بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۵۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 24 December 2015
تمجید رئیس مجلس از کارگردان سریال کیمیا

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کرده است، با جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون دیدار و گفت‌وگو کرد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار مسائل مرتبط با روند تولید آثار دینی به ویژه تولیدات مذهبی در حوزه تلویزیون و سینما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر علی لاریجانی ضمن ابراز رضایت و قدردانی از جواد افشار کارگردان سریال کیمیا، اظهار کرد: ساخت سریال های طولانی و بلند موجب گرایش و علاقه مندی مضاعف مردم به صدا و سیما و کارهای نمایشی می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنين افزود: من به اتفاق خانواده ام گاهاً به تماشای این سریال می نشینم و خوشحالم که اطرافیانم سریال کیمیا را پیگیری می کنند و اين مجموعه تلويزيوني توانسته مخاطبان را پای تلویزیون بکشاند.


دولت باید به قم نگاه ویژه‌ داشته باشد

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به موقعیت ویژه شهر قم در جهان اسلام، تأکید کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد.
به نقل از شهرداری قم، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار قم و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران ارشد شهرداری، قم را آبروی نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد تا با اهتمام و تخصصی که در مدیران شهری وجود دارد شاهد عمران و آبادانی مطلوب شهر قم باشیم.
وی با بیان این‌که شهر قم بیشتر از وضعیت فعلی نیازمند کمک و مساعدت می‌باشد، ابراز داشت: وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حوزه‌های علمیه برای همه شیعیان افتخار است و این باید حفظ شده و بر رونق آن افزوده شود.
این مرجع تقلید در ادامه، اهمیت ویژه مسجد امام حسن عسگری(ع) در جوار بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مسجد یکی از افتخارات شیعیان است و امیدواریم تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) پایدار باقی بماند.


کاندیداتوری پدر و پسر در مجلس خبرگان

پدر و پسری با مراجعه به ستاد انتخابی قم برای استان اصفهان کاندیدای مجلس خبرگان شدند.
به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی و حجت الاسلام محمد حسین سلیمانی اردهالی پدر و پسری بودند که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور در ستاد انتخاباتی استان قم از حوزه انتخابیه اصفهان کاندید انتخابات مجلس خبرگان شدند.
حجت الاسلام مهدی سلیمانی که در حال حاضر امام جمعه اردهال و نیز مدرس حوزه علمیه قم است درباره محمد حسین، فرزند خود گفت: وی امتحان ورودی را داده و پذیرفته شده است و به نظر من از توانایی لازم برخوردار است.
حجت الاسلام محمد حسین سلیمانی اردهالی نیز در ادامه با بیان اینکه با توصیه پدر برای ثبت نام خبرگان مراجعه کرده است، گفت: ایشان نیز با اصرار دوستان و اطرافیان کاندیدا شده‌ است.
این پدر و پسر در ادامه تأکید کردند که احتمالا با یک ائتلاف و در عکس‌هایی تبلیغاتی که به شکل دو نفره چاپ خواهد شد در انتخابات حضور خواهند یافت.


خام‌فروشی صنعت چوب و مبل در شأن قم نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: باید از بخش رویه‌کوبی و رنگ‌کاری مبل در قم حمایت شود و با توجه به پیشینه این صنعت خام‌فروشی در شأن قم نیست.
به نقل از فارس، احمد ذاکری در همایش چوب استان قم اظهار کرد: خوشه چوب از نظر اشتغال توانسته پس از خوشه فرش قرار بگیرد و دومین صنعت استان قم را تشکیل دهد. باید جایگاه صنعت مبل و چوب را به عنوان یک صنعت کاربردی در قم تثبیت کرد. 
وی از به وجود آمدن 20 هزار فرصت شغلی در این صنعت خبر داد و گفت: برای خروج از رکودی که در بازار حاکم شده باید تفکر صادراتی و بازاریابی علمی داشته باشیم. ما باید در بحث برندسازی و بازاریابی بخش خصوصی و دولتی را کنار هم داشته باشیم. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در حال حاضر ما به دو صورت از صنعت چوب و مبل بهره می‌بریم که عرضه این صنعت به صورت خام فزونی یافته که این شایسته قم نیست و باید از بخش رنگ و رویه کوبی هم حمایت شود تا خام فروشی نداشته باشیم. 
وی با تأکید بر اینکه باید براساس دیدگاه صادراتی کالا ساخته شود که بتواند در بازار به رقابت بپردازد تصریح کرد: ما در حال حاضر هم واردات مبل چینی داریم و هم نسبت به تامین مواد اولیه چوب اقدام می‌کنیم. 


تکمیل پازل جبهه پایداری برای انتخابات مجلس در قم

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم شد تا احتمالا پازل سه نفره لیست جبهه پایداری قم را کامل کند.
به نقل از ایلنا، ناصر سقای بی‌ریا شاگرد آیت الله مصباح یزدی و مشاور سابق احمدی‌نژاد، با حضور در فرمانداری قم برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم ثبت نام کرد. 
سقای بی‌ریا به خبرنگار ایلنا گفت فقط در فرمانداری قم ثبت‌نام می‌کنم اما حوزه انتخابیه‌ام را به تهران منتقل خواهم کرد، اما از آنجا که وی مراجعه‌های زیادی به تهران دارد و به همین دلیل می‌توانست با حضور در وزارت کشور نسبت به ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس اقدام کند، انتقال کاندیداتوری‌اش به تهران، بعید به نظر می‌رسد. 
به نظر می‌رسد با ثبت نام ناصر سقای بی‌ریا در انتخابات مجلس در فرمانداری قم، باید شاهد لیست سه نفره جبهه پایداری شامل، ناصر سقای بی‌ریا، احمد امیرآبادی فراهانی و محمدرضا آشتیانی باشیم. 
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنور جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دوره گذشته انتخابات مجلس قم در لیست جبهه پایداری قرار داشت با ۱۳۵هزار رأی و فقط با اختلاف ۱۲هزار رأی کمتر نسبت به امیرآبادی، از ورود به مجلس نهم بازماند، در صورت کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم، در لیست جبهه پایداری قرار نخواهد گرفت، چرا که اصولگرایان رادیکال از او عبور کرده‌اند و برای مثال معتقدند وی باید در مسئله برجام و انتقاد از این مسئله، ورود جدی تری داشت، که این گونه نشد. 


حکایت کارگردانی که پشت دکور نمایش پنهان می‌شود

صمد آذرخش، کارگردان جوان تئاتر قم این روزها نمایشی را روی صحنه می‌برد که روایتی متفاوت از داستان کربلا است. قصه مردی که به قصد زیارت خانه خدا به سوی مکه راه می‌افتد اما مسیر او را به جای دیگری می‌برد و باد که پیام‌آور این داستان است، صحنه‌هایی از داستان کربلا را برایش زنده می‌کند.
به نقل از مهر، نمایش «به باد گوش بده» روایتی از کربلا به زبان کودکانه است که قرار بود همزمان با روزهای آخر ماه صفر روی صحنه برود اما به گفته کارگردان نمایش، کم‌لطفی مسئولان و ارگان‌ها موجب شد اجرا به این روزها موکول شود.
اجرای این نمایش در یکی از سالن‌های کمتر‌شناخته شده شهر تا روز جمعه ادامه دارد و کارگردان دلش از سنگ‌اندازی‌ها و بی‌توجهی‌ها به تئاتر خون است.


شفای یک دختربچه‌ روسی درحرم حضرت معصومه(س)

یکی از خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: دختربچه روسی که از بچگی فلج بود در این حرم شفا پیدا کرد.
به نقل از ابنا، یکی از خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: 7 سال پیش، دختر 6 ساله‌ای از کشور روسیه که از زمان تولد فلج بود به حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) مشرف شده بود و به لطف حضرت معصومه(س) شفا پیداکرد. 
خانم «فاطمه خسروی» که ازسال ۸۳ به مدت ۱۱ سال خادم حرم بوده است اظهارکردکه کرامات زیادی را از حضرت دیده‌ام و حاجت‌های متعددی داشتم که برآورده شده است. 
وی درجواب این سؤال که دلیل خادم شدنتان چه بود، گفت: هم خودم و هم مادرم علاقه زیادی داشتیم که خادم شویم اما این کارقسمت ما نشد تا سالی که مادرم فوت کرد و من روحیه بدی داشتم و همیشه به حرم می‌آمدم و درهمان سال با وجود اینکه شوهرم را به سختی راضی کردم، به عنوان خادم مشغول بکار شدم و خواهرم خواب دید که مادرم خادم حرم است و این مرا بسیار خوشحال کرد. 
این خادم حرم کریمه اهل‌بیت(ع) افزود: همیشه آرزو داشتم قم زندگی کنم و از سال ۵۶ که ازدواج کردم قمی شدم و همیشه از این بابت خوشحالم، چون هر وقت دلم می‌گیرد به حرم می‌آیم و آرامش می‌گیرم. 


بی نظمی های گسترده در میدان مرکزی قم

میدان شهید مطهری قم در مرکز شهر و اصلی ترین میدان قم محسوب می شود که سالهاست دچار اشفتگی است، شهروندان و زائران براي رفتن به بیشتر مسیرها از جمله خيابان‌هاي اراك، امام، خاكفرج و آذر و....باید از آن عبور ‌كنند، به همین خاطر تردد وسايل نقليه و شهروندان و زائران در اين ميدان بسيار چشمگير است.
به نقل از ثامن، تمرکز ایستگاه های اتوبوس و تاکسی در این چند سال اخیر نیز به بی نظمی میدان شهید مطهری افزوده است و عبور و مرور عابران پیاده به شدت خطرناک شده است، هر فردی حتی اگر برای یکبار هم که شده این میدان را از نزدیک دیده باشد متوجه می شود که هیچ قانونی در اینجا حاکم نیست.
وجود نرده های زیاد در میدان و همچنین موانع گذاشته شده در این میدان باعث نشده که عابران از قید عبور و مرور از این میدان بگذرند و در اکثر مواقع هم پله برقی پل عابر پیاده این میدان خراب است و مسافران رغبتی برای استفاده از آن ندارند.
بافت قدیمی مراکز فروش، وجود میدان تره‌بار، وجود مراکز عرضه مواد پروتئینی، تراکم خدمات حمل‌ونقل عمومی، طرح‌های منوریل و مترو، تجمع و تردد عابران، ترافیک همگی دست به دست هم داده تا اوضاع این میدان از نظر ظاهری و ترافیکی با مشکل روبرو شود.
در این چند سال اخیر شاهد هستیم که هر چند وقت یکبار طرح جدیدی برای میدان مطهری طرح ریزی می شود که اگر ساماندهی این میدان زودتر به پایان نرسد با رسیدن مترو به این میدان و همچنین آغاز کار منوریل باید شاهد بی نظمی های بیشتری هم باشیم، البته عدم همکاری برخی از مالکان به این مشکلات دامن زده است و پروژه ساماندهی میدان مطهری نیز تقریبا مانند دیگر پروژهای قم با مشکل تملک اراضی مواجه است.


‌‌فرش قرمز زیر پای صنعتگران‌ 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه 3 هزار و 500 کارگاه تولید صنایع چوبی در قم مشغول فعالیت هستند، گفت: این صنعت اشتغال 20 هزار نفری را به دنبال داشته است.
به نقل از فارس، امیر طیبی‌نژاد در همایش چوب استان قم اظهار کرد: خوشه چوب و مبلمان حدود سه سال است که در شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تشکیل شده است. ما با اشتراک‌گذاری سهم بازار خود به دنبال حمایت از رشد، توسعه و رونق صنعت چوب هستیم.
وی با تاکید بر اینکه هم‌افزایی و ایجاد سود بیشتر از این گروه تولیدی در جریان است تصریح کرد: ما ایجاد بستر مناسبی برای پهن کردن فرش قرمز زیر پای صنعتگرانی که در رکود اقتصادی ایستادگی و تحمل کردند را نوید می‌دهیم.
وی ادامه داد: امروز سربازان دفاع از سرمایه ملی صنعتگران هستند که باید در این عرصه با تمام توان تلاش کنند تا سرمایه ملی حفظ شود. 


قمی ها اهل سینما هستند اما نه هر فیلمی!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس آمار مستند سازمان سینمایی، فروش فیلم ارزشمند و فاخر "محمد رسول الله(ص)" در قم به اندازه مجموع فروش یک سال و نیم سینماهای شهر قم بوده است.
به نقل از فرهنگ نگار، این در حالی است که همین حالا نیز به موازات فروش خیره کننده آخرین اثر مجید مجیدی ، انیمیشن جذاب و دینی شاهزاده روم که روایتگر زندگی پر افت و خیز و عاشقانه حضرت نرجس خاتون (س) می باشد، فروش خوبی در قم داشته و جانی دوباره به کالبد نه چندان پررمق سینما در این شهر بخشیده است.
آمار فروش این دو فیلم محبوب ایرانیان و بلکه خارج از ایران، حاکی از آن است که مردم قم برخلاف آنچه به ظاهر آمار فروش سال های اخیر فیلم های سینمایی در این شهر روایت می کند، اهل سینما رفتن هستند منتهای مراتب علاقه مند به تماشای آثاری بر پرده نقره ای هستند که با علایق و باورهای آن ها قرابت و نزدیکی خاصی داشته باشد؛  چیزی که در دو اثر سینمایی اخیر به وضوح وجود دارد و به مولفه های سینمای دینی غیرشعاری و جذاب در آن ها توجه ویژه ای شده است.


دانشگاه صنعتی قم یا باشگاه سیاسی یک حزب خاص!؟

از ابتدای سال تحصیلی جاری، دانشگاه صنعتی قم شاهد اتفاقاتی است که احتمال تبدیل شدن این دانشگاه به «باشگاه سیاسی» جریان خاص را بیشتر کرده است. 
به نقل از قم نا، در همان روزهای ابتدایی مهرماه که مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود توسط تشکل های این دانشگاه در حال برگزاری بود، یکی از تشکل های دانشجویی که ارتباطش با جریان فتنه مشخص است، به پشتوانه عکس یادگاری با ریاست دانشگاه در غرفه خودش اقدام به پخش کلیپ هایی از برخی از عناصر و سران فتنه سال 88 نمود.
اما این پایان کار برای فعالیت و حضور حامیان عناصر فتنه سال 88 در دانشگاه صنعتی قم نبود. هنگامی که مصطفی کواکبیان با سخنرانی در این دانشگاه زمینه بیان مطالب ساختارشکنانه از تریبون مراسمی در این دانشگاه را فراهم کرد نیز مجددا هیچ گونه واکنشی از سوی دانشگاه مشاهده نشد. 
سخنرانی خانم ابتکار در این دانشگاه  محمل دیگری بود برای فعالیت سیاسی جریان خاص که گویا سودای تبدیل کردن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاه مفید دیگری را دارد.
برای روزهای آینده نیز عناصر معلوم الحال یک تشکل اقدام به دعوت از رسول منتجب نیا نموده است که به این ترتیب می توان در بین بیش از ده دانشگاه بزرگ در قم، این دانشگاه را رکورددار دعوت پیاپی از چهره های جریان اصلاح طلب و بیان خواسته های غیرقانونی آنها دانست.


موردی از مرگ بر اثر آنفلونزا نداشتیم

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به حساسیت به وجود آمده در جامعه به دلیل ترس از ابتلا به ویروس آنفلونزا، گفت: ابتلا به تب خفیف و سرفه نیازی به مراجعه به پزشک ندارد و فرد باید استراحت کند.
به نقل از ایرنا، دکتر مرتضی آقاحسنی افزود: آنفلونزا ویروسی است که انتظار داریم در فصل سرد سال یعنی زمستان شایع شود و افرادی را درگیر کند.
وی اضافه کرد: اپیدمی که امروز بر اثر ویروس آنفلونزا در جامعه وجود دارد برای ما به عنوان پزشک غیرقابل انتظار نیست، ولی به خاطر همه گیری و موجی از نگرانی که در مردم ایجاد شد بسیاری از کسانی که علایم خفیف آنفلونزا دارند و حتی مبتلا به سرماخوردگی می شوند به پزشک مراجعه می کنند.
رئیس مرکز بهداشت قم همچنین با اشاره به برخی شایعات در مورد فوت بر اثر ابتلا به آنفلونزا در قم گفت: تاکنون موردی از فوت که اثبات شده باشد به دلیل ابتلا به ویروس آنفلونزا است در قم نداشتیم.


از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده

معاون حقوقی و امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان قم از افزایش ۹ درصدی ثبت ولادت در این استان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
به نقل از مهر، محمدعلی مکرمی ابراز کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری چهار هزار و ۲۲۴ مورد فوت در استان قم ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل چهار هزار و ۹۵ مورد بوده و افزایش سه درصدی داشته است.
وی ادامه داد: همچنین طی ۹ ماهه نخست سالجاری هفت هزار و ۳۵۰ مورد ازدواج و ۲ هزار ۲۳۷ مورد طلاق در استان قم ثبت شده است.
مکرمی بیان کرد: بیشترین فراوانی نام ثبت شده طی سالجاری در استان قم به ترتیب امیر علی، علی، محمدحسین و در دختران به ترتیب فاطمه، زهرا و زینب بوده است.
وی گفت: تا پایان سالجاری تمامی ازدواج‌ها و طلاق‌ها به صورت آنلاین در سامانه ثبت احوال ثبت خواهند شد.
معاون حقوقی و امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان قم اظهار کرد: در استان قم از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
بیمارستان کامکار برای انفلونزی ها تخصیص داده شده و 3 نفر ف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار