مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان مطرح کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه توسعه فرهنگ مذهبی، عاشورایی و حماسی هدف این کنگره است، گفت: با فعال شدن بخش علمی پژوهشی، کنگره جان تازه‌ای به لحاظ معنایی می‌گیرد و هر چقدر بیشتر به این بخش رسیدگی شود می تواند، تاثیرگذارتر باشد.
کد خبر: ۱۴۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 09 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، امروز در آیین اختتامیه هشتمین کنگره شعر عاشورایی در قروه اظهار کرد: عاشورا دایره‌المعارفی است که کسی از آن بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه مردم استان فرهنگی کردستان استقبال بی نظیری از برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی دارند، گفت: امسال در برگزاری این کنگره برای تمام بخش‌های آن، پایه علمی و پژوهشی تعریف کرده‌ایم تا بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نقش حادثه عاشورا برای توسعه هنر و شعر را بی بدیل دانست و تصریح کرد: شعرا نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ عاشورا داشته و همواره با خلق آثار ماندگار درس های عاشورا را با زبان هنر و ادبیات برای آیندگان بازگو کرده‌اند.

وی ویژگی اصلی هشتمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی را وجود بخش علمی و پژوهشی اعلام کرد و گفت: بخش شهدا و ایثارگری با محوریت 175 شهید غواص و همچنین حادثه جانسوز منا در این کنگره تعریف شد و امیدواریم تیم علمی، فرهنگی و پژوهشی دنبال کار را بگیرد.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه توسعه فرهنگ مذهبی، عاشورایی و حماسی هدف این کنگره است، افزود: با فعال شدن بخش علمی پژوهشی، کنگره جان تازه‌ای به لحاظ معنایی می‌گیرد و هر چقدر بیشتر به این بخش رسیدگی شود می تواند، تاثیرگذارتر باشد.

امام جمعه قروه هم در این مراسم با تسلیت 28 صفر اظهار کرد: کنگره شعر عاشورایی باید مسیر را چنان باز کند که خوانندگان مسیر را بهتر ببینند و دچار خرافات نشوند.

حجت الاسلام حسن بابائیان گفت: برخی اوقات در کلیپ‌های می بینیم که مداح شعرهای را بازخوانی می کند که تاثیرگذاری آنچنانی ندارد و به حادثه عاشورا لطمه می زند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری کنگره های شعر عاشورایی افزود: این نشست‌ها می‌تواند مسیر را برای شعر درست باز کرده و در بین جوانان بیداری ایجاد کند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار