بسته خبری تابناک؛
صد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی است»،«تصویری که باعث احضار سفیر روسیه شد»،«نماینده‌ای که با دولت مشکل دارد»،«گلایه اعضای مجمع تشخیص از هاشمی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 08 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ماجراي شوخي فوتبالي امام با فرزند پرسپوليسي‌‌اش

حجت الاسلام مرتضی اشراقی فرزند آخر مرحوم آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی و نوه دختری امام خمینی(ره) در یک گفت وگوی فوتبالی با روزنامه پيروزي پاسخ گوی سوالات شد كه در زير مي خوانيد:
سابقه بازی کردن حاج احمد آقا در تیم شاهین؛ یعنی رابطه نزدیک و تنگاتنگ خانواده ایشان با فوتبال. 
بله؛ حاج احمد آقا سابقه بازی دردوره بسیار کوتاه  تیم شاهین را داشتند و از دوستان نزدیک کاظم رحیمی بود که وی فوتبال را ادامه داد و علاوه بر کاپیتانی پرسپولیس، به عضویت تیم ملی نیز رسید. بازیکنان سابق شاهین از جمله همایون بهزادی و خود کاظم رحیمی از بازی و تکنیک ايشان تعریف می کنند البته ایشان به دلایلی ، امکان ادامه فوتبال را پیدا نکرده و تا حدودی از این فضا به دور شده بود ولی ایشان تا زمان فوت علاقه مند به فوتبال بوده و مسابقات مهم از جمله جام جهانی را دنبال می کردند. 
از علاقه حاج احمد آقا به تیم پرسپولیس در خانواده صحبتی نشده بود؟ 
گویا بعد از انحلال تیم شاهین ، سیداحمدآقا طرفدار پرسپولیس شده بود. تعریف می کنند، هر وقت ایشان ناراحت بوده اند، امام(ره) با شوخی به وی می گفته اند که مگر تیم تو باخته که اینطور ناراحت هستی!  
 پس با این حساب خانواده امام خمینی پرسپولیسی هستند؟ 
البته رفاقت های زیادی هم که با هر دو تیم دارم، با آنکه خودم استقلالی هستم  با پرسپولیسی ها رابطه صمیمانه ای دارم و بازی ها و مسابقات این تیم را بعضی اوقات دنبال میکنم ، البته تعداد طرفداران تیم پرسپولیس در خانواده امام بیشتر است. 

سال 92 که برگشتم دیدم از 84 هم عقب‌تر رفته‌ایم

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: در زمینه موتور سیکلت ها یک بخش خطوط تولید است که متاسفانه در این زمینه عقب ماندگی داریم. در سال 92 که به سازمان بازگشتم هیچ استانداردی در این زمینه وجود نداشت در حالی که زمانی که در دوره قبل مسئولیت سازمان محیط زیست را بر عهده داشتم، و در فواصل سال های 83 و 84 دویست کارخانه و کارگاه های زیر پله ای  تولید غیراستاندارد موتور سیکلت شناسایی و تعطیل شده بودند. اما رفتیم و وقتی بازگشتیم دیدیم وضعیت در این عرصه بسیار خراب شده است و حتی به 10 سال قبل از سال 84 برگشته ایم، لذا دوباره فعالیت ها را در این عرصه آغاز کردیم و با پیگیری های انجام شده استاندارد یورو 2  در این عرصه اجرایی شد.  هم اکنون نیزدر مورد موتور انژکتوری و برقی در حال کار هستیم ولی متاسفانه هم اکنون 3 میلیون موتورسیکلت فرسوده فقط در تهران در حال ترددند که آلودگی زیادی را ایجاد می کنند  و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

رسایی نعمت‌زاده را تحویل دستگاه قضا می‌دهد

حمید رسایی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، با بیان این که بر اساس مستنداتی که در مطبوعات منتشر شده بود آقای نعمت زاده تا چند ماه پیش عضو هیات مدیره ۱۶ شرکت خصوصی که بیشتر آنها خانوادگی هستند، بوده است، ادامه داد: در مورد برخی از شرکت ها نیز ایشان مسوولیت مدیرعاملی آنها را برعهده داشته است، در حالی که طبق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، تصدی شغل دوم دولتی برای کارکنان دولت ممنوع است و این افراد نمی توانند عضو هیات مدیره و یا مدیر عامل شرکت های خصوصی باشند. وی با اشاره به ارائه کارت زرد سوم مجلس شورای اسلامی به محمد رضا نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) و عواملی که باعث این موضوع شد، اظهار کرد: قوه قضاییه مکلف است که با وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان کسی که از قانون تخطی کرده است، برخورد کند.

وقتی آیت الله هاشمی شبانه جلسه مجمع را تشکیل داد

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز دوشنبه 16 آذر در نشست «استقلال در حصار تردید» که به مناسبت روز دانشجو در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سؤال مجری برنامه که از چگونگی عملکرد مجلس درباره تحقق استقلال در ابعاد مختلف در کشور پرسیده بود، گفت: این سوال را باید هیأت رئیسه و سخنگوی مجلس پاسخ دهد. او در بخشی از سخنانش گفت: در سال 73 و 74 چنان به هم ریختگی ایجاد شد که هاشمی شبانه جلسه مجمع تشخیص تشکیل داد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در سال 73 و 74 چنان به هم ریختگی‌ای ایجاد شد که هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت برخلاف اختیارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شبانه تشکیل جلسه داد و قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا را تصویب کرد. وی افراط و تفریط‌ها را موجب عدم میل به استقلال اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: عملیاتی شدن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب به علت تعللی که در نظام تصمیم‌گیری کشور وجود داشت هفت سال به طول انجامید و هیچگاه به صورت جامع به این سیاست‌ها عمل نشد.

وزارت اطلاعات برای مرگ هاله سحابی عذرخواهی نکرد
به گزارش ایسنا علی مطهری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: زمانی که من مساله مرگ ستار بهشتی را در مجلس مطرح کردم برای برخی غیر منتظره بود و می‌گفتند باید برای این حادثه سرپوش گذاشت تا نظام حفظ شود در حالی که باید چنین مواردی مطرح شود تا بار دیگر تکرار نشود و از این طریق نظام را حفظ کنیم. مطهری افزود:‌ در مورد مرگ مرحوم هاله سحابی نیز وقتی از وزیر اطلاعات وقت خواستیم که در این مورد توضیح دهد و پرسیدیم علت این اتفاق چه بوده است جواب دادند که این یک تخلف از سوی ماموران ما بوده است اما وقتی ما به ایشان گفتیم چرا بابت این حادثه از خانواده‌ی سحابی عذرخواهی نمی‌کنید واکنشی ندیدیم؛ چرا که عده‌ای معتقدند باید برای حفظ نظام هر کاری انجام شود و ظاهرا همه را برانداز می‌بینند مگر آنکه خلافش ثابت شود.

روحانی به کروبی سلام رساند

حجت‌الاسلام مهدی کروبی، هفته گذشته به دلیل نقص در آسانسور محل حصر و زمین‌خوردگی، دچار شکستگی مفصل زانوی پای چپ و دوبل ساق پای چپ شده بود. حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی در این باره گفته است: عمل جراحی روی پای آقای کروبی صبح امروز با موفقیت انجام شد و حسین فریدون، برادر و دستیار حسن روحانی، با حضور در بیمارستان، سلام رئیس‌جمهوری را به پدر ابلاغ و برای ایشان آرزوی سلامت و بهبودی کرد. وی افزود: روز گذشته نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان، در جریان کم و کیف پرونده درمانی وی قرار گرفت. این ششمین عمل حجت‌الاسلام‌ مهدی کروبی از زمان حصر خانگی است. پیش از این عمل جراحی دیسک کمر، زانو، مجرای ادرار، چشم و قلب روی وی انجام شده بود.

کلهر: احمدی‌نژاد به موهایم گیر نمی‌داد

مهدی کلهر، مشاور رسانه‎ای احمدی‎نژاد در مصاحبه‎ای سکوت رسانه‎ای خود را شکست و از رابطه‎اش با احمدی‎نژاد گفت. او در بخش‌هایی از گفت‌وگوی مفصل خود گفت: شخص احمدی نژاد به موهای من گیر نمی‌داد، چون رابطه‌ی هم‌فکری و هم‌نظری من با ایشان جبری نبود، شبی هم که قرار بود برای مناظره با مرعشی به تلویزیون بروم با احمدی نژاد تماس گرفتم و به او گفتم آرایشگاه نزدیک خانه ما تا ساعت 9:30 شب باز است و چون قرار است من به عنوان نماینده شما در این برنامه شرکت کنم و قصدم هم فقط همفکری و همراهی است، اگر فکر می‌کنید موهای من می‌تواند ضربه‌ای به جایگاه شما بزند، بروم کوتاه کنم که گفت خیر، برای چی؟

-مدل احمدی‌نژاد مدل موفقی است. زیرا با اهداف انقلاب اسلامی هم‌خوانی بیشتری دارد. معتقدم این بیداری اسلامی که انقلاب ما به‌وجود آورده، فراتر از کشورهای اسلامی است و حتی کشوری مانند روسیه هم تحت تاثیر این انقلاب است. مدل احمدی‌نژاد هم مدلی است که آنها پذیرفته‌اند. مشاوران سارکوزی بی‌دلیل نمی‌گویند که مدل لباس تو باید مانند مدل لباس احمدی نژاد باشد. اوباما هم وقتی در مناطق طوفان زده حاضر می‌شود، کت احمدی‌نژادی به تن دارد. اینها نشان می‌دهند که مدل احمدی نژاد آنقدر موفق بوده که دشمن ما این مدل را انتخاب می‌کند و جالب است بدانید بعد از آقای احمدی‌نژاد برخی روسای جمهور پروتکل‌های خود را کنار گذاشته‌اند و به‌راحتی در جمع مردم حاضر می‎شوند. پس این مدل در کشورهای غیراسلامی به روزتر و مترقی‌تر هست.

فریادهای دانشجویی که مدعی بود دولت صدایش را خفه کرده!

وزارت اطلاعات مسئولیت مرگ هاله سحابی را پذیرفت اما اعلام نکرد/روحانی به کروبی سلام رساند/کلهر: احمدی‌نژاد به موهایم گیر نمی‌داد/رونمایی از پرچم جدید داعش/قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی است/تکذیب «حمله داعش به زائران ایرانی/علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه احضار شد/

رونمایی از پرچم جدید داعش
وزارت اطلاعات مسئولیت مرگ هاله سحابی را پذیرفت اما اعلام نکرد/روحانی به کروبی سلام رساند/کلهر: احمدی‌نژاد به موهایم گیر نمی‌داد/رونمایی از پرچم جدید داعش/قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی است/تکذیب «حمله داعش به زائران ایرانی/علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه احضار شد/

کاربران شبکه‌های اجتماعی در حرکتی خود جوش، اقدام به رونمایی از پرچم جدید داعش کرده‌اند.افشاگری‌های متعدد در مورد رابطه‌های پنهانی مقامات ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور و خانواده‌اش با گروه تروریستی داعش علی الخصوص در زمینه قاچاق نفت، موجب واکنش اذهان عمومی جهان شده است.  کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی در حرکتی خود جوش، اقدام به رونمایی از پرچم جدید داعش کرده‌اند که از پرچم ترکیه الهام گرفته شده است.  در واقع، این پرچم ترکیبی از پرچم کشور ترکیه و گروه تروریستی داعش است که کاربران برای فراگیر شدن این حرکت، آن را با هشتک #الخلافة_العثمانية معرفی نموده‌اند.  "رنگ" و نماد "ماه" پرچم رونمایی شده داعش، از پرچم ترکیه گرفته شده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی با این تلفیق، قصد به تصویر کشیدن این ارتباط تنگاتنگ را دارند.


قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی 

روح الله مومن نسب با بیان اینکه بحث شبکه‌های اجتماعی یک مبحث فراگیر است، گفت: شبکه‌های اجتماعی منحصر به فضای مجازی نیستند یعنی در هر جایی که اجتماعات کوچکی وجود داشته باشد، می‌تواند یک شبکه اجتماعی را به‌وجود آورند مانند مساجد مدارس و بسیج، درواقع بسیج بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی فیزیکی جهان است که به‌صورت ساختارمند فعالیت می‌کند و  نیز تبلور این موضوع را می‌توانیم در فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی کربلا ببینیم.مؤمن نسب افزود: اسلام معتقد است که اجتماع خوب است و ما را به آن دعوت می‌کند اما هر اجتماعی را خوب نمی‌دانیم، لذا مفهوم شبکه‌های اجتماعی مفهوم درستی است اما هر شبکه اجتماعی هم خوب نیست و با توجه به اینکه همه فریضه‌های اسلام در جمع است و در قرآن نیز آمده که دست خدا در جماعت است پس اسلام به‌وجود آورنده شبکه‌های اجتماعی در فضای حقیقی است.وی با اشاره به اینکه قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی نیز بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی است، تصریح کرد: مبحثی که در این همایش به آن خواهیم پرداخت این است که چطور شبکه‌های اجتماعی غربی توانسته‌اند ابتکار عمل را از دست ما خارج کنند و چگونه است که این شبکه‌ها آسیب‌رسان شده‌اند.

تصویری که باعث احضار سفیر روسیه شد

درپی انتشار تصاویری درباره حضور یک سرباز روسی بر روی عرشه ناو این کشور با یک موشک‌انداز، ترکیه سفیر روسیه را احضار کرد.به گزارش تسنیم به نقل از تایم، انتشار تصاویر مربوط به یک سرباز روسی بر روی عرشه ناو این کشور که در حال عبور از استانبول بود، خبرساز شد. طبق تصاویر منتشر شده این سرباز روسی درحالی که یک موشک‌انداز بر دوش داشت، آن را به سوی شهر استانبول نشانه گرفته بود.دویچوله آلمان گزارش داد که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه این اتفاق را "تحریک" نامیده و خواستار پایان یافتن آن شده است. درپی سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده روسی توسط ترکیه روابط میان دو کشور به‌شدت دچار تنش شده است.

وزارت اطلاعات مسئولیت مرگ هاله سحابی را پذیرفت اما اعلام نکرد/روحانی به کروبی سلام رساند/کلهر: احمدی‌نژاد به موهایم گیر نمی‌داد/رونمایی از پرچم جدید داعش/قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی است/تکذیب «حمله داعش به زائران ایرانی/علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه احضار شد/

نفوذ دشمن به «سمن» ها

سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در گفتگو با «نسیم» در خصوص نفوذ دشمنان بر سمن ها و سازمان های مردم نهاد گفت: در بحث نفوذ، دشمن از ابزارهای مختلفی استفاده می کند که یکی از این راه ها،  این است که از طرق آموزش به افراد، سیاست های غرب را در کشور تببین و ترویج کنند.
وی افزود: این کار می تواند از طریق چهره های نخبه  یک کشور باشد، یا از طریق اعضای سازمان های مردم نهاد یا سمن ها باشد، البته این مسئله قدیمی است؛ جلال آل احمد در کتابی که سفر به امریکایش را نوشته است می گوید: امریکایی ها برخی از روشنفکران را از کشورهای مختلف جمع کردند   و دوره های می گذاشتند که تحت تاثیر قرار بگیرند و بعد از ورود به کشورهایشان مروج فرهنگ غرب باشند.حسینی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد، از جمله مکان هایی است که دشمن می تواند برایش سرمایه گذاری کند گفت: اخیرا اخباری می آید که دشمن اعضا و افراد مختلفی را از سازمان‌های مردم نهاد به خارج از کشور برده‌اند و بعد اینها برگشتند در مجموعه خودشان و آن آموزش‌ها را متقل کردند. البته عده‌ای از آنها ناخواسته و نادانسته در دام سرویس‌های اطلاعاتی غربی افتاده‌اند

تاکید مولاوردی بر حضور 30 درصدی زنان در مجلس

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هدف از سهمیه بندی کرسی های مجلس برای زنان، تغییر نهادهای جامعه بر اساس نیازها و علایق همه مردان و زنان است، گفت: اتحادیه بین المجالس بر اساس تحقیقاتی اعلام کرده است که سهمیه بندی مجالس، تاثیرات مثبتی در تحقق اهداف حقوق بشری و مطالبات زنان داشته است.مولاوردی اضافه کرد: در سراسر جهان، زنان نمایندگانی مسئول و متعهد به صلح و امنیت هستند و در هیچ کجای دنیا در شرایط رقابت نابرابر به تعداد معقولی از زن و مرد در مجلس نمی توان رسید.وی با اشاره به برخی مخالفت ها و اظهارنظرها در خصوص طرح سهمیه بندی جنسیتی مجلس برای زنان، گفت: این موضوع منافاتی با قانون ندارد و در مقدمه قانون اساسی هم بر آن تاکید شده است.مولاوردی ادامه داد: هر راهکار و تدبیری برای افزایش مشارکت سیاسی زنان باید واقع بینانه و عملی باشد و سودمندی آن مورد مطالعه قرار گیرد.وی با اشاره به پیش بینی حضور ۳۰ درصدی زنان در مجلس آینده گفت: در نیمه راه سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، در وضعیت خاصی قرار داریم و اگر از ظرفیت های موجود استفاده شود، می توانیم به جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز دست یابیم که یکی از این ظرفیت ها استفاده از نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده به ویژه زنان است.

سیدحسن خمینی احتمال کاندیداتور‌ی‌اش را رد نکرد

دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت که سیدحسن خمینی دعوت این حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رد نکرده است.به گزارش ایسنا مرتضی بانک در بخشی از دیداری که برخی اصحاب رسانه با وی داشتند، درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه 16 سال و قبل از این دولت تشکیل شده است. حزبی که از دکتر روحانی دعوت کرد برای انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه شود. در این برهه نیز از آقای سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان رهبری دعوت کرده تا در مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شود، که خوشبختانه ایشان هم رد نکردند. امیدوارم که ایشان حضور جدی داشته باشند.

نماینده‌ای که با دولت مشکل دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که اتهامات مجلس درباره‌ عضویت در هیات مدیره 19 شرکت وارد نبود، گفت: نماینده سوال کننده با دولت مشکل دارد و هرچند وقت یکبار یک بهانه‌ای ایجاد می‌کند.محمدرضا نعمت‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره‌ "سوال روز گذشته حمید رسایی - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عضویت وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیات مدیره 19 شرکت همزمان با سمت وزارت" اظهار کرد: موضوعات مطرح شده قطعا وارد نبود و همه اینها اتهام است و من اینها را در سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات اداری نیز نوشتم.وی در پاسخ به این‌که چند درصد احتمال استیضاح وی از سوی مجلس وجود دارد؟ گفت: نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؛ به هرحال مجلس مختار است اما ما نیز وظایف خودمان را انجام می‌دهیم.نعمت‌زاده با اشاره به نماینده سوال‌کننده از وی افزود: این آقا با دولت مخالف است و هر روز هم یک بهانه‌ای دارد.


توصیه داعش به طالبان

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیوی جدیدی خطاب به گروه آسیب‌پذیر طالبان گفته است که این گروه افغان از مسیر مسلمانان صالح منحرف شده است.ویدیوی جدید داعش پنج روز پس از آن منتشر می‌شود که اخباری درباره جراحت شدید ملا اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان در تیراندازی از سوی سایر شبه‌نظامیان به گوش می‌رسد. گرچه بیانیه‌ای صوتی منتسب به منصور منتشر شده اما همچنان شایعاتی وجود دارد که وی کشته شده و طالبان مرگ رهبرش را پنهان می‌کند.در ویدیوی داعش مردی که خود را ابو یاسر الافغانی معرفی می‌کند، طالبان را به همکاری با آژانس جاسوسی پاکستان و حفاظت از مقبره‌ها که از نظر آنها غیراسلامی است، متهم می‌کند. وی همچنین رابطه‌ی ادعایی میان طالبان و ایران را محکوم کرد.ابو یاسر الافغانی گفت: پیام من به تمام مسلمانان "ولایت خراسان" و به جوانان در رده‌های مختلف طالبان این است که آغوش داعش برای پذیرش شما باز است. کسانی که درستی و راستی را در طالبان می‌جویند، به داعش بپیوندند؛ پیش از آنکه آنها شما و ارتش افغانستان را به اسم میهن‌پرستی یکی کنند.


واکنش مشاور احمدی نژاد به حادثه بیمارستان خمینی شهر

عبدالرضا داوری در کانال تلگرام خود نوشت: مدیران وزارت بهداشت بعد از فاجعه کشیدن بخیه های صورت کودکی چهار ساله به دلیل عدم استطاعت مالی والدینش ، تلاش کرده اند تا صرفا پزشک سنگدل و مسئولین بیمارستان خمینی شهر را مقصرین ماجرا معرفی کرده و سر و ته این فاجعه را با یکی دو فقره اخراج و برکناری جمع کنند.محدود کردن این ماجرا به رفتار غیرانسانی یک پزشک و غفلت از ریشه های اصلی آن ، خطی انحرافی است که متاسفانه وزارت بهداشت به آن دامن می زند.واقعیت این است که علت اصلی ماجرای بیمارستان خمینی شهر را باید در حاکمیت نظام سرمایه سالار در عرصه بهداشت و درمان کشور طی دو سال اخیر تحت عنوان طرح تحول سلامت جستجو کرد.وقتی وزیر سوپر میلیاردر بهداشت طرح تحول سلامت را با محوریت دادن به درآمد پزشکان اختصاص داد و بیشترین سهم از درآمدهای بیمارستان ها را به جیب پزشکان سرازیر کرد تا آنجاکه تورم بخش بهداشت و درمان در دوسال اخیر از ۷۶ درصد هم عبور کرده است ، رفتارهای اینچنینی از پزشک بیمارستان خمینی شهر که تشنه سهم بیشتر خود از درآمدهای بیمارستان است نباید متعجب مان کند.محور شدن پزشکان در امر درآمدهای درمانی طی طرح تحول سلامت و افزایش شدید نرخ تورم در هزینه های درمانی آن هم در دوران صدارت وزیری که ۱۷ درصد از زمان فعالیت هفتگی اش را در بیمارستان شیک و ۵ ستاره خود در محله جردن تهران سپری میکند را باید علت فاجعه بیمارستان خمینی شهر دانست و از آدرس دادن های انحرافی پرهیز کرد.

تکذیب «حمله داعش به زائران ایرانی»

به تازگی فیلمی با عنوان «حمله داعش به زائران ایرانی» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.به گزارش فارس فیلمی که با عنوان «حمله داعش به زائران ایرانی» منتشر شده است مربوط می‌شود به لحظاتی بعد از وقوع یک سانحه رانندگی. گفتنی است تاکنون زوار اربعین با هیچ تهدید امنیتی به طور مستقیم مواجه نشدند و پخش این قبیل شایعات به منظور ایجاد رعب و وحشت صورت می‌گیرد. در مراسم اربعین امسال چندین مورد سانحه رانندگی گزارش شده که منجر به کشته و مجروح شدن زوار ایرانی و غیرایرانی شده است.

گلایه اعضای مجمع تشخیص از هاشمی

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فارس گفت: با اینکه یک کمیسیون با عنوان کمیسیون نظارت به این منظور تشکیل شده است اما طبق برداشت اعضای مجمع تشخیص، این کمیسیون تا امروز نتوانسته به وظیفه نظارتی خود آنچنان که باید عمل کند، تنها موضوعی که تقریباً در چندین جلسه بررسی کرده، اجرای سیاست‌های اصل 44 هست که آن هم هنوز ناتمام است. لذا روی این مسئله بحث شد.محمدی عراقی درباره اینکه آیا اعضا از نظارت فعلی مجمع گلایه داشتند گفت: بله، با توجه به اینکه رئیس کمیسیون نظارت مجمع، شخص آقای هاشمی رفسنجانی هستند، درباره کیفیت نظارت و تأثیرگذاری آن غالب اعضا سوال داشتند.

محمد گلریز سرود تبلیغاتی خواند!

محمد گلریز، خواننده سرودهای به یادماندنی اوایل انقلاب برای نخستین بار یک سرود تجاری-تبلیغاتی اجرا کرد.سایت پارسینه نوشت: محمد گلریز، خواننده سرودهای به یادماندنی اوایل انقلاب از قبیل "ای مجاهد شهید مطهر"، "خجسته باد این پیروزی" ؛"دریغا ای دریغا" و ..برای نخستین بار یک سرود تجاری-تبلیغاتی برای بانک صادرات اجرا کرد.گفتنی است محمدعلى گلپایگانى از سال 1349 به استخدام بانک صادرات ایران درآمد، ابتدا در اداره ماشین‏هاى الکترونیک سپس به اداره روابط عمومى منتقل و در آن اداره مشغول کار گردید.گلریز در سال  74 به عنوان شاخص در جامعه کارمندی (کارمند نمونه) انتخاب شده بود.محمد گلریز (زاده 1325 تهران) صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است. نام اصلی وی محمدعلی گلپایگانی است.

خاطره توکلی از یک راننده نیسان

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در تلگرام خود خاطره زیر را منتشر کرد. چند روز پیش اطراف تهران پیاده روی می کردم که راننده نیسانی من را دید و با اعتراض گفت آقای دکتر اینجا کی گاز می کشند؟

گفتم هیچ وقت!

احتمالاً انتظار این پاسخ را نداشت و با تعجب گفت: آخه چرا؟

گفتم شماها فصل زمستان اینجا نیستید. حدود 10 تا 15 خانوارید که فقط ایام خوش آب و هوای سال اینجا می آیید. زمستان هم جای دیگری می روید و نیاز ندارید. نیاز هم داشته باشید نیازتان در حدی نیست که ضرورت باشد.

بعد برایش توضیح بیشتری دادم. گفتم ببین عزیز؛ دولت با این حجم گرفتاری و در این شرایط وظیفه دارد که برای صرف منابع و بیت المال برنامه ریزی کند. نیاز های کشور زیاد و منابع محدود است. هزینه گاز کشیدن به این کوهستان آنهم برای 10 خانوار که همیشه سال هم نیستند نه منطقی است و نه اقتصادی.

حتماً شما هم نمی پسندید در چنین شرایطی دولت از این دست هزینه ها داشته باشد. باید همه مان در حد توان دولت را کمک کنیم.

با همین گپ مختصر و صمیمانه پذیرفت.

باید ساده و البته شفاف و صادقانه با مردم سخن گفت و آنها را با مشکلات کشور آشنا و همراه ساخت. مردم فهمیده و صبوری داریم. به شرطی که احساس صمیمیت و صداقت از سوی مسئولین کنند. این صداقت است که همدلی می آورد و بدون این همدلی نیز راهی برای گذر از شرایط سخت نیست.

راه اندازی بنياد «جهت» توسط بازماندگان حزب جمهوری اسلامی

يكی از بازماندگان واقعه هفتم تير و از اعضای شورای مركزی حزب جمهوری اسلامی گفت: بنياد «جهت» توسط بازماندگان حزب جمهوری اسلامی با هدف زنده نگاه داشتن تاريخ واقعه هفتم تير راه‌اندازی شد.محمدحسين اصغرنيا، دوشنبه شب در جمع خبرنگاران استان يزد با اشاره به واقعه هفتم تير اظهار داشت: در آن واقعه، ۱۰۰ نفر از اعضای حزب حضور داشتند که در نهایت ۲۷ نفر باقی ماندند و این ۲۷ نفر فعالیت‌های خود را در طول بیش از سه دهه گذشته به برگزاری مراسم‌های هفتم تیر در شهرهای مختلف کشور منحصر کردند.وی با بيان اينكه یکی از مشکلات ما حضور بدلکاران انقلاب است که تلاش می کنند وقایعی مانند واقعه هفتم تیر را به نفع خود مصادره کنند، افزود: برای جلوگیری از اقدام آنها، بنیاد «جهت» برگرفته از نام کامل «بنیاد جانبازان هفتم تیر» توسط بازماندگان واقعی حادثه هفتم تير ثبت شد.


اصولگرا و اطلاح طلب برو روی یک صندلی!

رسایی نماینده مجلس با انتشار عکسی در اینستاگرام خود درباره یکی از اتفاقات مجلس نوشت. حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی و از مسئولان سیاسی فعال در فضای مجازی است، و در اینستاگرام حساب کاربری دارد.وی با انتشار عکسی که در آن تابش نماینده اصلاح طلب مجلس میان حسینیان و رسایی دو نماینده اصولگرا ایستاده است، نوشت: "امروز آقای تابش برای دقایقی به زور همراه با مزاح، صندلی ام که کنار آقای حسینیان قرار دارد را اشغال کرد و دقایقی با ایشان به گفتگو نشست. این عکس را که به یادگار می گرفتیم گفتم تلاش بی فایده نکنید با این عکس می توان نتیجه انتخابات اسفند و ترکیب مجلس آینده را پیش بینی کرد. 

وزارت اطلاعات مسئولیت مرگ هاله سحابی را پذیرفت اما اعلام نکرد/روحانی به کروبی سلام رساند/کلهر: احمدی‌نژاد به موهایم گیر نمی‌داد/رونمایی از پرچم جدید داعش/قدمت شبکه‌های مجازی ایرانی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی خارجی است/تکذیب «حمله داعش به زائران ایرانی/علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه احضار شد/

شرکت جمع زیادی از نمایندگان ادوار در انتخابات مجلس 

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه نمایندگان ادوار برای انتخابات مجلس دهم فعال هستند، گفت: جمع زیادی از نمایندگان ادوار در انتخابات شرکت می کنند.حسین سبحانی نیا نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه کانون نمایندگان ادوار مجلس برنامه ریزی هایی برای انتخابات مجلس دهم دارد، گفت: تا کنون چند جلسه در این زمینه صحبت کردیم و جلسات هم ادامه دارد.وی افزود: در جلسه آینده کانون، مباحث انتخاباتی و نحوه شرکت نمایندگان ادوار در انتخابات جمع بندی خواهد شد و آن عده از نمایندگانی که قصد کاندیداتوری دارند، مشخص می شود.دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس اضافه کرد: این کانون تصمیم دارد در چارچوب قانون انتخابات برنامه های خود را پیش ببرد و تا آنجایی که قانون اجازه می دهد فعالیت انتخاباتی خواهیم داشت.سبحانی نیا اضافه کرد: نمایندگان ادوار برای انتخابات مجلس دهم فعال هستند و جمع زیادی از نمایندگان ادوار تصمیم دارند تا در انتخابات مجلس دهم که در اسفند امسال برگزار می شود، شرکت کنند.

علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه احضار شد

پس از گذشت چهار سال از حمله به موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، با شکایت سرپرست دادسرای شهید مقدس، علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق و مدیرعامل وقت این موسسه به همراه چند تن از خبرنگاران و دبیران روزنامه در دادگاه محاکمه می‌شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران در کیفرخواست صادره ، اتهام منسوبه به جوانفکر و همکارانش "تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی" عنوان شده است.  دادگاه مزبور به صورت علنی و ساعت 9 صبح روز هفتم دی ماه در مجتمع قضایی کارکنان دولت (1057 جزایی سابق) به ریاست قاضی حیدری برگزار می‌شود.     پرونده شکایت از جوانفکر و همکارانش در موضوع حمله به موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ، پیش از این با سه بار منع تعقیب همراه بوده است.

شباهت پرونده خودسرها با پرونده هسته ای 

عبدالله ناصری درگفت و گو با نواندیش درارزیابی خود از وجود برخی اقدامات غیراخلاقی وغیرسیاسی ازجمله برهم زدن اجتماعات قانونی اصلاح طلبان و تکرارآن با بیان اینکه فضاسازی ازسوی جریان خودسردرمسیر منتهی به انتخابات افزایش خواهد یافت اظهارکرد: به نظرمن مبارزه با اتفاقاتی همچون آنچه درورامین رخ داد یک اراده فوق العاده می‌خواهد و تا زمانی که چنین اراده ای وجود نداشته باشد اتفاقی در این راستا نمی افتد . وی با تاکید بر اینکه مقوله جریان خودسرمقوله بسیار پیچیده ای است و از این حیث می توان آن را به پرونده هسته ای ایران تشبیه کرد اظهارکرد: بستن پرونده حرکت‌های خودسرانه درکشورما شبیه پرونده مذاکرات هسته‌ای و برجام است که عزم و اراده جدی را می طلبد.وی در راستای مورد توجه قراردادن نقش دستگاه ها درمقابله با جریان های خودسر گفت: مبارزه با خودسرها فقط کاردولت نیست، حل این موضوع اراده ای در کلان حاکمیت می خواهد و اگرچنین اراده ای وجود داشته باشد و برنامه ریزی در ساختار شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار بگیرد طبیعتا می شود برای همیشه پرونده خودسرها را بست.

یک چهارم ایرانی‌ها مستاجرند 

به گزارش جهان صنعت، بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار مسکن بیش از دو سال است در رکودی سخت و سنگین به سر می‌برد. رکود سنگین بازار مسکن، بازار اجاره را در شهرهای ایران رونق داده است. در حالی 4/ 64 درصد خانوارهای ایرانی مسکن ملکی دارند که نرخ خانواری که در مسکن استیجاری سکونت دارند به 6/ 25 درصد می‌رسد و‌ 2/ 9 درصد مردم ایران در خانه‌های رایگان و کمتر از یک درصد در خانه‌هایی در برابر خدمت سکونت دارند.

روحاني يك فرصت براي اصلاحات است 

ابراهيم اصغرزاده فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت و گو با آرمان اظهار داشت: به طور كلي مي‌توان عنوان كرد كه نسبت عموم اصلاح‌طلبان نسبت به دولت آقاي روحاني حمايت نقادانه يا انتقاد سازنده است. اصلاح‌طلبان معتقدند تا جايي كه آقاي روحاني به شعارهاي خود پايبند است و در جهت منافع ملي كشور گام برمي‌دارد بايد شجاعانه از ايشان حمايت و پشتيباني كرد. در عين حال در جاهايي كه ناکارآمدی یا سوءمدیریت دیده می‌شود باید انتقاد كرد. تاكنون هيچ كدام از اصلاح‌طلبان به صورت غيرمسئولانه از دولت آقاي روحاني انتقاد نكرده و تمام دستاوردهاي دولت را زير سوال نبرده و عنوان نكرده كه با وي همكاري نمي‌كنيم. بنابراين اصلاح‌طلبان موفق شده‌اند رابطه خود را با دولت آقاي روحاني تنظيم كنند. دولت آقاي روحاني يك فرصت است كه مردم دوباره نسبت به شعارهاي اصلاح‌طلبانه اشتياق و علاقه نشان دهند. در اين شرايط مردم قدرت انتخاب پيدا مي‌كنند كه بين گفتمان اصولگرايي و گفتمان اصلاح‌طلبي دست به انتخاب بزنند و در نهايت به گفتمان اصلاح‌طلبي تمايل پيدا كنند.


احتمال عدم‌حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات آتی

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اصلاح‌طلب و اصولگرا باید از ولی فقیه تبعیت کند، گفت: چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا اگر ملتزم نباشد و خلاف کند، محاکمه می‌شود و اگر خلاف نکند، قابل پذیرش در پُست‌هایی که التزام به قانون اساسی در آن شرط است، نیست، یعنی وقتی فردی به قانون اساسی ملتزم نباشد، نمی‌توان پُست‌هایی مانند مجلس و ریاست جمهوری را به وی سپرد.نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 از فرد دیگری غیر از آقای روحانی حمایت کنند، تأکید کرد: بله، چه اشکالی دارد؟ ممکن است، به‌عکس آن نیز ممکن است، یعنی مانند انتخابات 92 که آقای عارف به‌نفع آقای روحانی کنار رفت، نیز ممکن است. باید دید چه موقعیت پیش می‌آید. این همان مفهوم اصلاح طلبی است که برای مصلحت جامعه تنزل کنیم.

 لاپوشانی گزارش ۳ نهاد نظارتی از فساد خودروسازان

مسئول تیم تحقیق و تفحص از خودروسازان در دومین قسمت از مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری تسنیم به موضوع مهم نهادهای نظارتی پرداخته است. علی علیو می گوید: این اشخاص برای قانونی جلوه دادن کار خودشان از قاعده ای به نام تعدیل که در حسابرسی مرسوم است، استفاده کرده اند. این شرکتها با سوءاستفاده از این قاعده ترازنامه خود را تعدیل می کنند تا شرکت زیان ده، سود ده نشان داده شود. یعنی اینکه این سازمان حسابرسی که حسابرس کل کشور است و خودش یک نهاد نظارتی است، اولاً طرف قرارداد شده با چنین قیمتهایی؛ بعد این کارها را هم خودش انجام داده است. یعنی تعدیل را خودش برای صنعت انجام داده است. یعنی خود حسابرس تعدیل می کند؛ زیان ده را سودده نشان می دهد؛ و وقتی سودده شد، به مدیران شرکتی که در واقع زیان ده است، پاداش می دهند! حسابرسی که باید مرجع رسمی نظارت باشد خودش در استفاده از ابزار به ظاهر قانونی، برای سوء استفاده دست دارد. البته خود قاعده تعدیل فرآیندی قانونی است؛ اما نه برای سودده نشان دادن شرکت زیانده. حالا در همین حین اداره مالیات از آنها خواسته که شما که سود کرده اید، مالیات خود را پرداخت کنید. ولی آنها می گویند ما سودده نیستیم و اسناد قبل از تعدیل را در اختیار اداره مالیات قرار می دهند. چند صد میلیارد تومان از بدهی این شرکتها مربوط به اداره مالیات است. سؤال اینجاست که چه کسی این کار را می کند؟ سازمان حسابرسی! سازمان حسابرسی که یک دستگاه نظارتی و مالی زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی و وابسته به آنجاست که مدیرش را هم شخص وزیر اقتصاد منصوب می کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر دستگاه های نظارتی نیز در این زمینه بی توجهی یا فساد داشته اند؟ گفت: باید بگوییم همه نهادهای نظارتی به نوعی مشکل داشته اند. گزارش این تخلفات به سازمان مرکزی بازرسی کل کشور رفته؛ اما اقدامی نشده است. حراست هم همینطور. وقتی نوبت به تحقیق و تفحص مجلس می رسد و کار به قوه قضائیه هم کشیده می‌شود، که در اینجا باز هم می بینیم برای یک پرونده ی 3 ماهه، تا الآن یک سال از عمر آن گذشته ولی هنوز به آن رسیدگی نشده است. تنها نهاد نظارتی دیگر که می ماند استاندارد است که در بحثهای کیفی سازی قصور حسابی دارد؛ چون دولتی است و این دولت است که عزل و نصبهای مدیریتی آن را انجام می دهد. پس چه دستگاه نظارتی دیگری باقی ماند که مقصر نباشد؟ در این شرایط من مجری میدان را برای خودم باز می بینم که هر تخلفی را مرتکب شوم. این فسادهای خودرویی همگی معلول است؛ علت ریشه ای جای دیگری است. بیایید یک به یک بررسی کنیم. اولین جایی که در این تشکیلات حضور داشته و مسئولیت داشته حراستها بوده اند. در کنار همه قراردادها مأمورین حراست حضور دارند؛ پس چرا فسادهای اینطوری شکل گرفته؟ قرارداد ال 90 چرا اینطوری منعقد شد؟

توصیه بهداشتی معاون سیاسی استاندار
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد 70 درصد فلافل‌های عرضه شده در اغذیه فروشی‌ها و فست‌فودها آلوده و فاسد هستند. به گزارش آفتاب، سعید شبستری در حاشیه جلسه کمیته بیماری‌های خاص با اشاره به افزایش فست‌فود‌ها در سطح شهر گفت: متاسفانه باید گفت وضعیت فست‌فودها در سطح شهر رضایت بخش نیست و ما شاهد هستیم در قسمت‌های مختلف شهر فروشگاه‌های بزرگ برای عرضه فلافل نیز آغاز به کار کرده‌اند. او افزود: متاسفانه باید گفت طی بررسی و نظارت‌های صورت گرفته 70 درصد این فلافل‌ها آلوده هستند و تمام مراکز فست‌فودها از روغن‌های فاسد و آلوده استفاده می‌کنند و از مردم می‌خواهیم از مصرف این فست‌فودها خودداری کنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما با جدیت این قضیه را پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم سازمان تعزیرات حکومتی نیز پیگیر این ماجرا باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار