بهار بی یاد شهدا، خزان هم نیست
من ضمن طلب بخشش از همه آنها توصیه می نمایم که به اسلام و نیز رهبزی فعلی آن امام خمینی و رهبران بعدی سخت وفادار و نسبت به دنیا بی اعتنا باشند.
کد خبر: ۱۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 20 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: مردم ولایی استان البرز به ویژه شهرستان کرج در طول مبارزات انقلابی ملت ایران، تمام توان خود را برای سرنگونی رژیم ستمشاهی، پیروزی انقلاب و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به میدان آوردند.
این استان طی دوران دفاع مقدس هزاران شهید را تقدیم راه ولایت کرده است که در میان آنها نام فرماندهان بزرگی چون حاج روح الله اصل دهقان به چشم می خورد. اما فرمانده فرماندهان البرز شهید آقا مهدی شرع پسند است.
رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند که در شرایط امروز ارزش حفظ نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و نسل جوان باید با آرمان های شهدا و امام شهیدان (ره) آشنا شوند.
بزرگان و دلسوزان انقلاب تاکید دارند که مطالعه وصیت نامه شهدا، برای انتقال پیام این بزرگواران به نسل جوان ضروری است.
تابناک البرز به مرور وصیت نامه تعدادی از شهدای این استان را منتشر می کند.
متن کامل وصیت نامه شهید سرافراز سپاه اسلام آقا مهدی شرع پسند فرمانده نبی اکرم (ص) که در مرداد ماه 1360 و در جبهه عملیاتی گیلان غرب به رشته تحریر درآمده به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پس از خواندن وصیت نامه برادر شهید مسعود اخوندی که براستی از صالحین بود به این فکر افتادم که حتما وصیت نامه ای بنویسم.
در دفعات قبلی هرگز موفق به این امر نشده بودم و همین توفیق کنونی را درنوشتن به فال نیک گرفته و از خدای خویش طلب شهادت می نمایم که براستی آسان ترین راه برای رسیدن به رستگاری و فلاح است.
شهادت می دهم به یگانگی قادر متعال که پروردگار عالمیان است و نیز شهادت می دهم به حقانیت تمامی پیامبرانی که از طرف او برای هدایت بشر آمده اند و نیز به دنباله همه پیامبران به ختمیت حضرت محمد (ص) که هدف خلقت جهان و اقرب موجودات به خداوند متعال بود.
شهادت می دهم که امامان شیعه برحق اند و جانشینان امام عصر(عج) که فقهای عادل متقی باشند برحق اند و یقین دارم که خداوند عادل است و بنابراین عدل بایستی عالمگیر باشد و بی عدالتی در همه وجوهش محکوم و مذموم است. معاد و قیامت حق است و لازمه عدل خداوندی است.
در همین جا فرصت را مغتنم شمرده و با یادآوری تعاریفی که در قرآن از قیامت شده به رحمت خداوند پناه برده و طلب بخشش گناهان خود رامی نمایم که از همه مهربانان، مهربانتر است.
و اما در مورد خانواده:
اولا از پدر و مادرم کمال سپاسگزاری را دارم به خاطر زحماتی که برای من کشیده اند و تربیتی که مرا نموده اند و سپس از برادران و خواهرانم که الحق برادران و خواهران نیکویی بودند و من از آنها مداوم درس می گرفتم و بعد همسر فداکار و با ایثار که دنیا را که سخت به او روی آورده و در برابر چشمش خودنمایی می کرد، به خاطر اسلام ترک گفت.
من ضمن طلب بخشش از همه آنها توصیه می نمایم که به اسلام و نیز رهبزی فعلی آن امام خمینی و رهبران بعدی سخت وفادار و نسبت به دنیا بی اعتنا باشند.
چند تن از برادرانم بوده اند که نسبت به من سمت معلمی داشته اند و تا این کاغذ را بخوانند می دانند که منظورم آنهایند، از خداوند برای آنها توفیق در راه خدا نسبت به اسلام و مسلمین می طلبم.
به برادران بسیج که من بسیار مشتاق و حریص در خدمتگزاری به آنها بوده و هستم، توصیه می نمایم به اینکه خود را به اخلاق اسلامی بیارایند و با مردم و با خود تواضع و مهربانی و صداقت و اخلاص و...رفتار نموده و بسیار مطالعه کنند.
قرآن و نهج البلاغه و کتب حدیث و تاریخ زیاد بخوانند. در تعهدی که با خداوند متعال بسته اند پابرجا باشند و نسبت به امام با تمام توان وفادار باشند و این انقلاب را به ثمر برسانند که چشم تمامی انبیاء و اولیاء، تمامی شهیدان و بخصوص سیدالشهداء(ع) و چشم تمام مردمان مستضعف روی زمین و چشم نسل های آینده و بالاتر از همه نظر خداوند متعال به دستهای ضعیف است که چگونه عمل می کنیم؟
حرف های بسیار هست که می خواهم بنویسم ولی فرصت کم است اگر شهادت به تأخیر افتاد در فرصت های بعدی خواهم نوشت. ان شاءالله

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار