رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از ارسال 23 اثر از خراسان جنوبی به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 20 December 2015
   
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی،  مجید کریمیان امروز (29 آذرماه) در نشست خبری، گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار به دنبال ذغدغه هنرمندان معتقد و ارزشی در جهت تقویت مبانی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: حضور هنرمندان متعهد و ارزشی و حضور چشمگیر مردم در جریان  اکران‌های فیلم‌های این جشنواره از جمله برجستگی‌های جشنواره مردمی فیلم عمار است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی، تصریح کرد: این جشنواره هر سال نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در سال اول برگزاری این جشنواره 87 اثر و در سال ششم یعنی امسال بیش از 2000 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

کریمیان با بیان اینکه در سال اول 100 نقطه اکران برای نمایش فیلم‌های این جشنواره داشته‌ایم، افزود: این میزان در سال گذشته که پنجمین سال برگزاری جشنواره بوده به 5 هزار نقطه اکرانی رسیده است که از شهرهای بزرگ تا روستاهای کوچک را شامل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از خراسان جنوبی امسال 23 اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده است، اظهار کرد: و تلاش ما بر این است که نقطه‌های اکرانی نمایش فیلم‌های این جشنواره را افزایش دهیم و حوزه هنری همواره پشتیبان این جشنواره مردمی بوده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: موضوعات فیلم‌هایی که از خراسان جنوبی ساخته شده مرتبط با جنگ نرم و فضای مجازی، مقاومت اسلامی و مفاخر دفاع مقدس استان بوده است.

کریمیان خاطرنشان کرد: همچنین برای سال آینده 13 اثر دیگر با موضوعات مرتبط انقلاب اسلامی و 4 موضوع ویژه اربعین در دست تولید است.

فیلم کوتاه عشق، عادت... از خراسان جنوبی از آثار برتر فیلم عمار در سال گذشته شد

محمد دهجو مسئول دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار در خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت:  تلاش ما بر این است که علاوه بر کمیت به لحاظ کیفی نیز مکان‌های اکران فیلم‌های جشنواره عمار رشد داشته باشد.

وی اظهار کرد: بر این اساس وظایف را در دبیرخانه  تقسیم کرده‌ایم و کمیته‌های آموزش، کمیته رسانه‌ای، کمیته اکران های ویژه، کمیته دانشجویی، کمیته مالی و خیرین فرهنگی شکل گرفتهاست.

مسئول دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار در خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از رویش‌های فیلم عمار کمک‌های خیرین در بحث اکران‌های فیلم‌ها بوده و در مواردی متعددی خود مردم و خیرین کمبودهای مکان‌های اکران از جمله پروژکتور و.. را تأمین کرده‌اند.

دهجو ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر در استان ما مباحث آموزشی و شوق و اشتیاق نسبت به مباحث فرهنگی افزون شود شاهد آثار برتری از استان برای جشنواره فیلم عمار خواهیم  بود انشاء الله بتواند جزو آثار منتخب شود.

وی یادآور شد: سال گذشته فیلم کوتاه عشق، عادت... با محوریت موضوع نماز از خراسان جنوبی به عنوان یکی از آثار برتر فیلم عمار انتخاب شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار