کد خبر: ۱۵۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 26 December 2015
شکست های پی در پی تروریست های وابسته به عربستان سعودی در جبهه های شمالی و جنوبی امیدواری ها را برای پیروزی های تدریجی ارتش و نیروهای دفاع وطنی  سوریه در مناطق مختلف افزایش داده است.  


اخیرا نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه در یک حمله غافلگیرانه ضربات سنگینی به تروریست‌های جیش الاسلام و احرار الشام وارد آورده  و ده ها نفر از آن‌ها را کشته و زخمی کرده و یکی از این افراد "زهران علوش" فرمانده گروهک تروریستی "جیش الاسلام"  بود. 


شبکه المیادین گزارش داد: اتاق هماهنگی گروههای مسلح اعلام کرد  "زهران علوش" به همراه 13 نفر از سرکردگان گروه مسلح  "جیش الاسلام" و هفت نفر از سرکردگان گروههای دیگر کشته شده است که این افراد برای هماهنگی اجرای عملیات نظامی ضد حزب الله و ارتش سوریه گردهم آمده بودند.  


همچنین خبرگزاری رویترز  اعلام کرد  "زهران علوش"  سرکرده گروه تروریستی  "جیش الاسلام"  در حمله ای هوایی به پایگاهی در "غوطه شرقی"  در حومه شرقی  "دمشق" کشته شد.   حمله غافلگیرانه جنگنده های روسی در اطراف منطقه  "مرج السلطان" در غوطه  دمشق انجام شده و این حمله یکی از بزرگترین ضربات را به تروریست‌های اطراف پایتخت سوریه وارد آورد.  








** "زهران علوش" کیست؟ 

" زهران علوش"  فرمانده گروهک تروریستی "جیش الاسلام" در سال 1960 میلادی در اطراف دمشق  به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را توسط اساتید سعودی  در حوزه وهابیت به سرانجام رسانده بود و این عقاید "علوش" را برای نبرد با "نظام بشار اسد" تحریک کرد. 


وی  در سال 2009  به علت تلاش برای انجام عملیات تروریستی دستگیر و در سال 2011 به خاطر عفو عمومی آزاد شد؛ فرمانده جیش الاسلام" باعث کشته و زخمی شدن جمعیت انبوهی از غیرنظامیان در ریف دمشق شد. 



**تئوری فرمانده  "جیش الاسلام" چه بود؟
 
" زهران علوش"  به شدت ضد اهل بیت بود و یکی از تئوری های  وی؛  طرح انهدام حرم   "حضرت زینب" و تاسیس حکومت نوین اموی  بود که البته  این تئوری تحت تاثیر آموزه های شیوخ سلفی سعودی  ارائه شده و عملیاتی شدن آن با شکست مواجه گردید.  







فرمانده  گروه تروریستی تکفیری "جیش الاسلام"  در یکی ازاظهار  نظرهای خود  مدعی  شده بود  که  "حاضر است در صورت ساقط شدن دولت سوریه  به ارتش این کشور ملحق  شود"! 


وی در گفت و گو با سایت خبری "سوریا.نت" متعلق به مخالفان دولت سوریه بیان کرده و عنوان داشته  که آمادگی دارد پس از اشغال نظامی  "دمشق"  با کمک گروههای تروریستی دیگر همچون "القاعده ، فیلق الرحمن ، ارتش آزاد" و ... به ارتش سوریه ملحق شود.
 


**همکاری تنگاتنگ "علوش" و "شاهزاده بندر" 

گروهک تروریستی "جیش الاسلام" و فرمانده آن به شدت تحت تاثیر "شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان بوده  و البته از کمک‌های حزب "عدالت و توسعه" ترکیه (حزب متبوع " رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور این کشور)  بهره برده و تلاش می‌کرد تا یک اتحاد بین تروریست‌ها در  ریف "دمشق" ایجاد کند که موفق نبود. 


"جیش الاسلام” یکی از گروههای وابسته به  پادشاهی عربستان است  که فعالیت خود را از اوایل بحران سوریه شروع کرد. اخیرا  "زهران علوش" (قبل از کشته شدن) سفری به ترکیه داشت که پس از سفرش توانست با تجهیزات و صدها نیروی جدید و اغلب چچنی که از مرز ترکیه وارد شدند در استان  "ادلب" عملیات جدیدی انجام دهد و شهر  "جسرالشغور"  را با کمک تروریستهای جبهه النصره اشغال کند


 البته چند ماه پیش تروریست های جیش الاسلام  در حضور فرمانده خود "زهران علوش"  رژه رفتند که این رژه کمک‌های نظامی و تسلیحاتی برخی از کشورهای منطقه را به این گروهک تروریستی نشان داد. 













کشته شدن  " زهران علوش" فرمانده گروه تروریستی جیش الاسلام یک ضربه جدی به تروریست‌های ریف دمشق بوده و آن ها را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهد گذاشت.  البته نباید از بمباران دقیق نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه هم غافل شد که باعث انهدام  مقر تروریست های جیش الاسلام و کشته شدن جمعی از فرماندهان این گروهک تروریستی گردید. 

با کشته شدن "زهران علوش" مسیر تردد نیرو و تجهیزات نظامی تروریست‌ها با مشکل جدی مواجه خواهد شد و " ریف دمشق" در آینده شاهد آزاد سازی تدریجی مناطق راهبردی در اطراف "مرج السلطان" خواهد بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار