر جواب قلعه نویی برای قبول کردن سرمربیگری این تیم است.

همین صحبت کافی بود تا بعضی از هواداران دو آتشه این تیم که در این سال ها ارتباط مناسبی با قلعه نویی نداشتند به صفحه اجتماعی او حمله کنند و انواع کامنت ها(تهدید و ...) پای پست های او بگذارند.

قلعه نویی تاکنون یکبار هدایت این تیم را برعهده داشت که آنها را به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رساند، اما نوع جدایی همراه با کدورت وی باعث شکرآب شدن رابطه او با هواداران تواکتورسازی شد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار